کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همایش پیام عاشورایی، عفاف اجتماعی در سراوان برگزار شد

شستون , 21 آبان 1392 ساعت 10:34

امام جمعه شهرستان سراوان گفت: حجاب مایه سربلندی و آزادی زن است یکی از نعمت‌های بزرگ اسلام، حجاب و عفاف است که باید از اسلام تشکر کرد که این هدیه بزرگ و جاودانه را به ملت‌های مسلمان هدیه داده است.


به گزارش عصر هامون، حجت السلام غلامرضا دهقان در همایش پیام عاشورایی و عفاف اجنماعی گفت: کربلای امام حسین(ع) برای ما و جامعه اسلامی درس ها و عبرت های فراوانی دارد. اگر می بینید قیام امام حسین بعد هزار چهارصد سال، هنوز شیفتگان و علاقه مندان به ابا عبدالله الحسین(ع) یک چنین سوگواریهایی را برگزار می کنند بخاطر این است که هم در جهت ایمان خود قدم بردارند و هم مروری بر فلسفه و قیام این حرکت داشته باشند و درس های دینی و الهی را که از این نهضت می توان گرفت اینها را مرور بکنند، هم خودمان عامل باشیم و هم به نسل های بعدی این جریان را منتقل نمائیم. یکی از مهمترین پیام های عاشورا دعوت به عبودیت پروردگار، و عفاف و حجاب بانوان است.
وی افزود: حجاب مایه سربلندی و آزادی زن است یکی از نعمت‌های بزرگ اسلام، حجاب و عفاف است که باید از اسلام تشکر کرد که این هدیه بزرگ و جاودانه را به ملت‌های مسلمان هدیه داده است
حجت‌الاسلام دهقان ادامه داد: در سایه حجاب و عفاف، زن مسلمان نیز جایگاه خود را یـافـت و امـام حـسـیـن (ع) و زیـنـب کـبـری(س) و دودمـان رسـالت، چـه بـا سـخـنـانـشـان، چـه با نحوه عـمـل خـویـش، یـادآور ایـن گـوهـر نـاب شدند برای زنان، زینب کبری (س) و خاندان امام حسین (ع) الگـوی حـجـاب و عـفـاف هستند.
وی اضافه کرد: ایـنـان در عـین مشارکت در حماسه عظیم و ادای رسالت حساس و خطیر اجتماعی، متانت و عفاف را هم مراعات کردند و اسوه همگان شدند.
امام جمعه شهرستان سراوان بیان کرد: اباعبدالله نسبت به حفظ حریم اهل بیت و حفظ آنها از معرض نامحرمان از هیچ تلاش و حرکتی فروگذاری نکردند و هم خود آن بزرگواران در کربلا و در طول اسارت هیچگاه و هیچ لحظه از حفظ حجاب و عفاف خود غفلت نکردند که اینها می‌تواند درس‌آموزی برای جامعه امروز ما باشد.
انتهای پیام/۹۰۳۱


کد مطلب: 44355

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/44355/همایش-پیام-عاشورایی-عفاف-اجتماعی-سراوان-برگزار

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir