تاریخ انتشار :جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹
امام‌جمعه شهر علی‌اکبر:

کارگران قوت و اعتبار یک کشور هستند

خطیب نمازجمعه گفت: قدرت و قوت و اعتبار و آبروی یک کشور، بیش از همه‌چیز به نیروی انسانی آن کشور است.
کارگران قوت و اعتبار یک کشور هستند
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون» به نقل از اوشیدا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدلطفیان سرگزی  ضمن سفارش به تقوای الهی بیان کرد: با اشاره به‌روز کارگر و با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، و در خواست از مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر حال خوب جامعه کارگری، حال ملت را هم خوب خواهد کرد.

لطفیان‌سرگزی هدف واقعی آمریکا و غرب از تحریم و فشار بر ایران را، تسلیم و تبعیت محض ملت و نظام اسلامی خواند و تأکید کرد: ملت بزرگ و ریشه‌دار ایران و جمهوری اسلامی، در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی‌ها تسلیم نمی‌شود و با تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌های پیشرفت و شکوفایی، به افق روشن آینده دست خواهد یافت.

 وی با تشکر صمیمانه از تلاش، نجابت و همت جامعه کارگری، بوسه پیامبر (ص) بر دستان پینه‌بسته یک کارگر را بالاترین تجلیل از کار و کارگر خواند و گفت: اسلام برای کار و عمل، ارزش و احترام ذاتی قائل است و بر اساس آموزه‌های قرآنی و روایی، تلاش هر فرد برای کسب روزی و نان حلال، همچون عبادات، عمل صالح محسوب می‌شود.

 خطیب جمعه شهر علی‌اکبر توجه افکار عمومی به «نگاه اسلام به کار و کارگر» را ضرورتی مهم و زمینه‌ساز پیشرفت کشور دانست و گفت: دنیای مادی برای کارگر، صرفاً به‌عنوان وسیله تولیدِ ثروت، اهمیت قائل است؛ اما اسلام به علت قائل‌بودن ارزش مبنایی برای کار، کارگر را نیز دارای ارزش ذاتی می‌داند؛ به‌گونه‌ای که به فرموده پیامبر خاتم (ص)، خداوند هرکسی که کارش را درست، متقن و محکم انجام دهد، دوست دارد.

وی با تأکید بر اینکه کارگر ماهر، باروحیه و پرانگیزه رکن «جهش تولید» است، گفت: تحقق شعار امسال بر اساس نظر کارشناسان و صاحب‌نظران، نیازمند مشارکت مردم است که در این صورت، مشکلات کاهش می‌یابد و با تقویت اقتصاد کشور، دست کارگر هم پر می‌شود.

خطیب نمازجمعه شهر علی‌اکبر با اشاره به‌روز شوراها و حل مشکلات مردم توسط شوراها گفت: شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم است آموزش‌وپرورش را هم در کمک به مهارت‌افزایی در کشور، بسیار مؤثر دانست و گفت: مدارس، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها می‌توانند در کنار آموزش‌های نظری، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هم ارائه و با دادن گواهینامه مهارتی، به اشتغال صحیح و راحت جوانان کمک کنند.

 حجت‌الاسلام لطفیان افزود: هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست؛ چه در شهر، چه در بخش و چه در روستا وظایفی که برای شوراها در قانون ذکر شده، همان وظایفی است که اگر شوراهای ما ان‌شاءاللَّه بتوانند این وظایف را به طور کامل به انجام برسانند، بسیاری از مشکلات جاری مردم برطرف خواهد شد و این موارد را قانون‌گذاران بادقت در قانون اساسی و در قانون عرفی معین کرده‌اند.

 وی ادامه داد: افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آراء، افکار و خواست مردم، موردتوجه جدی قرار گرفته است در اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های استبدادی است.

 لطفیان با اشاره به هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه گفت: امام خمینی (رضوان‌الله علیه) فرمودند: «معلمی شغل انبیا است»؛ این فقط یک شعار دل‌خوش کن نیست؛ این یک حقیقت قرآنی است این که گفته می‌شود معلم کار انبیا را می‌کند، برویم در عمق این حرف؛ این حرف یعنی چه؟ یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتبَ وَ الحِکمَة؛ کار انبیا این است؛ کار انبیا نجات بشریت است و ایجاد یک جامعهٔ انسانیِ برتر و والاتر است، معلم، شاغلِ شغل انبیا است.

 حجت‌الاسلام لطفیان در ادامه افزود: قدرت و قوت و اعتبار و آبروی یک کشور، بیش از همه چیز به نیروی انسانی آن کشور است. نیروی انسانی را معلم درست می‌کند فعلیت می‌بخشد. معلم می‌تواند بچه‌ها را متدین بار بیاورد. متدین بارآوردن بچه‌ها همان چیزی است که می‌تواند آیندهٔ این کشور را آباد کند.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcgn79qnak93t4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما