تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲
برنامه تلنگر که چهارشنبه هر هفته در شبکه هامون پخش می شود و توانسته با سبکی نو از نقادی با استقبال مخاطبان مواجه شود، این بار خودش سوژه شده است.
تلنگری به تلنگر!
به گزارش عصرهامون، برنامه تلنگر که همواره با زبان طنز به دنبال نقد مشکلات و کاستی ها استان است و تلاش می کند بدون جهت گیری و با زبان نیش و کنایه مطالبات مردمی را پررنگ کند این هفته خودش سوژه شده است.
بر این اساس این برنامه که گویا زبان نقادیش نسبت به گذشته تیزتر شده و عریان تر سوژه های خود را هدف می گیرد، این هفته حسابی از خجالت اداره کل ارشاد سیستان و بلوچستان در آمد و شمشیرش را به دلیل آنچه کم کاری در دهه کرامت می دانست به سوی مدیران این اداره کل نشانه گرفت و چشمش را بر روی واقعیت ها بست.
جدای از هدف گیری اداره کل ارشاد توسط این برنامه تلویزیونی و نه از باب حمایت از این ارگان باید گفت، دوستان رسانه ای لازم است قبل از سیبل قرار دادن ادارات، ابتدا از صحت موضوع مطمئن شده و بعد شمشیر تیز کنند با وجود اینکه یکی از وظایف همان رسانه پوشش اقدامات موثر و رویدادهای ملی و مذهبی و تقویمی است.
بسیاری اما این اقدام برنامه تلنگر را فراری رو به جلو قلمداد کرده و در تایید مدعای خود وظیفه ذاتی رسانه ملی را پوشش برنامه های مناسبتی می دانند، حال آنکه وقتی برنامه سازان با اهمال از پوشش برنامه ها پا پس می کشند، دوستانشان برای ماله کشی وارد گود شده و به واسطه داشتن تریبون تلاش می کنند ضعف خود را با حمله جبران کنند، سبکی که در دستور کار رسانه های منصف قرار ندارد.
اما بررسی ها نشان می دهد در دهه کرامت چندین برنامه توسط اداره کل ارشاد استان اجرا شده که اجرای جشنواره شعر رضوی، برگزاری شب شعر در شهرهای استان، اجرای تئاتر، برگزاری همایش گرافیک رضوی و دهها برنامه شاد و مفرح تنها گوشه ای از تلاش های اداره کل ارشاد در این ایام بوده است که چشم بستن بر این اقدامات ممکن نیست.
هر چند نقد حق مسلم هر رسانه پویا و زنده ای می باشد اما این نقادی باید در چارچوپ و اصول خاصی بیان شود نه چشم بسته و بدون تحقیق.
 

انتهای پیام//
https://www.asrehamoon.ir/vdcdjs0f9yt0zj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما