تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۰
سیلندری که در جنوب شرق کشور همچنان کیمیا است؛

گران شدن کرایه تانکر‌های حمل گاز، علت کمبود سیلندر در راسک

یکی از مشکلات اساسی و کمبود سیلندر گاز در راسک به دلیل گران شدن کرایه تانکر‌های حمل گاز است.
گران شدن کرایه تانکر‌های حمل گاز، علت کمبود سیلندر در راسک
به گزارش خبرنگار عصرهامون، کمبود سیلندر گاز قصه پر غصه مردم سیستان و بلوچستان تبدیل شده، سیلندر‌هایی که فرقی نمی‌کند هوا سرد باشد یا گرم، همیشه کمیاب است و مردم این دیار همچنان در صف‌های طولانی در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان هستند.

گویا مشکل سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان تمامی ندارد و یکی از دلایل کمبود گاز در مناطق مختلف ضعف در توزیع کپسول‌های گاز و نبود نظارت است.

کمبود گاز در جنوب این استان موضوع تازه‌ای نیست و این مسئله باعث شده تا بسیاری از شهروندان از ساعت‌های اولیه صبح مجبور به‌ایستادن در صف‌های طولانی برای خرید سیلندر گاز مایع باشند.

از مشکلات اساسی در راسک گران شدن کرایه تانکر‌های حمل گاز است

قادربخش تاجداری، رئیس شرکت راسک گاز در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: شرکت راسک گاز یک شرکت غیرمستقیم است و مستقیم از شرکت نفت سهمیه ندارد و شرکت پرسی ایران گاز تعهد تأمین گاز را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی در راسک گران شدن کرایه تانکر‌های حمل گاز است، تصریح کرد: در گذشته یک عدد تانکر حمل گاز با شرکت پرسی ایران گاز قرارداد ۱۰ ساله بسته بود و در حال حاضر این قرارداد تمام شده و شرکت پرسی ایران گاز با مشکل کمبود ماشین مواجه شده است.

وی ادامه داد: در روز‌های آغازین ماه مبارک رمضان کمی با مشکل کمبود گاز مواجه شدیم که با برنامه‌ریزی هم اکنون در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

رئیس شرکت راسک گاز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای پیگیری رفع مشکلات مردم اذعان کرد: از اقدامات انجام شده تحویل گاز به صورت الکترونیکی و با کارت الکترونیکی به خانواده‌ها است که به هر خانوار تعداد چهار سیلندر گاز تعلق می‌گیرد وهر ماه کارت سرپرست خانوار شارژ می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام سبب شده است که هر خانوار به حق خود برسد و دست سودجویان و دلالان نیز کوتاه شود.

تاجداری اشاره کرد: اما هنوز یک تعداد از خانوار‌ها کارت الکترونیکی ندارند و نیاز به گاز دارند که این خود سبب ایجاد شلوغی و صف‌های طولانی در شرکت گاز می‌شود.

وی افزود: باید با اطلاع‌رسانی گسترده باید به شهروندان اطلاع داد تا آن تعداد ار خانوار‌هایی که به صورت الکترونیکی ثبت نام نکرده‌اند اقدام کنند تا این مشکلات برطرف شود.

رئیس شرکت راسک گاز گفت: در راسک بسیاری از کدملی خانوار‌ها به اسم سرباز ثبت شده است، چراکه قبلاً راسک زیر نظر این شهرستان بوده و با هر بار کارت کشیدن به آمار سرباز افزوده می‌شود و این سبب پایین آمدن سهمیه گاز شهرستان راسک شده است که این مشکل نیز باید برطرف شود.

تاجداری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از عوامل بروز مشکلات مردم در این شهرستان عدم پوشش دهی خدمات توسط بانک ملت است، چراکه شهرستان راسک فاقد بانک ملت است و شرکت نفت فقط با این بانک قرارداد دارد و تنها یک دستگاه پوز موجود است و ما نیازمند حداقل سه دستگاه پوز هستیم و همچنین ضعیف بودن اینترنت سبب کند شدن خدمت دهی می‌شود.

انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdcdkn0fsyt0ks6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما