تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۸
فرماندار خاش گفت : شهرستان خاش قطب مهم کشاورزی استان است .
شهرستان خاش قطب مهم کشاورزی استان است
شهرستان خاش قطب مهم کشاورزی استان است
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از تفتان ما،محمداکبر چاکرزهی، با اشاره به ظرفیتهای بالقوه این شهرستان در بخشهای مختلف از جمله کشاورزی ، اظهار داشت : دولت برای رونق بخشیدن به فعالیتهای این بخش برنامه های مطلوبی را پیش بینی کرده است که سفر استاندار به منطقه نیز در راستای شناخت واقعیت ها و توانمندیهای بارز بخش کشاورزی و اخذ تصمیمات مناسب برای رفع مشکلات و نارسایی های آن انجام شد.
وی افزود :‌ شهرستان خاش هم اکنون ۳۷ هزار هکتار زمین زراعی و باغی دارد که امسال به همت کشاورزان منطقه افزون بر ۲۸۸ هزار تن محصول تولیدی این منطقه به بازارهای مصرف عرضه شده است.
چاکرزهی سطح زیر کشت محصولات زراعی را ۲۳ هزار هکتار با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن تولید سالانه و سطح زیرکشت محصولات باغی را ۱۴ هزار هکتار با ظرفیت ۳۸ هزار تن تولید عنوان کرد.
وی وجود افزون بر ۵۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین با ظرفیت تولید هفت هزار و ۲۰۰ تن گوشت و ۱۱هزار و ۶۰۰ تن شیر و ۳۳ واحد مرغداری با تولید سه هزار و ۴۹۸ تن گوشت مرغ و ۲۰۴ تن تخم مرغ در کنار وجود ۳۰۰استخر پرورش ماهیان سرد و گرم آبی را از مهمترین ظرفیتهای بخش کشاورزی شهرستان خاش برشمرد.
فرماندار خاش بیان کرد : این شهرستان در عرصه منابع طبیعی نیز ظرفیتهای مطلوبی داشته که وجود ۱۲۰ هزار هکتار جنگل، یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مرتع، ۷۸ هزار هکتار بیابان با ظرفیت پرورش و رشدبیش از یک هزار گونه گیاهی و ۱۷۰ گونه گیاه دارویی در کنار یک میلیون و ۹۵۰هزار هکتار حوزه آبخیز کویر لوت، ماشکید و جازموریان به آن عظمت و اعتبار بخشیده است.
نماینده عالی دولت در خاش خاطرنشان کرد : قرارگرفتن در جوار نقاط کوهستانی از جمله کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان، شرایط آب و هوایی مناسب و داشتن زمین حاصلخیز و مستعد زمینه رشد و تولید انواع گونه های گرمسیری و سردسیری و پرورش دام و طیور و فعالیتهای شیلاتی و صنایع جانبی شهرستان خاش را به قطب مهم کشاورزی در استان تبدیل کرده است.
وی در پایان اذعان داشت : افزون بر ۶۰ درصد جمعیت ۱۹۰ هزار نفری خاش در بخش کشاورزی و دامداری مشغول فعالیت هستند.
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcgyz9n.ak9n74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما