تاریخ انتشار :جمعه ۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۳
عید نوروز از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده ایرانیان است که هر ساله با برگزاری آداب و رسوم مختلف آن را جشن می‌گیریم و امروز بهانه و وسیله‌ای است برای ارتباط قلبی میان مردم و میان مبدأ عظمت و عزت یعنی ذات مقدس باری تعالی…
نوروزی سرشار از برکات فاطمی با رعایت اقتضائات ارادت به خاندان نبی اکرم (ص)
نوروزی سرشار از برکات فاطمی با رعایت اقتضائات ارادت به خاندان نبی اکرم (ص)
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون، با توجه به نو شدن سال و آغازی دوباره در طبیعت، از گذشته پوشیدن رخت و لباس نو، خانه‌تکانی و به طور ‌کلی نو کردن فضا است که از آیین‌های نوروز به حساب می‌آید و به همین سبب علاوه بر پاکسازی خانه و کاشانه، شهر نیز لباس نو بر تن می‌کند و متفاوت از گذشته آذین‌بندی می‌شود.
پاکسازی خیابان‌ها و معابر، گل‌آرایی فضاهای شهری و رنگ‌آمیزی دیوارها و جداول خیابان‌ها از جمله فعالیت‌هایی است که توسط شهرداری در آستانه نوروز انجام می‌شود تا به هر بیننده‌ای آمدن بهار را همراه با شکوفه زدن درختان مژده دهد.
کاشت گل‌وگیاه که نشانی از نو شدن طبیعیت است، پس از فصل سرد زمستان روحی دوباره به طبیعت و شهروندان می‌دهد و از همین رو این کار در جای جای شهر از جمله میادین و پارک‌ها صورت می‌گیرد.
این تغییر فصل و نو شدن طبیعت مردم را به جوش و خروش وامی‌دارد تا خود را به بهترین شکل ممکن بیارایند و به میهمانی طبیعت بروند و به همین سبب خیابان‌ها و مراکز خرید مملو از افرادی است که خود را برای این جشن باستانی آماده می‌کنند.
البته با توجه به تقارن نوروز امسال با ایام فاطمیه برای احترام به مقام والای حضرت فاطمه زهرا(س) آذین بندی خیابان‌ها به نسبت سال‌های گذشته کمتر شده و این مهم در بسیاری از امور و جشن‌های نوروزی ساحل نشینان کنارکی درنظر گرفته می‌شود.
با اینکه رنگ‌آمیزی، شست‌وشو و بهسازی معابر، پاکسازی و نصب هفت سین و المان نوروزی در ورودی‌ شهر و میادین اصلی شهر نصب شده است،اما با توجه به اینکه شروع سال جدید همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است،اطلاع‌رسانی از سازه‌های فرهنگی شهر در این راستا با مضمون بهار فاطمی با نصب بنرهای فرهنگی و اطلاع ‌رسانی اجرا میشود.
همیشه فکر می کردم سال که نو می شود، صدای تیر و ترقه که می آید، قبلش باید حسابی با خودم خلوت کرده باشم تا بتوانم تحول را احساس کنم.
اما حالا، که بدون آمادگی و خلوت کردن و آرزوهای بزرگ، بدون خوشحالی و پوشیدن لباس های نو، سال جدید آمد، خیال کردم اتفاق شاید همین فرودادن  بغضم باشد و تلاش برای لبخند زدن و خوشحال بودن…
اتفاق  خوب  زندگیمان شاید این باشد که وقتی سال نو بعنوان مهمانی ناخوانده وارد خانه هایمان می شود، بی اینکه دلمان خوش باشد و امیدوار، بتوانیم لبخند بزنیم و به همدیگر تبریک بگویم و یا با دوربین از پدر ، مادر و اعضای خانواده عکس بگیریم..
شاید اتفاق خوب سالمان می تواند پس زدن غم ها و ناامیدی ها و تلاش برای خندیدن و خوشحال بودن باشد حتی خیلی کوتاه!!
و حال که نوروز متقارن شده است با ایام فاطمیه،امید است تا سال جدید از برکات فاطمی سرشار و برخوردار باشد و یاد آن بزرگوار تأثیراتی عمیق و ماندگار در زندگیمان بگذارد.
راستی اتفاق خوب سال شما چیست؟!
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcayoni.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما