تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۰
 یک کارشناس مذهبی گفت: سبک زندگی اسلامی و مهدوی در زندگی اجتماعی می‌تواند بهترین راهکار برای فراهم‌شدن زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) باشد.
 ترویج سبک زندگی مهدوی زمینه‌ساز ظهور است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد محمودی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، با تبریک ولادت باسعادت امام‌زمان (عج) بیان کرد: در روایت‌ها شب نیمه شعبان، بسیار بااهمیت عنوان شده است و ولادت حضرت مهدی (عج) نیز بر اهمیت و ارزش این شب افزوده است.
 
 وی با بیان اینکه طبق روایت‌ها شب نیمه شعبان یکی از شب‌های محتمل شب قدر عنوان شده است، ادامه داد: شایسته است انسان، در این شب‌ها به عبادت، نماز، قرائت قرآن، کسب علم و سایر اعمال وارده بپردازد و با شب‌زنده‌داری لحظه حضور ملائک را در شب قدر درک کند.
 
 این کارشناس مذهبی تصریح کرد: در اهمیت شب نیمه شعبان امام صادق (ع) فرمودند «هر کس شب نیمه شعبان با نیت خالص و صادق و قطع امید از غیر خدا، چیزی درخواست کند خداوند آن را اجابت می‌کنند مگر اینکه خواسته ظلم در حق دیگری باشد.»
 
 محمودی با اشاره به اینکه یکی از دعاهای این شب دعا برای فرج امام‌زمان (عج) است، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم منتظران در زمان غیبت، دعاکردن برای ظهور حضرت مهدی (عج) است، به‌طوری‌که از خود آن حضرت در باب دعا برای فرج فرمودند «برای پیش افتادن ظهور من زیاد دعا کنید؛ چراکه آن گشایش امر شماست».
 
 وی در ادامه مبحث دعا برای ظهور امام‌زمان (عج) اظهار کرد: امام صادق (ع) در باب ظهور حضرت مهدی (عج) می‌فرمایند «هنگامی‌که قائم ما قیام کند، زمین با نور پروردگار روشن می‌شود، تاریکی از بین می‌رود و مردم از نور خورشید بی‌نیاز می‌گردند، عمر انسان طولانی می‌شود، گنج‌های نهفته زمین‌بر مردم ظاهرشده و در برابر دیدگان آنان قرار می‌گیرد. در آن زمان، مردم به فضل پروردگارشان بی‌نیاز می‌شوند تا جایی که به دنبال مستحقّان زکات و صدقات می‌گردند، ولی آن‌ها را نمی‌یابند».
 
 این محقق امور دین نیز همچنین خاطرنشان کرد: اعتقاد به وجود و ظهور منجی، تنها مختص شیعیان نیست؛ بلکه تمامی پیروان دین‌ها و آیین‌های دیگر هم به این معتقد هستند که در آخرالزمان درحالی‌که فساد و ظلم جهان را فرامی‌گیرد، یک منجیِ ظهور می‌کند و جهان را از ظلم و فساد پاک خواهد کرد.
 
 محمودی با بیان اینکه انتظار فرج امام‌زمان (عج) نیازمند معرفت افزایی است، افزود: در حال حاضر که در عصر غیبت و انتظار هستیم باید تلاش کنیم تا زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) در زمینه‌های مختلف باشیم.
 
 وی با تأکید بر ترویج سبک زندگی مهدی در جامعه بیان کرد: سبک زندگی اسلامی و مهدوی در زندگی اجتماعی می‌تواند بهترین راهکار برای فراهم‌شدن زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) باشد.
 
 این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه یکی از مکان‌های مقدسی که امروز به پایگاه ارتباطی مردم با امام‌زمان (عج) تبدیل شده است مسجد مقدس جمکران در شهر قم است، اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران به دستور خود امام‌زمان (عج) و توسط حسن مثله جمکران بنا شد و در موارد متعددی پیروان آن حضرت در این مسجد از برکات آن امام غایب بهره‌مند شده‌اند.
 
 محمودی تصریح کرد: وجود پاک و مقدس امام عصر (عج) چه در دوران غیبت صغرا و چه در دوره غیبت کبری منشأ خیرات و برکات فراوانی است و مؤمنان در هر دوره، از وجود مقدّس ایشان بهره‌ها برده‌اند.
 
 وی گفت: آغاز امامت حضرت مهدی (عج) آغاز روشنایی بر جهان اسلام است، و کسانی که می‌خواهد جزو اصحاب امام‌زمان (عج) باشند باید دارای رفتار و کردار خاصی باشند و باتقوا و عمل به واجبات زمینه ظهور حضرت را فراهم کند.
  https://asrehamoon.ir/vdcjmaevhuqemtz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما