تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۸
یادداشت؛

معلمان پیام‌آور نهضت قرآن و اسلام هستند

آیت‌الله مطهری احیاگر تفکر دینی
فرماندار سراوان طی یادداشتی نوشت: معلمی شغل انبیا و پیام‌آور نهضت قرآن و اسلام و به نوعی تربیت کننده نسل آینده و افرادی که قرار است آینده‌سازان این مملکت باشند است.
معلمان پیام‌آور نهضت قرآن و اسلام هستند
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون» به نقل از  شستون، سعید تجلیلی، فرماندار سراوان طی یادداشتی دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت آیت‌الله مطهری فیلسوف گرانقدر و بزرگ، شهید عرصه تعلیم و تربیت را خدمت همه ملت ایران خصوصا معلمین تلاش‌گر، متعهد، صبور و جهادی که این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به معلم گرامیداشت مقام معلم نامگذاری شده را تبریک و تهنیت گفت.
 
آیت‌الله مطهری معلمی برجسته و فیلسوفی توانمند بود که تفکر و اندیشه این عالم وارسته و ربانی در کتاب‌های مختلف مشاهده می‌شود.

معلمی شغل انبیا و پیام‌آور نهضت قرآن و اسلام و به نوعی تربیت کننده نسل آینده و افرادی که قرار است آینده‌سازان این مملکت باشند است، معلمان نباید تنها به آموزش کفایت کنند بلکه باید روح کودکان و فرزندان ما را به نوعی در خصوص اسلام و قرآن پرورش دهند و افرادی را تحویل جامعه دهند که به جز موضوع آموزش کتب درسی در واقع پرورش دهنده حوزه اسلام باشند.

معلمان در بین ایرانیان و مسلمانان از جایگاه رفیع و ارزشمند برخوردار هستند و در تفکر دینی هدایت‌بخش انسان ها و چراغ فروزان هستند به همین دلیل معلمین با پرورش دانش‌آموزان با موضوعات قرآنی و اسلامی افرادی داری تعهد و تخصص را به جامه تحویل می‌دهند.

امروز آثار استاد مطهری در همه کتب دانشگاهی و غیر دانشگاهی و کتب در دسترس همه و در بسیاری از موضوعات شیوه و منش پیامبر اسلام (ص)، ائمه اطهار (ع) و بزرگان اسلام و قرآن به خوبی برای ما تبیین شده و اگر نگاهی به این کتاب‌ها بیاندازیم و آثار آیت‌الله مطهری را مطالعه کنیم قطعا در آموزش دانش آموزان موفق‌تر عمل خواهد شد و شیوه و منش ائمه اطهار(ه) را دانش‌آموزان بهتر دریافت خواهند کرد.

امروز لازم است با توجه به دشمنی دشمنان، فشار غرب و تحولات جهان اسلام افرادی را تربیت کنیم مانند نسل قبل انقلاب که برای انقلاب جان‌فشانی و در هشت سال دفاع مقدس از خاک، ناموس و وطن دفاع کردند و امروز افتخارات فراوانی را به ارمغان آوردند.

آیت‌الله مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته، اثرگذار و از چهره‌های ماندگار انقلاب اسلامی به شمار می‌آید که به عنوان متفکر، اندیشمند، فیلسوف از ایشان یاد می‌شود که در مسیر و سنگر روشنگری و احیای تفکر دینی گام برداشته است.


سال‌روز شهادت استاد فرزانه آیت‌الله مطهری بهانه‌ایست برای ارج نهادن، تجلیل و تکریم از معلمان تا قدردان مجاهدت‌ها و تلاش‌های این عزیزان در سنگر تعلیم و تربیت باشیم.

استادِ شهید مرتضی مطهری شخصیتی اثر گذار و چهره‌اب مشعشع در دوران رویش و رشد انقلاب اسلامی ایران بوده است که در مسیر روشنگری آماج تير بدخواهان و کج‌اندیشان قرار گرفت و نام خود را به عنوان معلم راستين انقلاب اسلامي جاودانه ساخت.

قداست شغل معلمی و جایگاه والای این عزیزان بر کسی پوشیده نیست و رشد و توسعه هر جامعه‌ای به نقش برجسته معلمان آن جامعه در تربیت نسل آینده بستگی دارد و از این رو تکریم معلمان در فرصت هفته معلم به عنوان وظیفه‌ای همگانی است چرا که همه ما وامدار زحمات این قشر زحمتکش و عزیز هستیم.

بی تردید، تجلیل از معلمان و فرهنگيان شريف، تكريم منزلت رفيع علم و علم آموزی است و چه بهانه‌ای نيكوتر از سالروز شهادت استاد فرزانه شهيد مرتضی مطهری، براي بزرگداشت مرتبت والای معلم تا مقام رفیع معلمین را ارج نهیم و قدردان و سپاسگذار این ميراث داران انبياء الهی و اربابان معرفت باشیم.

اینجانب به عنوان نماینده دولت مردمی در شهرستان سراوان ضمن گراميداشت ياد و خاطره معلم فرهيخته استاد شهيد مرتضی مطهری و شهدای والا مقام سنگر مقدس تعليم و تربيت، فرارسيدن روز معلم را به همه اساتيد، معلمين و تلاش گران صبور، متعهد و سخت كوش عرصه فرزانگی و دانایی تبريك و تهنيت عرض نموده، توفيقات همگی اين عزيزان را در خدمت به رشد و بالندگی و اعتلای فرهنگ و انديشه ميهن عزيز اسلامی، از درگاه خداوند دانایی بخش مسألت دارم.


انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdciwvazqt1aqw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما