تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۰
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: به ازای هر یک کودک، ۱۰ تا ۱۱ خانواده متقاضی فرزندخواندگی وجود دارد.
راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی در سازمان بهزیستی/ به ازای هر کودک ۱۱ خانواده متقاضی فرزندخواندگی وجود دارد
به گزارش عصرهامون، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی  در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره با راه اندازی سامانه فرزندخواندگی در سازمان بهزیستی اظهار کرد: زوج‌هایی که قصد به فرزندخواندگی گرفتن کودک از شیرخوارگاه‌ها را دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه فرزند خواندگی، درخواست خود را ثبت کنند.
وی افزود: در این سامانه زوجین می‌توانند بدون مراجعه حضوری، مدارک مورد نیاز خود را بارگذاری و با کدی که از طریق سامانه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، روند کار را پیگیری کنند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: راه اندازی سامانه فرزندخواندگی باعث ایجاد شفافیت در روند کار می‌شود و از مراجات متعدد حضوری شهروندان جلوگیری می‌کند.
مسعودی فرید در خصوص آمار پیش نوبتی برای دریافت فرزند از مراکز بهزیستی بیان کرد: طبق آمار به ازای هر یک کودک، ۱۰ تا ۱۱ زوج متقاضی برای دریافت فرزند خوانده داریم و دلیل آن هم این است که تعداد کودکان قابل واگذاری در مقایسه با درخواست‌ها کم است.
وی گفت: متقاضیان فرزندخواندگی عمدتا خواهان فزرند دختر، نوزاد و کودکان زیر ۳ سال هستند و تعداد اندک نوزادان در مراکز بهزیستی باعث می‌شود روند دریافت فرزند طولانی شود، در صورتی که اگر زوجین درخواست فرزندخواندگی کودکان با سن بالاتر را داشته باشند، روند کار سریع‌تر و طی دو تا سه ماه انجام می‌شود.
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcb58b8frhb80p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما