تاریخ انتشار :شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۸
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خبر داد:

گران‌فروشی بیشترین آمار شکایت مردمی در سال گذشته

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی از طریق مرکز جامع مدیریت یکپارچه پاسخگویی این اداره کل که مربوط به گرانی کالا به‌ویژه مواد غذایی بود، ثبت شد.
گران‌فروشی بیشترین آمار شکایت مردمی در سال گذشته
ایرج حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: طی سال ۱۴۰۲ ازطریق مرکز جامع مدیریت یکپارچه پاسخگویی و پایش خدمت اداره کل صمت استان (۱۲۴ شماره سامانه ارتباطی) به تعداد ۲۲ هزار و ۴۴۲ گزارش مردمی، پاسخ داده شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۹۴ مورد تماس تلفنی مردمی و میزان ۵ هزار و ۶۹۰ تماس ضبط شده از طریق صندوق صوتی مرکز بوده که توسط کارشناسان مرکز پیگیری شده و همچنین در همین مدت نیز تعداد یک هزار و ۱۶۰ مراجعه حضوری به مرکز پاسخگویی انجام شده که کارشناسان این مرکز به تماس‌گیرندگان و مراجعین مشاوره داده و آنها را راهنمایی کرده‌اند.

مدیرکل صمت استان تصریح کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه ۱۲۴ در مدت اعلام شده، کارشناسان مرکز پاسخگویی طی این مدت ۴۱۵ ساعت و ۲۴ دقیقه معادل حدود ۱۷ روز کامل و یا معادل ۵۲ روز کامل اداری تماس تلفنی با تماس‌گیرندگان داشته‌اند که میانگین زمان پاسخگویی یک دقیقه و ۲۱ ثانیه بوده و پایین‌تر از استاندار تعریف شده (۲ دقیقه) است.

حسن‌پور افزود: در همین بازهٔ زمانی بالغ بر ۷۳ درصد از شرکت‌کنندگان (تعداد ۶۶۰ نفر) در نظرسنجی به‌صورت الکترونیک انجام شده است.

وی اذعان کرد: طی مدت اعلام شده کارشناسان مرکز پاسخگویی جمعاً تعداد ۲۲ هزار و ۴۴۲ گزارش را ثبت سامانه کردند و جهت رسیدگی به حوزه‌های مختلف از جمله بازرسی نظارت اداره کل صمت استان و سازمان جهاد کشاورزی استان ارجاع نموده‌اند.

حسن‌پور ادامه داد: بیشترین گزارش‌ها اخذ شده مردمی طی همین مدت، مربوط به گرانی کالا به‌ویژه مواد غذایی، خوراکی، نوشیدنی، مرغ، نانوایی، گاز مایع و خدمات خودرو بوده است.

مدیرکل صمت استان خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه مرکز جامع مدیریت یکپارچه پاسخگویی و پایش خدمت در کنار رسیدگی به گزارش‌ها تخلفات صنفی و اقتصادی، سایر خدمات مرتبط به بخش‌های صنعت، معدن و تجارت را نیز انجام می‌دهد.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcfvcdymw6dvja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما