تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۴
نمایندگان مجلس و علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی تهران با بیان اینکه تروریست ها توان مقابله با نیروهای امنیتی ایران را ندارند، مطرح کردند: عربستان مرکز تامین و تجهیز تروریست ها است.
تروریست ها توان مقابله با نیروی امنیتی ایران را ندارند/عربستان مسئول تجهیز تروریست هاست
به گزارش خبرنگار حوادث عصرهامون، صبح امروز در حالی مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد که فردی در پوشش مراجعه کننده وارد راهروی ورودی مجلس شد و اقدام به تیراندازی کرد. 
قابل ذکر است همزمان با این حادثه در مجلس، فردی در حرم حضرت امام خمینی(ره) نیز اقدام به انفجاری انتحاری کرد که نمایندگان مجلس و علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی تهران با بیان اینکه تروریست ها توان مقابله با نیروهای امنیتی ایران را ندارند عربستان را مرکز تامین و تجهیز تروریست ها دانستند.
حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقتدار نیروهای امنیتی کشور گفت: حادثه ای خارج از صحن در یکی از ساختمان ها رخ داد که با تلاش نیروهای امنیتی پایان یافت.
 
عربستان مسئول تجهیز تروریست هاست
مولوی عبدالغنی دهانی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون ضمن محکوم کردن حوادث تهران گفت:  عربستان مرکز تامین و تجهیز تروریست ها است اما علی رغم جنایت هایی که به واسطه این کشور در یمن، سوریه و مابقی کشورها رخ داده ترامپ با این سفر آنها را تایید کرد.
امام جمعه اهل سنت میرجاوه در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به وقوع اقدام جنایتکارانه تروریست ها در مجلس و حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت: ایجاد هرگونه ناامنی در کشور باعث ناراحتی همه ملت می شود.
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور  با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از اهمیت و جایگاه مهمی در ساختار سیاسی ایران برخوردار است، افزود: زندگی در این کشور  شیعه، سنی، فارس و بلوچ نمی شناسد از همین رو علمای اهل سنت هم این اقدام  جنایتکارانه را محکوم می کنند.
 
دشمنان توان مقابله با نیروهای امنیتی ایران را ندارند
امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان ضمن محکومیت دو حادثه تروریستی صبح امروز در تهران، گفت: دشمنان بدانند توان مقابله با نیروهای امنیتی ایران را ندارند.
مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون دو حادثه تروریستی صبح امروز در حرم مطهر امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی در تهران را محکوم کرد و اذعان داشت: دشمنان به دنبال نا امن جلوه دادن کشور جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان و بدخواهان ایران چشم دیدن ثبات و پایداری ایران در منطقه را ندارند، افزود: در کشورهای همسایه ایران ناامنی ها و نا بسامانی هایی وجود دارد که تنها جمهوری اسلامی ایران دارای ثبات است، که دشمن قصد دارد به هر نحوی امنیت ایران را دچار خدشه کند.
امام جمعه شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: الحمدالله کشورمان دارای نیروهای زبده و توانمند است که بنا براعتراف اکثر کشور ها هر حمله ای را در نطفه خفه می کنند و دشمنان بدانند که توان مقابله با نیروهای امنیتی، نظامی و حتی مردم ایران را نخواهند داشت.
مولوی ساداتی اظهار داشت: امروز کشور ایران در منطقه دارای اقتدار بی نظیری است که این اقتدار مانند خاری در چشم دشمن است که آنها را وا داشته است تا به امنیت ایران خلل وارد کنند اما با وجود هوشیاری و زیرکی نیروهای امنیتی راه به پیش نخواهند برد.
وی در پایان تصریح کرد: مردم متدین و شهید پرور ایران با اتحاد و همبستگی مقابل دشمن ایستادگی خواهند کرد و همواره تا پای جان گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب خواهند بود.
 
خشم تروریست ها از حماسه آفرینی ایرانیان دربین کشورهای اسلامی
مولوی سید محمد درتکیده در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به حادثه تروریستی امروز در تهران اظهار کرد: ما این حادثه را به شدت محکوم می کنیم و از دولتمردان و نیروهای امنیتی میخواهیم از مرزها با قدرت بیشتری محافظت کنند تا دیگر چنین مسائلی اتفاق نیفتد.
وی افزود: اقدامات گروه تروریستی داعش در هتک حرمت به مقدسات اسلامی و کشتار مردم پس از شکستهای پی در پی در کشورهای اسلامی دارد که ارباب ظلم و جور، این بار چراغ فتنه را در کشورمان روشن ساخته است
مولوی اهل سنت بیان کرد: داعش و کشورهای سعودی از حماسه آفرینی های ایران خشمگین شده اند و عصبانیت خود را اینچنین نشان می دهند.
مولوی درتکیده تصریح کرد: دشمن به مجلس و حرم مطهر امام یورش می برد زیرا امام نماد انقلاب است و می خواهند آرمان هایمان را مورد هدف قرار دهند ونمایندگان مردم را میخواهد به قتل برساند تا در کشور تشویش ایجاد کند ولی کور خوانده اند زیرا خداوند حامی مردم است و ما با قدرت در مقابل چنین اقدامات خبیصانه می ایستیم.
 
آمریکا وعربستان در پشت پرده حوادث تروریستی امروز
امام جمعه اهل سنت سرباز با تقدیر از اقدام به موقع نیروهای امنیتی سپاه و سربازان گمنام امام زمان در حادثه تروریستی امروز تهران، آمریکا و عربستان را عروسک گردانان اصلی این حمله دانست.
مولوی عنایت الله رسولی زاده در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با محکوم کردن حادثه تروریستی امروز در حرم بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و ساختمان مجلس، اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران هیچ گاه چشم دیدن امنیت کشور را نداشته و میخواند با چنین اقدامات کور و ضد بشری ایران را ناامن جلوه دهند.
وی افزود: حمله به شهروندان بی گناه و نمایندگان مجلس ایران تنها از روی کینه ورزی با ملت و انقلاب بوده و نشان دهنده ضعف دشمنان در برابر نیروی وحدت و اتحاد اقوام و مذاهب مختلف است.
امام جمعه اهل سنت مینان سرباز با تاکید بر اینکه این حملات ارتباط مستقیمی با سفر ترامپ به عربستان دارد، بیان کرد: این حادثه تروریستی ارتباط مستقیمی با عربستان و آمریکا دارد چراکه در انتخابات ریاست جمهوری، کشورهای خودفروخته عربی و اربابان استکباری آنان  نیروی اراده و همبستگی ملت ایران را مشاهده کرده و خود را در برابر محبوبیت انقلاب اسلامی در منطقه بازنده دیدند.
 
اقدامات سپاه و سربازان گمنام امام زمان(عج)قابل تقدیر است
وی ادامه داد: حمایت مستقیم عربستان از داعش و تامین مالی و تسلیحاتی گروه های تند رو و تروریستی منطقه پیامدی غیر از شکست ذلت بار آنان در مقابل نیروی ایمان و اراده مردم مظلوم عراق و سوریه نخواهد داشت و هیچ گاه چنین اقدامات کوری نمیتواند مانع حمایت ایران از کشورهای مظلوم جهان و مبارزه جدی با تروریست شود.
رسولی زاده با گلایه از برخی مسئولین که فکر میکنند میتوانند با صحبت هر مشکلی را حل کنند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره بیان کردند که به استکبار نمیتوان اعتماد کرد و حوادث امروزی نیز نمونه ای از اعتماد به دشمنان است.
وی در پایان با تقدیر از اقدام به موقع نیروهای امنیتی سپاه و سربازان گمنام امام زمان، تصریح کرد: امنیت و آسایش که امروز در جامعه حکم فرماست نتیجه تلاش و گذشت همین نیروهایی است که با گذشت از جان خود امنیت را برای ما به ارمغان آورده اند و امروز هم با اقدام به موقع جلوی بروز حادثه ای بزرگ را گرفتند.
 
از ابتدای انقلاب توطئه های دشمنان بر علیه انقلاب خنثی شده است
امام جمعه اهل سنت اسفند دلگان گفت: توطئه ها و ترفندهای دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی بر علیه ملت مسلمان ایران و نظام اسلامی با توکل بر خدا خنثی شده است.
مولوی بلال مقدسیان امام جمعه اهل سنت اسفند دلگان در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس با محکومیت حادثه تروریستی امروز در تهران، گفت: دنیای استکبار درصدد ناامن جلوه دادن جمهوری اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه تروریست ها از کشورهای غربی و برخی از حکام مرتجع عرب حمایت می شوند، تصریح کرد: نیروهای نظامی و انتظامی با اقتدار کامل، تروریست ها را قلع و قمع کنند.
امام جمعه اهل سنت اسفند دلگان با تاکید بر اینکه با توکل بر خدواند و همت نیروهای نظامی و همچنین مردم همانطور که از ابتدای انقلاب اسلامی، توطئه دشمنان بر علیه مردم و انقلاب خنثی شده است، افزود: این قبیل توطئه ها هم خنثی می شوند.
مولوی بلال مقدسیان با اشاره به اینکه ملت مسلمان ایران با این حملات دشمن بیدارتر می شود، اظهار کرد: باید قدر شهدا و همچنین نیروهای نظامی را بدانیم که امنیت را با خون خود برای ما به ارمغان آورده اند.
وی با بیان اینکه با قوه قصاییه و نیروهای امنیتی با مخلان امنیت برخورد جدی داشته باشند، اضافه کرد: اخلالگران امنیت جایی در بین ملت مسلمان ایران ندارند.
 
داعش وفاداری مردم انقلابی ایران در سالگرد ارتحال امام را تاب نیاورد
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر ضمن محکومیت حادثه تروریستی صبح امروز در حرم امام و مجلس شورای اسلامی گفت: داعش توانایی ایستادگی در برابر قدرت برتر منطقه را ندارد.
مولوی شمس الحق دامنی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پهره اظهار کرد: این اقدام تروریستی ناشی از  درماندگی بی چون و چرای استکبار و جیره خوارانشان در برابر قدرت مقتدر منطقه است.
وی افزود: در سی و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام که در روزهای اخیر سپری کردیم؛ ملت آزاده و مومن ایران با عشق؛ ارادت خود به آرمان های امام و مقام معظم رهبری ثابت کردند که این عظمت را تروریست ها تاب نیاوردند و از درماندگی دست به این حمله کور زدند که به شدت محکوم می کنیم.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر تصریح کرد: قدرت دفاعی ایران فراتر از تصور کودکانه عوامل جیره خوار استکبار است از این رو خیلی زود از پا درآمدند و نقشه های شومشان نقش برآب شد که خدا را سپاسگذاریم.
وی بیان داشت: ملت آزاده و متحد ایران اسلامی تا آخر وفادار به نظام و آرمان های آن هستند از این رو مجال کوچکترین تحرک مغرضانه را نخواهیم داد.
 
اقدامات تروریست‌ها کوچکترین خدشه‌ای به امنیت نظام وارد نخواهد کرد
مولوي محمدعلي شهنوازي امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به حوادث تروريستي صبح امروز در حرم مطهر امام خميني(ره) و صحن مجلس شوراي اسلامي، اظهار كرد: اين اشخاص و افرادي كه آنان را اجير كرده اند بايد بدانند كه اين حركات مذ بوحانه در اين برهه كه ايران اسلامي يكي از مقتدرترين و با صلابت ترين كشورهاي منطقه و حتي در جهان است نمي تواند كوچكترين خلل و خدشه اي را به امنيت و اراده پولادين ملت غيور اين كشور وارد كند.
وي با محكوميت اين حوادث، تصريح كرد: تروريست ها و اربابانشان بدانند كه اين ملت همواره در راه عزت و سربلندي كشور خود گام بر ميدارند و اينگونه حوادث زره اي در اعتقادات و باورهاي آن ها تغييري ايجاد نخواهد كرد.
مولوي شهنوازي با بيان اينكه گروهك تروريستي داعش مثل هميشه عهده دار اين حوادث تروريستي شده است، گفت: اعضاي اين گروهك تكفيري و تروريستي همواره به دنبال ايجاد ناامني در منطقه هستند بر هيچ اصل اخلاقي و وجداني پايبند نيستند و تنها منطقه جنگ و مظلوم كشي را رواج مي دهند و با هزينه هاي ميلياردي آل سعود و اسرائيل خبيث اين جنايات را انجام مي دهند.
وي بيان كرد: دستگاه هاي امنيتي و انتظامي در حوادث تروريستي حرم مطهر امام خميني(ره) و مجلس شوراي اسلامي به خوبي ورود كردند و نبايد اجازه داد تا اينگونه حوادث دردناك و غم انگيز سبب ايجاد شكاف و اختلاف در جامعه شود و بايد ضمن خنثي سازي اين حوادث، هوشياري و بيداري ملت نيز چندين برابر شود.
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش با بيان اينكه ريخته شدن خون افراد مظلوم و بي دفاع گناه كبيره است و بايد عاملان آن اشد مجازات شوند، اذعان كرد: ملت غيور ايران اسلامي بايد با وحدت و اتحاد جلوي گروهك هاي ضد اسلامي را بگيرند و نگذارند فعاليت اين گروهك ها افزايش و گسترش پيدا كند.
وي با طلب غفران الهی برای شهدا و آرزوی شفا برای مجروحان حوادث تروريستي امروز، اظهار كرد: قطعاً نیروهای امنیتی و انتظامی ما در کمترین زمان ممکن عاملان این حادثه را دستگیر و مجازات خواهند کرد.
 
حوادث تروریستی تهران نشان از حقانیت و مظلومیت ایران دارد
امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون عنوان کرد: حوادث تروریستی تهران حقانیت و مظلومیت ایران را در جهان به اثبات رساند.
مولوی عبدالله حسن زهی در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا؛ ابراز کرد: حوادث ناگواری که در حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد نشان داد تروریست های جهان و گروه های تکفیری مخالف امنیت، چشم دیدن امنیت و آسایش در ایران اسلامی را ندارند.
 وی افزود: تروریست ها با انجام این عمل ننگین قصد برهم زدن آرامش کشور را دارند و با این کار نشان دادند که ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه ایران پشتیبان تروریست در جهان است کاملا دروغ است چرا که ایران همیشه قربانی تروریست بوده است.
مولوی حسن زهی تاکید کرد: حقانیت جمهوری اسلامی و مظلومیت ملت ایران در حادثه امروز دیده شده است چرا که ایران اسلامی هم از سوی آمریکا و هم از سوی تروریست ها مورد تهدید قرار می گیرد بنابراین ایران اسلامی دارای مظلومیت مضاعف است.
امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون تاکید کرد: کشورهای حامی تروریست چون از دموکراسی برخوردار نیستند به دنبال ایجاد شکاف و تفرقه در منطقه هستند و در این راستا وزیر دفاع عربستان قبلا گفته بود که درگیری ها را به داخل ایران می کشیم بنابراین حوادث ناگوار تهران ما را به یاد حرف وی می اندازد چرا که نشان از هم خوانی داعش و عربستان با یکدیگر دارد.
وی در پایان گفت: تمامی مردم ایران اعم از شیعه و سنی این حوادث را کاملا محکوم می کنند چرا که همه خواستار امنیت و آرامش در کشور هستند و برای دفاع از ایران حتی از بخشش جان هم کوتاهی نمی کنند.
 
حوادث تروریستی تهران نشانه دشمنی آشکار و همیشگی آمریکا با ملت ایران است
امام جمعه اهل سنت میرجاوه گفت:دستگاه های امنیتی ما به طور حتم جواب کوبنده ای به تروریست ها خواهند داد همان طور که این اقدام کور را در نطف خفه کردند.
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور ضمن محکومیت حادثه تروریستی تهران، در گفت و گو با خبرنگار لادیز، اظهار کرد: حوادث امروز تهران نتیجه آشکار سفر ترامپ به عربستان و همدستی سران سعودی با استکبار جهانیست، ایجاد رعب و وحشت و ناامنی در منطقه از جمله ایران اسلامی از جمله اهداف اصلی سفر ترامپ به عربستان بود که حادثه کور امروز تهران نتیجه خیانت سران سعودی و همدستی با امریکاست.
وی افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند آمریکا هیچ گاه دوست ما نخواهد بود حوادث تروریستی در تهران نشانه دشمنی آشکار و همیشگی آمریکا با ملت ایران است آمریکا اصل اسلام را هدف قرار داده است و سعی دارد با ایجاد آشوب و نا امنی، پایگاه امنی برای اسراییل ایجاد کند.
دستگاه امنیتی اجازه خودنمایی به جیره خواران استکبار جهانی نمی دهد
وی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ایجاد نا امنی در انتخابات ریاست جمهوری بود و سعی داشت با ایجاد دوقطبی در کشور در روند انتخابات خلل ایجاد کند اما موفق نشد و اکنون با این اقدامات کور سعی دارد شکست خود را جبران کند اما این حوادث کور تروریستی هیچ خللی در اراده فولادین ملت ایران ندارد و ملت ایران با اتحاد و همبستگی مضاعف پای آرمان های انقلاب و باورهای دینی خود ایستاده اند.
مولوی ریگیان پور تاکید: دستگاه های امنیتی ما به طور حتم جواب کوبنده ای به تروریست ها خواهند داد همان طور که این اقدام کور را در نطف خفه کردند اما دشمنان بدانند که ملت ایران که در 8 سال دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند به مزدوران و جیره خواران استکبار جهانی اجازه خودنمایی نخواهند داد.
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcjhteh.uqeixzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما