تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۰
گزارش عصر هامون از نمایش اقتدار نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران؛

توان دفاعی ارتش، رزم ناو آمریکایی را فراری داد

رزمناو آمریکایی که در محل محدوده آبهای رزمایش ولایت 94 بود، با اخطار یگان های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مجبور به ترک منطقه شد.
توان دفاعی ارتش رزمناو آمریکایی را فراری داد
توان دفاعی ارتش رزمناو آمریکایی را فراری داد
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصر هامون، 7 بهمن ماه بود که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با هدف برقراری امنیت اقیانوس هند و نمایش اقتدار و توان دفاعی رزمایش ولایت 94 را از تنگه هرمز تا اقیانوس هند آغاز کرد.
در نخستین روز از نمایش این اقتدار ناو شکن آمریکایی که به آب های ایران نزدیک شده بود توسط یگان های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اخطاریه گرفت.

ناوشکن آمریکایی اخطار گرفت
دریادار سیاری فرمانده نیروی دریائی ارتش جمهوری اسلامی در خصوص جزییات این اخطار گفت: یک فروند ناوشکن آمریکایی و یگان پروازی همراه آن که در نزدیکی محدوده تاکتیکی رزمایش بزرگ دریایی ولایت در حال حرکت بودند از سوی نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی اخطاری جدی گرفت، چرا که مطابق قوانین بین المللی در زمان اجرای رزمایش باید منطقه را پاکسازی کنند تا خطری متوجه دیگر کشتی ها نشود.
وی افزود: برابر با تصمیم های اتخاذ شده، یک بار به وسیله هواپیمای گشت دریایی و یک بار دیگر نیز توسط ناوشکن البرز تذکراتی مبنی بر خودداری از ورود به محدوده تاکتیکی رزمایش و حفظ فاصله ایمن از محدوده پرتاب موشک ها و اژدرهای رزمی به یگان فوق داده شد.
دریادار سیاری یاد آور شد: از آنجایی که در محدوده رزمایش با توجه به تعداد و تنوع یگان ها و تمرینات پیش بینی شده از سلاح ها و مهمات جنگی استفاده می شود و انواعی از موشک ها و اژدرهای بهینه و جدید در این رزمایش مورد استفاده قرار می گیرد، برابر عرف بین المللی، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باید محدوده تمرینات را پاکسازی نکرده تا خطری متوجه شناورهای تجاری و نظامی حاضر در  منطقه رزمایش نشود.

اجرای عملیات و تمرین دفاع ساحلی توسط تکاوران نداجا
در دومین روز از مرحله اصلی این رزمایش که در آب‌های جنوبی کشور و سواحل مکران تا مدار 10 درجه شمالی در اقیانوس هند در حال برگزاری است، عملیات دفاع ساحلی تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش اجرا شد.
در این بخش از رزمایش، تکاوران نیروی دریایی با قایق‌های تندرو و سلاح‌های سبک و سنگین اقدام به اجرای آتش سنگین علیه دشمن فرضی کردند.
در همین راستا 2 فروند بالگرد نداجا نیز چندین چترباز را در آسمان رها کردند تا اقدام به پاکسازی ساحل کنند.
قایق‌های تندروی نداجا با توپ‌های 107 میلی‌متری انواع تیربار،‌ دوش پرتاب، کاتیوشا آتش سنگینی را در منطقه رزمایش ایجاد کردند.
همچنین برخی شناورهای نیروی دریایی اقدام به انجام عملیاتی مین ریزی کردند.
قایق‌های شرکت کننده در این بخش از رزمایش شناورهای تندروی کلاس شهاب، رعد و عاشورا بودند.

عملیات رزمی قایق‌های تندروی ارتش
همچنین کماندوهای مجهز به 7-RPG  برخی از واحدهای شناور دشمن را منهدم را در این تمرین ساحلی، منهدم کردند. 
اجرای عملیات مین‌ریزی غیرکلاسیک توسط قایق‌های هجومی رعد، اجرای عملیات دفاع ساحلی توسط توپخانه‌ ساحلی، اجرای عملیات تخریب ساحلی، اجرای تازش موتوری در ساحل توسط موتورهای دوچرخ و چهارچرخ مجهز به دوش‌پرتاب، از دیگر برنامه‌های انجام عملیات دفاع ساحلی بود که توسط یگان‌های تکاور نیروی دریایی ارتش صورت گرفت.
امیر سیاری فرمانده نیروی دریای ارتش در حاشیه این بخش از رزمایش اظهار داشت: اگر دشمن بتواند از ناوشکن‌ها، ناوها و موشک‌های ساحل به دریای ما عبور کند در 24 مایلی ساحل با جهنمی از آتش روبرو خواهد شد.
وی تاکید کرد: هیچ جنبنده‌ای قادر نخواهد شد با چنین حجم آتشی به سواحل ما برسد.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcbfabw.rhb80piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما