تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۵
یک کارشناس بهداشت و امور بیماری ها گفت: استعمال دخانیات نه تنها باعث آسیب جسمی و مالی به شخص استعمال کننده این مواد می شود بلکه باعث خسارت به جامعه هم می شود.
استعمال دخانیات خسارت های سنگین جسمی و مالی برای افراد دارد/ والدین مهارت "نه" گفتن را به فرزندان خود بیاموزند
به گزارش عصرهامون، محمد خسروی کارشناس بهداشت و امور بیماری ها در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس با بیان اینکه استعمال دخانیات علاوه بر اینکه منجر به بیماری‌ و خسارت جسمی و مالی در افراد می‌شود، گفت: دخانیات برای سیستم سلامت کشور هزینه های سنگینی دربر دارد.
وی اشاره به اینکه استعمال دخانیات و سیگار یکی از علل عمده بروز سرطان و مرگ و میرها است، تصریح کرد: باید راهکار و برنامه ریزی مناسبی توسط مسئولان در جهت جلوگیری از استعمال مواد دخانی در جامعه انجام و اجراء شود.
این کارشناس بهداشت و امور بیماری ها با تاکید بر اینکه ریه، لثه و قلب مهم ترین اجزای بدن شخص استعمال کننده مواد دخانی است که آسیب می بیند، اظهار کرد: استعمال دخانیات نه تنها به خود شخص آسیب می رساند بلکه افراد که در مجاورت این شخص هستند هم آسیب می بینند.
خسروی اضافه کرد: مادران باردار در صورتی که مواد دخانی استعمال کنند علاوه بر اینکه باعث آسیب رساندن به بدن خود می شوند به جنین هم ضربه می زنند.
این کارشناس بهداشت و امور بیماری ها عنوان کرد: استعمال سیگار و قلیان دارای عوارض جسمی، روانی، اجتماعی و اقتصادی ثابت شده ای برای افراد سیگاری و قلیانی است.
وی با بیان اینکه اکثر افراد از سنین نوجوانی به مصرف مواد مخدر و مواد دخانی روی می آورند، خاطرنشان کرد: "نه" گفتن مهارتی است که باید والدین به فرزندان خود بیاموزند تا در مواجهه با افرادی که به آنها مواد مخدر و یا سیگار تعارف می کنند، "نه" بگویند.
انتهای پیام/8306
https://www.asrehamoon.ir/vdcbf5b9.rhbsfpiuur.html
منبع : دلگان پرس
نام شما
آدرس ايميل شما