تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۵۲
رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان در واکنش به برکناری نماینده ویژه اشرف غنی در امور اصلاحات و حکومتداری اعلام کرد که عبدالله عبدالله باید در این مورد توضیح دهد.
عبدالله درباره برکناری برادر قهرمان ملی افغانستان توضیح دهد
به گزارش عصرهامون و به نقل از تسنیم، «دواخان مینه‌پال» معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان با اعلام برکناری «احمدضیا مسعود» نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری تاکید کرد که اشرف غنی به دلیل ناکامی در انجام اصلاح، وی را برکنار کرده است.
احمدضیا مسعود برادر «احمدشاه مسعود» و معاون حزب جمیعت اسلامی افغانستان از دوسال قبل نماینده ویژه اشرف غنی در امور اصلاحات و حکومتداری بود.
از سوی دیگر، «عطا محمد نور» والی بلخ و رئیس اجرایی حزب جمیعت اسلامی در واکنش به برکناری مسعود از ریاست اجرایی دولت افغانستان خواستار توضیح شد.
والی بلخ در واکنش به برکناری مسعود در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «احمد ضیا مسعود معاون جمعیت اسلامی و متعلق به خانواده قهرمان ملی (احمدشاه مسعود) کشور است و عبدالله عبدالله نیز از آدرس جمعیت اسلامی وارد حکومت شده است بنابراین عبدالله باید در این مورد توضیح دهد».
احمدضیا مسعود با حمایت از اشرف غنی در انتخابات گذشته به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اصلاحاتی و حکومتداری منصوب شد، اما در چند ماه اخیر از عملکرد حکومت وحدت ملی همواره انتقاد می‌کرد.
«دواخان مینه‌پال» تصریح کرد که انتقاد و مخالفت از اصول آزادی بیان است و ارتباطی به برکنار شدن مسعود از سمتش ندارد بلکه وی به دلیل ناکامی در امور اصلاحاتی و حکومتداری خوب عزل شده است.
ممکن است این اقدام اشرف غنی بار دیگر باعث تنش در روابط بین والی بلخ و ریاست جمهوری شود.
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcdok0n.yt0ss6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما