تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۵۲
در حال حاضر بنا نداریم در این باره تحلیل و ارزش گذاری سیاسی داشته باشیم اما در تلاش هستیم تا این موضوع را در چارچوب کنسولی حل کنیم.
جزئیاتی از اخراج ایرانیان مقیم امارات
به گزارش عصر هامون، حسن قشقاوی معاون وزیر خارجه با بیان این که متأسفانه در برخی از شیخ نشین های امارات به غیر از دبی، اخراج اتباع ایرانی شدت یافته است گفت: البته این موضوع تنها مربوط به اتباع ایران نیست و اتباع چند کشور دیگر را نیز شامل می شود.



وی با بیان این که در تلاش هستیم تا با رایزنی و تعامل با مقامات اماراتی این روند متوقف شود تأکید کرد: اتباع ایرانی که از سال ها قبل نه تنها در امارات سرمایه گذاری کرده اند بلکه به این کشور در عرصه های مختلف خدمت کرده اند استحقاق این برخورد را ندارند.



به گزارش خبرآنلاین؛ در حال حاضر علاوه بر سفیر ایران در امارات، مدیرکل ایرانیان وزارت خارجه با سفیر امارات در تهران در حال رایزنی هستند تا این روند متوقف شود.



وی در عین حال تصریح کرد: در برخی رسانه ها رقم های مبالغه آمیز از اخراج ایرانیان آمده که مورد تأیید نیست اما برخورد از این نوع حتی با یک نفر از اتباع ایرانی بی گناه برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نبوده و مهم است و ما موظف هستیم این موضوع را به طور جدی پی گیری و از اتباع خود حمایت کنیم.



وی در پاسخ به این سوال که تحلیل شما از این برخورد چیست گفت: در حال حاضر بنا نداریم در این باره تحلیل و ارزش گذاری سیاسی داشته باشیم اما در تلاش هستیم تا این موضوع را در چارچوب کنسولی حل کنیم.



قشقاوی در این باره که این روند از چه زمانی آغاز شده. گفت: این برخورد قبلاً بوده اما طی دو، سه ماه اخیر شدت یافته است.قشقاوی در پاسخ به این سوال که آیا طرف اماراتی دلیل خاصی در این ارتباط ابراز کرده یا خیر؟ گفت: نه دلیلی اعلام نکرده اند. معمولاً افراد را می خواهند و بدون این که دلیلی بیان کنند اعلام می کنند که شما باید خاک امارات را ترک کنید.



معاون کنسولی و پارلمانی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که آیا اتباع ایرانی که اخراج شده اند به دلیل تخلف یا مشکل خاصی بوده گفت: این افراد تاجر و یا بازرگان باسابقه در امارات هستند که در سال های گذشته با سرمایه گذاری در امارات به طور قانونی در عرصه تجارت و بازرگانی فعالیت داشته اند.
انتهای پیام/۹۰۳۱ https://www.asrehamoon.ir/vdci.papct1aqwbc2t.html
منبع : جام نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما