تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۳
معرفی سریال تلویزیونی سرلشگر شهید دکتر حسن تهرانی مقدم؛

مقدمات ساخت سریال "کابوس نتانیاهو" در حال انجام است

معرفی سریال "کابوس نتانیاهو "با حضور مقدم فر معاون فرهنگی هنری سپاه پاسداران و با حضور رئیس مرکز سیما فیلم انجام شد که در ادامه تفاهم نامه میان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شبکه سه سیما و مرکز سیمافیلم نیز امضاء شد.
مقدمات ساخت سریال "کابوس نتانیاهو" در حال انجام است
مقدمات ساخت سریال "کابوس نتانیاهو" در حال انجام است
به گزارش سرويس فرهنگ و هنر عصر هامون، حاضر در آمفی تئاتر سیما مراسم معرفی سریال تلویزیونی "کابوس نتانیاهو"؛ که براساس زندگی سرلشگر شهید دکتر حسن تهرانی مقدم است انجام شد که در ابتدای این مراسم حمید مقدم فر معاون فرهنگی هنری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ها و کشورها معمولا با اسطوره ها و قهرمانان خود ارتباط برقرار می کنند و با فروغ روشنایی حرکت آنها ، راه خود را پیدا می کنند.
 
اسطوره ها در همه ی سرزمین ها هویت بخش هستند و ملت ها با افتخار آنها راه خود را پیدا می کنند و شخصیت می گیرند.
 
وی افزود: بعدا از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ما صاحب اسطوره ها و قهرمانان بزرگی شد، که باید شناخته شوند که هویت بخشی از جامعه ی ما به واسطه ی آنها تقویت می شود.
 
مقدم فر تصریح کرد: در دنیا ملت‌های زیادی اسطوره و تاریخ ندارند و برای هویت بخشی مجبور هستند، افسانه‌هایی را بسازند که با عنوان مثال "افسانه ی جومونگ" و "دونگ یی" بود که به منظور هویت بخشی کشور کره آنها را ساخت، افسانه هایی که ملت ها باید به آنان افتخار کنند را ما به عنوان حقیقت داریم که متأسفانه قصور درشناساندن آنها به مردم جامعه شده است.
 

*زبان بین‌المللی هنر بهترین راه برای شناساندن فرهنگ یک کشور

بنابر این گزارش مقدم فر با اشاره به زبان بین‌المللی هنر و تأثیر آن در شناساندن فرهنگ یک ملت افزود: هنر بهترین راه برای شناساندن فرهنگ یک ملت است و ما بعد از هشت سال دفاع مقدس فرصت‌ها و افتخاراتی داشتیم که در این خصوص هنر و هنرمندان ما کم کاری کردند امروزه ملت ما در جستجوی اسطوره‌ها هستند که اگر خوب معرفی شوند الگوهای بسیار مؤثری خواهند بود.

* کره‌ای‌ها "جومونگ" و "دونگ‌یی" ساختند

معاون فرهنگی هنری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما منظومه ای از ستارگان پر فروغ داریم که از دوران هشت سال دفاع مقدس تا به امروز که پرداختن به زندگی هر کدام می‌تواند به خلق آثار بزرگ فرهنگی دست زند در بین این ستارگان این منظومه ستاره‌ی شهید تهرانی مقدم ویژگی خاصی دارد که معرفی شخصیت این شهید بزرگوار بخشی از هویت کشور ما به حساب می‌آید در صورتی که کره‌ای‌ها بدون داشتن اسطوره دست به ساخت افسانه‌های چون "جومونگ" و "دونگ یی" می‌زنند.

در ادامه مقدم فر با اشاره به جنگ نرم و تهدید نرم دشمن برای جا به جایی افکار مردم اظهار داشت: امروز ما در جنگ نرم هستیم و تهدید نرم دشمن یعنی جا به جایی افکار، عواطف و احساسات از اهداف دشمن بوده که با دنبال کردن واقعیت های ما می خواهند به خاستگاه خودشان نزدیک شوند.

وی افزود: شهید تهرانی مقدم فقط یک سلحشور، قهرمان و یک مجاهد عرصه ی جنگ و دفاع مقدس نیست او یک شخصیت علمی فوق العاده دارد که به تعبیر مقام معظم رهبری او دانشمند برجسته ای بود.شهید تهرانی مقدم دارای زندگی چند بعدی بود که با ساختن این مجموعه ی تلویزیونی بیشتر به دنیا معرفی خواهد شد.

*شهید تهرانی مقدم جزء ژنرال‌های عالی نظامی است

به گفته‌ی مقدم فر شهید تهرانی مقدم یک محقق، یک پارسا و زاهد بی ادعایی بود که از دوران نوجوانی وی را می‌شناختنم، نماز شب و زیارت عاشورای او هیچ گاه ترک نمی‌شد و به یاد دارم که وی موقع شلیک موشک حتما باید به یکی از ائمه ی اطهار توسل می‌کرد و الگوی مدیریت او بی نظیر بود.

در ادامه "مجید زین‌العابدین" مدیر شبکه سه سیما ضمن خیر مقدم به خانواده‌ی "شهید تهرانی مقدم" و دیگر مهمانان گفت: شکر خدا توفیقی حاصل شد تا این سریال بعد از ساخت از شبکه سه سیما پخش شود و مأموریت مرکز سیما فیلم به اینگونه شد که ساخت آثار مربوط به دفاع مقدس را انجام دهد.

انشاء الله که با تولید این کار فرزندان ما بر اسب خیالشان سوار شوند و با معنویات این اثر همراه شوند.

وی افزود: امیدوارم سریال "کابوس نتانیاهو" بتواند جزء آثار فاخر ثبت شود.

* "پرویز شیخ طادی" کارگردان سریال شهید "تهرانی‌مقدم"

در ادامه حمیدرضا معصوم زادگان رئیس مرکز سیما فیلم با اشاره به این مطلب که تولید سریال فاخر و ارزشمند "شهید حاج حسن تهرانی مقدم" از افتخارات ماست گفت: او انسانی عالم و دانشمندی برجسته است که ما در مرکز سیما فیلم به همراه دوستانمان این مسئله را محور نگارش اصل این کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم به امید خدا این مجموعه را ابتدای سال 95 روی آنتن شبکه سه سیما ببریم.

پیشاپیش از سازندگان این مجموعه، پرویز شیخ طادی کارگردان، سید محمود رضوی تهیه کننده و از حاجبخش سنائیان سرپرست نویسندگان این مجموعه تلویزیونی تشکر می‌کنم.

بنابراین گزارش تاجبخش فنائیان سرپرست تیم نویسندگان "کابوس نتانیاهو" ضمن خوشامد گویی به همه‌ی حاضران در سالن آمفی تئاتر سیما گفت: من هم خیلی شهید تهرانی مقدم را نمی‌شناسم و باید بگویم که بعد از شهادت ایشان را بیشتر شناختم و به او علاقمند شدم. آرزو دارم ایشان و شخصیت والایشان را به همه‌ی جهانیان معرفی کنم.

وی افزود: او با ساخت موشک توانست دیوار مرتفع دفاعی را در مرزهای جغرافیایی کشور ایجاد کند تا در راستای جلوگیری از خشونت جهانی گامی بردارد و باید بگویم که وی موفق شد.

بنابراین گزارش همسر شهید تهرانی مقدم در پایان این مراسم از همه ی دست اندرکاران این مجموعه‌ی تلویزیونی تشکر کرد و این عمل آنها را ابراز همدردی با خانواده‌ی خود دانست و گفت: من از طرف خانواده‌ام از شما تشکر می‌کنم ومی‌گویم که در همه‌ی مراحل این اثر همراهشان خواهم بود.

در پایان هدایایی به رسم یادبود به همسر شهید "تهرانی مقدم" و خانواده‌ی وی اهدا شد.

انتهای پیام/ 4030

https://www.asrehamoon.ir/vdcayonm.49nma15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما