تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۷
عضو هیئت مدیره سمن های ویژه کشور در چابهار:

سوزن دوزی و صدف دوزی بازار خوبی در کشور دارد

عضو هیئت مدیره سمن های ویژه کشور در چابهار گفت: با برگزاری دوره های کوتاه مدت سوزن دوری و صدف دوزی در شهرستان می توان با حداقل سرمایه گذاری بیشترین درآمد را کسب کرد.
سوزن دوزی و صدف دوزی بازار خوبی در کشور دارد
به گزارش عصرهامون، مهدی عامری در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: تبلیغات مسئولین و منطقه آزاد برای توسعه گردشگری در چابهار خوب است ولی زیرساخت رفاهی و کمبود اسکان باعث ریزش گردشگران برای دفعات آتی می شود.

وی افزود: منطقه آزاد چابهار جشنواره دو هفته ای مونسون راه اندازی می کند و برنامه هایش را هر شب در شبکه هامون منتشر می کند تا در توسعه گردشگری اقدامی انجام دهد ولی هوشمندانه نیست.

عامری ادامه داد: مردم استان با چابهار به خوبی آشنا هستند و شبکه هامون به دلیل استانی بودن تنها تبلیغی برای مردم استان است در نتیجه با هزینه های صرف شده در جشنواره مونسون نتوانسته اند گردشگر غیربومی جذب کنند.

رئیس موسسه کاریابی چابهار اذعان کرد: جذب گردشگر در اشتغالزایی موثر است ولی وقتی اسکان نیست فایده ای ندارد، متاسفانه با تبلیغات اینکه چابهار پتروشیمی و چنین و چنان دارد تنها پای حاشیه نشین ها و ورود روستا نشینان شهرهای محروم استان را به این منطقه باز کنید.

وی بیان کرد: اگر منطقه آزاد و مسئولان واقعا بدنبال جذب گردشگر برای رونق منطقه هستند در وحله اول باید مشکل مسکن و حاشیه نشینی را حل کنند و در مرحله دوم به فکر سرمایه گذاری در بخش گردشگری مانند سرزمین موج های آبی، مکان های تفریحی مجهز در حاشیه دریا باشند تا گردشگر و بومی منطقه بتوانند مرتبط با یکدیگر به فعالیت خاص خود بپردازند.

عضو هیئت مدیره سمن های ویژه کشور در چابهار گفت: سوزن دوزی بلوچی توانسته است بازار خوبی در برخی شهرهای کشور و حتی استان داشته باشد که میتوان به ساخت کیف موبایل و کیف زنانه با طرحهای سنتی نام برد.

عامری خاطرنشان کرد: وقتی که بزرگواران اقدام به برگزاری جشنواره و تبلیغات برای جذب گردشگر می کنند با کوچ افراد بیکار به این منطقه و نبود شغل ناامنی بوجود آورده که متأسفانه در مناطقی مانند کمب شاهد آن هستیم.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdccspqo.2bq4x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما