تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۱
امام جمعه اهل تشیع خاش با بیان اینکه نظام اسلامی با رهبری امام خامنه‌ای در مسیر آرمان‌های امام حرکت می‌کند، گفت: ولایت فقیه چراغ راه و نورافکن مسیر است.
نظام اسلامی با رهبری امام خامنه‌ای در مسیر آرمان‌های امام حرکت می‌کند
نظام اسلامی با رهبری امام خامنه‌ای در مسیر آرمان‌های امام حرکت می‌کند
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از تفتان ما،حجت الاسلام محمد حسین میری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان خاش ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت : امام (ره) یک شخص نیست؛ بلکه یک اندیشه‌نو است، یک راه است، یک منش است.
وی با بیان اینکه امام راحل (ره) متد و راهی نو را در نظام سیاسی دنیا ایجاد کرد،افزود: امام (ره) دین را به صحنه سیاست آورد،حضرت امام ترکیبی از دین و سیاست را به عنوان یک مفهوم نو به دنیا عرضه کرد.
امام جمعه اهل تشیع خاش با بیان اینکه امام خمینی (ره) انقلابی را ایجاد کرد که هرچه انقلاب در منطقه و دنیا بوجود می‌آید، زیرمجموعه آن است، خاطرنشان کرد: امروز انقلاب‌هایی که در منطقه آمریکای لاتین، کشورهای منطقه و شاخ آفریقا اتفاق می‌افتد، الهام گرفته از انقلاب ایران است.
حجت الاسلام میری گفت :‌ امروز باید از این رهنمودها استفاده کرد و دانست که ما در برهه کنونی مدعی هستیم که اگر همه زحمات حضرت امام خمینی (ره) که تلاش‌های فراوانی را در عرصه‌های مختلف برای مردم ایران و اسلام متحمل شدند و برکات فراوانی را در عرصه‌های مختلف برای ما به همراه داشتند، نبود و تنها این برکات به تربیت شاگرد گرانقدری هم‌چون رهبر فرزانه انقلاب اسلامی منحصر می‌شد، کافی بود.
وی افزود: این نوع تربیت بدون همه مسائل مترتب بر امور دیگر که امام راحل آنها را نظام بخشیدند، برای مردم ایران و کشور ما کافی بود و امروز نیز شاهد هستیم که هم‌چنان از برکات وجودی رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده می‌کنیم.
وی با بیان اینکه نظام اسلامی با رهبری امام خامنه‌ای در مسیر آرمان‌های امام حرکت می‌کند، گفت: ولایت فقیه چراغ راه و نورافکن مسیر است.
خطیب جمعه اهل تشیع خاش به ولادت با سعادت حضرت علی‌اکبر (ع) یعنی روز جوان اشاره کرده و گفت : جوانی دوره طلایی برای هر شخص محسوب می‌شود و جوانان باید با حس مسئولیت و با الگوبرداری از رفتار جوانانی که در دفاع مقدس حماسه آفریدند از آرمان‌های نظام و انقلاب پاسداری کنند.
حجت الاسلام میری با تاکید بر گسترش صنعت در کشور عنوان کرد: وزارت صنعت باید به فکر گسترش صنعت بوده و زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند.
وی با اشاره به حقوق مردم نسبت به حاکمیت و حاکمیت نسبت به مردم، با بیان احادیثی از ائمه اطهار(ع) اظهار داشت : ‌به گفته امام سجاد(ع) حاکمان باید باور داشته باشند که حکومت آنها موهبت و آزمون الهی است و اگر این باور در آنها وجود داشته باشد، در نوع برخورد و رسیدگی به حقوق مردم تأثیرگذار خواهد بود.
وی افزود: این مخاطب کلام امام سجاد(ع) در خصوص اهمیت رعایت حقوق مردم مختص همه حاکمان است چرا که قدرت امانتی در اختیار حاکمان بوده و حاکمان باید باور داشته باشند که نسبت به این امانت، خیانت نکنند.
وی اذعان داشت : پیروزی سوریه در انتخابات مایه خوشحالی همه جوامع اسلامی و مشت محکمی بر دهان استکبار و جوامع غربی است.
حجت الاسلام میری در پایان بیان کرد : بهترین هدایا و برکات در ماه شعبان برای کسانی که از فرصت‌ها با قرآن، دعا و انس با خدا و اهل بیت(ع) بهره می‌گیرند، تطهیر و آمادگی برای حضور در ماه رمضان است.

انتهای پیام /4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcfv0dt.w6dj1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما