تاریخ انتشار :شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۴
زمان به سرعت سپری می شود، روزهای اول و دوم اعتکاف خود را به روز سوم می رسانند تا این لحظات ناب دعا رنگ و بوی اجابت بگیرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرهامون، ایام اعتکاف ساعات پایانی خود را طی می کند، معتکفان تلاش می کنند تا از لحظات باقی مانده نهایت بهره برداری را داشته باشند، این ساعات و دقایق حال و هوای خاصی دارد.
عده ای نماز می خوانند، برخی کلام وحی را بازخوانی می کنند و تعدادی از جوانان هم پای گفتمان های دینی مسجد نشسته اند و از آنجا توشه برمی دارند. بعضی از جوانها هم دور هم نشسته اند و از این فضا برای طرح مسائل مختلف دینی استفاده می کنند.
هرکسی بهانه ای او را به اینجا کشانده، یکی باران می خواهد و دیگری گشایش بغضی که مدتهاست در گلو مانده، دعای اجابت می خوانند، زمزمه می کنند«یا سریع الاجابه» تا به سرعت گره از بغض ها باز شود و پشت این خواستن معطلی نباشد، باران می بارد ولی همچنان در سکوت روی سرخط حال و هوای بکر مسجد سایه انداخته است.
رجب و شعبان و رمضان ندارد، این ثانیه ها عطر و بوی خلوتی را می دهد که هم زمزمه مناجات شعبانیه برازنده آن است و هم دعای عرفه تو را به اوج می برد: «اِلهِی اَنَا الْفَقِیرُ فِی غِنایَ فَکَیْفَ لا اَکُونُ فَقِیرا فِی فَقْرِی، اِلهِی اَنَا الْجاهِلُ فِی عِلْمِی فَکَیْفَ لا اَکُونُ جَهُولاً فِی جَهْلِی...»
انتهای پیام/0720



 
https://www.asrehamoon.ir/vdcjhoeo.uqet8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما