تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۴
مدیر پژوهش سرای دکتر حسابی شهرستان خاش از برگزاری بزرگترین مسابقات دانش آموزی "دومینو " جنوب شرق کشور در سالن ورزشی شهدای گمنام این شهرستان خبر داد.
به گزارش عصرهامون، علیرضا عرب در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بیان اینکه این مسابقات برای چهارمین بار در شهرستان خاش برگزار شده است، اظهار کرد: این دوره در قالب 35 تیم و با حضور 86  نفر از دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول دختر و پسر این شهرستان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد کل مربع های دومینو این دوره بالغ بر 21 هزار مهره بود، گفت: قطعاتی که در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت با استانداردهای جهانی از نظر طرح، وزن، ابعاد و رنگ کاملاً مطابقت دارد.

عرب با بیان اینکه این مسابقات در نوع خود از تعداد تیم های شرکت کننده و مهره های بکار گرفته کم نظیر بوده است، تصریح کرد: این مسابقات از لحاظ تعداد مهره و حجم رقابت ها بزرگترین مسابقات دومنیو جنوب شرق کشور بود و می تواند نقطه عطفی در گسترش این نوع رقابتها در آموزشگاه های سطح استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: رقابت دو مینو با هدف توانمندی دانش آموزان در زمینه های تحرک و تقویت نیروی تخیل، رشد خلاقیتهای هنری، تقویت توانایی تغییر نمودارها و نقشه ها، تشخیص نشانه ها و نمادها، افزایش توانمندی های علمی و عملی در زمینه طراحی مکانیسم ها و مهارتهای ذهنی برگزار شده است.

عرب افزود: افزایش دقت و قدرت تمرکز و هماهنگی بین ذهن و اعضاء، ایجاد روحیه مشارکت و همکاری در کار گروهی و تیمی، ایجاد رقابت سالم و هیجان انگیز و در نهایت کمک به شکوفایی قدرت ابتکار و نوآوری از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات بود.

وی بیان کرد: شرکت کنندگان در این مسابقه باید از سبک دیوار چینی، ساخت برج و هرم در ۳ سازه زمینی، مرتفع و سه بعدی استفاده کنند.

مدیر پژوهش سرای دکتر حسابی شهرستان خاش خاطرنشان کرد: هر  گروه باید در یک ساعت و ۳۰ دقیقه بیش از هزار قطعه دومینو را به صورت خطی، دور برگردان، مارپیچ و مزرعه به شکلی بچینند که با یک ضربه همه سازه آنها فرو ریزد.

وی با اشاره به اینکه پژوهش سرای دکتر حسابی از سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: مسابقات زیادی از جمله؛ دو مینو، سازه های ماکارانی، نجوم و رباتیک همه ساله در این پژوهش سرا برگزار می شود.

عرب با تاکید بر اینکه پژوهش سرای دکتر حسابی یکی از پژوهش سراهای برتر مرجع استان است، اظهار کرد: این پژوهش سرا با 500 نفر عضو تاکنون رتبه های کشوری و استانی در عرصه های مختلف علمی را کسب کرده است.

گفتنی است در پایان این مسابقه به تعدادی از دانش آموزان که حائز رتبه های برتر شدند جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/3028
 
https://www.asrehamoon.ir/vdchvvnzk23nvmd.tft2.html
منبع : تفتان ما
نام شما
آدرس ايميل شما