تاریخ انتشار :جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۳
رمال از مراجعه کنندگانش از شهرستان های مجاور می گوید انگار اوازه اش بر سر زبانها افتاده به طورئیکه مردم شهرستان های دیگر نیز مشتاق شده اند تیری در تاریکی انداخته شاید مشکلشان در سراوان حل شود.
از توهم و خرافات تا درآمد چندصد میلیونی رمال پاکستانی در سراوان
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از شستون، استارت کار از زمانی شروع شد که با کارت ویزیت رمال پاکستانی مواجه شدم.

برایم جالب بود که در این دنیا مردم از شدت پریشانی و نابسامانی فکری به افسانه ها و خرافات روی می اورند و در پی گریز از ناامیدی در جستجوی دارویی شفابخش هستند تا شاید به آرامش و اطمینان دست پیدا کنند.
قرار ملاقات با این رمال پاکستانی به ساده ترین شکل ممکن و با یک تماس انجام می گیرد و من بی صبرانه مشتاق دیدن این رمال بودم.
در پی ادرس به کوچه ای رسیدم خانه رمال کاملا متفاوت تر از خانه های دیگر بود زنگ را که می خواهم بزنم نظرم به دوربین بالای خانه جلب می شود و با خود می گویم عجب امنیتی برای خود فراهم کرده است.
وارد اتاق کوچکی در گوشه حیات که نزدیک درب ورودی بود شدم انگار اتاق کار رمال پاکستانی هم اینجا بود. در و دیوار اتاق با تزئینات خاص آراسته شده بود اما در میان این همه شلوغی نگاهم می افتد به تابلویی که اسامی متبرکه الله در آن نقش بسته بود و کتاب هایی که روی هم در یک طاقچه با جلدها و نقوش پاکستانی انباشته شده بود و با خود می گویم شاید این همان کتاب های نجات بخش هستند.
فالگیر مردی با اندام متوسط که به نظر می رسید تازه به مرز ۴۵ سالگی رسیده است بود.
به من نگاهی کرد و این وضعیت با سکوتی چندلحظه ای طول کشید و گفت: صبر کن تا برایت کتاب باز کنم و زندگیت را ببینم گفت افرادی هستند که نمی خواهند من در زندگیم موفق شوم و راه پیشرفت مرا بسته اند و دشمن من هستند گفت کاری کرده اند که زود عصبانی می شوم و چقدر افکارم درهم شده است.

 

CAM02539
از هزینه های رمالی اش پرسیدم اخر شنیده بودم هزینه ویزیت هایش میلیونی است. می گوید بستگی به شرایط و مشکلت دارد. مشکلاتت که بیشتر باشد هزینه من نیز بیشتر می شود.
رمال از مراجعه کنندگانش از شهرستان های مجاور می گوید انگار اوازه اش بر سر زبانها افتاده به طورئیکه مردم شهرستان های دیگر نیز مشتاق شده اند تیری در تاریکی انداخته شاید مشکلشان در سراوان حل شود.
برایم جالب است سراوان با این همه مشکل محرومیت مامن امید زندگی برای افرادی باشد که در بهترین شرایط زندگی می کنند ولی شاید این زندگی های مرفه باعث شده تاب کوچکترین مشکل را نداشته باشند و به فکر راه غیر عقلانی بیفتند.
از گرانی هزینه های ویزیتش پرسیدم می گوید کار من با دیگر رمال ها فرق دارد من برای هر فرد باید ارواح و جن ها را ظاهر کنم، یک گوسفند قربانی کنم . برای هر کاری مقداری زعفران، عود، مشک و عنبر تهیه کنم که این برایم هزینه آور است.
شاید این رمال ها به خوبی احساس کرده اند این شهر منبع در امد خوبی برای ان هاست چون با یک نگاه ساده به مردم این شهر و گردن بندهای دعایی که برخی از مردم به گردن دارند تا از اجنه به دور باشند می توان فهمید چقدر به این خرافات اعتقاد دارند و چه خوب این مسئله را فهمیده اند.

 

CAM02536
در این اتاق علاوه بر رمال شاگردانی نیز پرورش یافته بودند که کارشان نوشتن تعویض و دعا بود. اسم فرد و مادرش را می پرسیدند . بر روی کاغذی یادداشت می کردند و با این کار پرونده تعویض آن شخص و گرفتن هزینه ها شروع می شد.
رمال که من را غرق در افکارم دید پس گفت که نگران مشکلاتم نباشم چرا که همیشه راهی برای گریز از مشکل است و می تواند پریشانیم را حل کند و آن وقت مبلغ ناقابل یک میلیونی را از من طلب کرد.
از نحوه پرداخت کردن هزینه ها پرسیدم می گوید پول را برایم کارت به کارت کنید و بعد از دریافت پیامک مبلغ واریزی، من کار خود را شروع می کنم و چقدر این رمال ها هم با تکنولژی روزپیش رفته اند.
با خود در این اندیشه بودم که اگر روزانه این فرد فقط ۵ مراجعه کننده داشته باشد در ماه به راحتی ۳۰ میلیون تومان به جیب مبارکش سرازیر می شود.
در هنگام خروج از خانه نظرم به قفل در خانه جلب شد که متفاوت تر از قفل های دیگربا نقوشی خاص برجسته سازی شده بودجلب شد رمال می گفت کار این قفل این است که دیگر کسی نمی تواند بدون اجازه وارد حریم این خانه شود. انگار چندوقت پیش ماموران به خانه اش رفته بودند و کتاب های دعایش را توقیف کرده بودند.
در این باره با کارشناس علوم قرآنی حوزه علمیه زینبیه(س) به بحث و گفتگویی کوتاه نشستیم.
افسانه محمد گلی در گفتگو با خبرنگار شستون گفت: اسلام زاییده علم خداوندی است و علم خداوندی بر همه چیز احاطه دارد بنابراین ما معتقدیم که اسلام باید پاسخگو ی همه نیازهای بشر حتی در مورد پدیده های نوظهور باشد.
وی گفت: اسلام دو جنبه دارد و شامل قوانین ثابت و متغیر می شود. اسلام خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت را برای انسان ها ضمانت می کند پس هر انچه در اسلام حرام شده، زیان فراوانی دارد که اسلام آن را حرام شمرده و به همین جهت انجام آن را نهی کرده است.
این کارشناس علوم قرانی در ادامه به چرایی حرام بودن سحر و جادو اشاره کرد و افزود: یعضی افراد سطحی نگر طوری به سحر و جادو نگاه می کنند که گویا سحر حلال خیلی از مشکلات است چرا که سحر به اموری اطلاق می شود که منشا دقیقی دارد و مبنای آن بر خدعه است و بینندگان را به وهم و خیال وا می دارد.
وی بیان کرد: همه ما در معرض امتحان الهی هستیم و لذا در معرض مشکلاتی قرار می گیریم تا معلوم شود در مشکلات و معصیت ها به کجا رجوع می کنیم و پس از مدتی مشکلات می روند در این جاست که اگر به غیر خدا رجوع کرده باشیم درامتحان الهی روسیاه می شویم.
و آن عده ای که در مشکلات به فالگیر پناه می برند و به ظاهر هم کارشان درست می شود غافل از این هستند که علت رفع مشکل آنها به آن خاطر بوده که مدت امتحانشان به سر آمده اما با رجوع به فالگیر و جادوگر در رویارویی با ان مشکلات رو سیاه شدند.

 

نمونه ای از کاغذهای مشگل گشا

CAM02540 CAM02538

CAM02539

انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcdfs05.yt0xf6a22y.html
منبع : شستون
نام شما
آدرس ايميل شما