> عصر هامون - ۶ هزار طرح در سیستان و بلوچستان تسهیلات اشتغال دریافت کردند - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

۶ هزار طرح در سیستان و بلوچستان تسهیلات اشتغال دریافت کردند

19 ارديبهشت 1402 ساعت 18:14

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته در مجموع به ۶ هزار طرح از محل منابع بانکی مشاغل خانگی و جزء ۲ بند تبصره ۱۶ قانون بودجه، در این استان تسهیلات اشتغال پرداخت شد


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حامد آرامش در دومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در سال ۱۴۰۲  بیان کرد: دولت سیزدهم برای حمایت از توسعه کارآفرینی، ایجاد اشتغال و رشد تولید تسهیلات ارزان‌قیمت برای متقاضیان در نظر گرفته است که عمدتاً در حوزه مشاغل خانگی، کسب‌وکارهای نوپا، شرکت‌های تعاونی و مشاغل پرکشش و زودبازده مصرف می‌شود.

وی افزود: براین‌اساس سال گذشته از محل منابع تسهیلات مشاغل خانگی، یک‌صد و یازده میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به سیستان و بلوچستان ابلاغ شد که تا پایان سال، بیش از ۹۷ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل به یک هزار و ۱۷۰ طرح پرداخت شده است و مابقی نیز تا زمان ابلاغ تسهیلات اشتغال سال ۱۴۰۲، پرداخت خواهد شد

 دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: تسهیلات جدید مشاغل خانگی باتوجه‌به عملکرد سال گذشته استان‌ها و ظرفیتی که استان‌ها در مشاغل خانگی دارند، در نظر گرفته می‌شود و با اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امسال همه استان‌ها افزایش پرداختی تسهیلات را خواهند داشت.

آرامش ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمرکز بر توسعه کمی و کیفی پشتیبان است تا شاهد شکل‌گیری شبکه‌های مشاغل خانگی از تولید تا عرضه باشیم.
 
 وی جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه را از دیگر منابع بانکی برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت اشتغال بیان کرد و افزود: از این محل نیز، چهارهزار و ۷۸۳ طرح در سال گذشته تسهیلات دریافت کرده‌اند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان میزان اشتغال ایجاد شده از محل منابع تسهیلات مشاغل خانگی و جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه را تا پایان سال گذشته، حدوداً شش هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد.
 
 آرامش خاطرنشان کرد: به‌زودی تسهیلات اشتغال خانگی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد و امیدواریم با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عمل شاهد جذب حداکثری منابع و در نتیجه رشد اشتغال استان باشیم.

انتهای خبر/ق
 


کد مطلب: 160163

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160163/۶-هزار-طرح-سیستان-بلوچستان-تسهیلات-اشتغال-دریافت-کردند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir