تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۲
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تفتان:

رمضان فرصت معرفی معصومین است

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تفتان گفت: امام حسن پرورش‌یافتهٔ خانه‌ای بود که کلام خدا در آن جریان داشت.
رمضان فرصت معرفی معصومین است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین در محمد بامری در گفتگو با خبرنگار تفتان ما بیان کرد: امام حسن (ع) به تعبیر امام صادق عابدترین مردم زمان خود بود ایشان قبل از ورود به مسجد دعا می‌کردند و از خدا طلب پاکی از گناه می‌کردند ایشان صوت بسیار زیبایی از قران داشتند.
 
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تفتان در خصوص تاسی از اخلاقیات امام حسن (ع) عنوان کرد: ایشان با وجود معصوم بودن در زمان به‌یادآوردن مرگ و قیامت بسیار می‌گریستند تا هشداری باشد برای مردم تا آخرت و قیامت را فراموش نکنند ایشان از نظر اخلاقیات بسیار به پیامبر شبیه بودند باید با درنظرداشتن اینکه آن امام بزرگوار در خانه‌ای تربیت‌یافته بود که کلام خدا پیوسته سخن آغاز و انجام آن بود باید ایشان را الگو خود قرار دهیم و برای نشر اخلاقیات و معرفی ایشان تمام تلاش خود را به کار گیریم.
 
 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تفتان تصریح کرد: امام حسن (ع) همواره دیگران را نیز بر خود مقدم می‌داشت و پیوسته با احترام و فروتنی با مردم برخورد می‌کرد و همه نیز از این بخشندگی به‌خوبی اطلاع داشتند تاحدی‌که زمانی نیازمندی را می‌دیدند او را به خانه امام حسن (ع) راهنمایی می‌کردند و این‌گونه ایشان چندین مرتبه تمام دارایی خود را وقف اسلام و نیازمندان کردند.
 
 وی اذعان کرد: گستره گذشت و مهرورزی امام، آن‌قدر پردامنه بود که قاتل او را هم در برگرفت زمانی که امام حسین دربارهٔ کسی که به ایشان زهر داد سؤال کرد فرمود: از او چه می‌خواهی؟ می‌خواهی او بکشی؟ اگر آن کسی باشد که من می‌دانم، خشم و عذاب خداوند بیش‏تر از تو خواهد بود. اگر هم او نباشد، دوست ندارم که برای من، بی‌گناهی گرفتار شود.
 
بامری اذعان کرد: ماه رمضان فرصتی است تا به معرفی اسلام و سیره پیامبر و بازگوکردن اخلاقیات معصومین بپردازیم و نسل جوان را با آنان آشنا سازیم و ولادت امام حسن بهانه‌ای برای یادآوری خصوصیات و بازگوکردن اخلاقیات ایشان است و باید از این فرصت به‌خوبی استفاده کنیم.
 
 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcjmaevxuqemoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما