تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۲
سوداگران مرگ در شگردی جدید اینبار پاراگلایدر های حامل مواد مخدر را راهی آسمان ایران کردند.
شگرد عجیب قاچاقچیان مواد در شرق کشور/ ورود مواد مخدر صنعتی اینبار با پاراگلایدر!
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرهامون، بسته شدن مرزهای سیستان و بلوچستان این روز ها سبب شده تا قاچاقچیان مواد مخدر هر بار شیوه  جدیدی را برای دور زدن تحریم های قاچاق رو کنند.
چندی پیش سوداگران مرگ  در متدی عجیب اقدام به ورود مواد مخدر با منجنیق کرده بودند که این پرتاب های مرگبار جان  یک جوان هیرمندی را گرفت.
 پس از کشف و شناسایی این روش توسط مرزبانان ایرانی، اینبار قاچاقچیان دست به ابتکار دیگری زده و پاراگلایدر های حامل مواد را راهی آسمان ایران کردند.
روز گذشته 7 قاچاقچی که با استفاده از پاراگلایدر  موادمخدر صنعتی را از کشور افغانستان به ایران حمل می‌کردند، در نقطه صفر مرزی دستگیر شدند که در مخفیگاه  این گروه از تبهکاران ١٠٦کیلو موادمخدر از نوع هرویین  و شیشه کشف شد.
استان های مرز نشین شرق و جنوب شرق سال هاست که به دلیل همسایگی با 2 کشور تولید کننده مواد مخدر به جاده ترانزیتی این بلای خانمان سوز تبدیل شده است.
 
مرزباني با تمام قدرت مرز را تحت نظر دارد
فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان چندی پیش در گفت و گو با ایرنا گفته بود که: مرزباني اين استان با تمام قدرت مرز را تحت نظر دارد و با شناسايي نقاط مختلف آن اقدام به بستن مرز كرده است.
سردار رهام بخش حبيبي بيان كرد: مرزهاي سيستان و بلوچستان از طريق ايجاد ديوار مرزي، حفر گودال و سيم خاردار بسته شده اند و در جاهايي كه امكان وجود هيچ يك از اين موارد نيست گشت هاي 24 ساعته بصورت شيفتي فعاليت دارند.
وي افزود: با وجود تمام تدابير، يكي از روش هاي جديد قاچاقچيان براي انتقال مواد مخدر پرتاپ كردن آنها از روي موانع ايجاد شده، است.
وي تصريح كرد: آنها با استفاده از آهن هاي نبشي و تيوپ تاير خودرو نوعي منجنيق ساخته كه براي پرتاپ 10 كيلو مواد مخدر تا فاصله يك يا 2 كيلومتري كاربرد دارد كه بسياري از اين منجنيق ها توسط مرزباني كشف و ضبط شده است.
فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: عمده كار قاچاقچيان از غروب آفتاب آغاز و تا صبحگاه ادامه دارد.
سردار حبيبي ادامه داد: هم اينك هيچگونه تهديد امنيتي در مرزهاي سيستان و بلوچستان وجود ندارد.
انتهای پیام/9031
https://www.asrehamoon.ir/vdci3zav.t1aqw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما