کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تفتان:

رمضان فرصت معرفی معصومین است

7 فروردين 1403 ساعت 19:02

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تفتان گفت: امام حسن پرورش‌یافتهٔ خانه‌ای بود که کلام خدا در آن جریان داشت.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین در محمد بامری در گفتگو با خبرنگار تفتان ما بیان کرد: امام حسن (ع) به تعبیر امام صادق عابدترین مردم زمان خود بود ایشان قبل از ورود به مسجد دعا می‌کردند و از خدا طلب پاکی از گناه می‌کردند ایشان صوت بسیار زیبایی از قران داشتند.
 
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تفتان در خصوص تاسی از اخلاقیات امام حسن (ع) عنوان کرد: ایشان با وجود معصوم بودن در زمان به‌یادآوردن مرگ و قیامت بسیار می‌گریستند تا هشداری باشد برای مردم تا آخرت و قیامت را فراموش نکنند ایشان از نظر اخلاقیات بسیار به پیامبر شبیه بودند باید با درنظرداشتن اینکه آن امام بزرگوار در خانه‌ای تربیت‌یافته بود که کلام خدا پیوسته سخن آغاز و انجام آن بود باید ایشان را الگو خود قرار دهیم و برای نشر اخلاقیات و معرفی ایشان تمام تلاش خود را به کار گیریم.
 
 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تفتان تصریح کرد: امام حسن (ع) همواره دیگران را نیز بر خود مقدم می‌داشت و پیوسته با احترام و فروتنی با مردم برخورد می‌کرد و همه نیز از این بخشندگی به‌خوبی اطلاع داشتند تاحدی‌که زمانی نیازمندی را می‌دیدند او را به خانه امام حسن (ع) راهنمایی می‌کردند و این‌گونه ایشان چندین مرتبه تمام دارایی خود را وقف اسلام و نیازمندان کردند.
 
 وی اذعان کرد: گستره گذشت و مهرورزی امام، آن‌قدر پردامنه بود که قاتل او را هم در برگرفت زمانی که امام حسین دربارهٔ کسی که به ایشان زهر داد سؤال کرد فرمود: از او چه می‌خواهی؟ می‌خواهی او بکشی؟ اگر آن کسی باشد که من می‌دانم، خشم و عذاب خداوند بیش‏تر از تو خواهد بود. اگر هم او نباشد، دوست ندارم که برای من، بی‌گناهی گرفتار شود.
 
بامری اذعان کرد: ماه رمضان فرصتی است تا به معرفی اسلام و سیره پیامبر و بازگوکردن اخلاقیات معصومین بپردازیم و نسل جوان را با آنان آشنا سازیم و ولادت امام حسن بهانه‌ای برای یادآوری خصوصیات و بازگوکردن اخلاقیات ایشان است و باید از این فرصت به‌خوبی استفاده کنیم.
 
 انتهای خبر/


کد مطلب: 167864

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/167864/رمضان-فرصت-معرفی-معصومین

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir