تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۵
فرماندار زاهدان از آغاز فعالیت تبلیغات انتخاباتی برای نمایندگی در شورای شهر ۸ روز قبل از زمان اخذ رای خبر داد.
راه اندازی کاروان های تبلیغاتی ممنوع است




به گزارش عصر هامون،عباسعلی ارجمندی در گفتگو با مهر اظهار داشت: طبق ماده ۶۱ قانون تبلیغات مدت فعالیت تبلیغات انتخاباتی برای کلیه نامزدها یکسان است و ۸ روز قبل از روز اخذ رأی آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رأی ادامه خواهد داشت .

وی افزود به استناد ماده ۶۲ در فعالیت های تبلیغات انتخاباتی برخی از انجام امور همچون دیوار نویسی، راه اندازی کاروان های تبلیغاتی و اسفاده از بلند گوهای سیار و خارج از محل سخنرانی و ستاد انتخاباتی ممنوع است و مرتکبان تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

وی نوشتن و یا اظهار مطالب خلاف واقع، اعلام نظر شخصیت ها در تأیید نامزدها با ذکر عنوان و مسئولیت آنان، فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری و استفاده از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد را نیز ممنوع اعلام کرد.

ارجمندی همچنین استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه ها، ادارات، شرکت های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداری ها و شرکت ها و سازمان های وابسته به آنها و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی استفاده می کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور را ممنوع دانست.

فرماندار زاهدان اعلام کرد: الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان ها، تابلوی مدارس و سایر مؤسسات آموزشی و تابلوهای منصوبه در معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت و همچنین تأسیسات دولتی و صندوق های پست، باجه های تلفن، پست های برق و تلفن و تابلوها ممنوع است.

وی گفت: در صورت مشاهده هر گونه از موارد مذکور و الصاق پوستر بر روی تابلو های عمومی مأمورین انتظامی در صورت مشاهده چنین مواردی متخلفان را جلب و به منظور تعقیب قانونی به مقامات قضایی تحویل می نمایند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها موظف اند با استفاده از امکانات نسبت به امحاء چنین اوراقی اقدام نمایند ادامه داد: تبلیغ علیه نامزدها و هرگونه هتک حرمت و حیثیت آنان و یا پاره یا معدوم کردن عکس و آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در مدت و زمان قانونی تبلیغات که در محل های مجاز نصب شده نیز جرم محسوب می شود.

وی تاکید کرد : شهرداری ها باید با استفاده از امکانات محلی، محل های مناسبی را برای الصاق و یا ارائه آثار تبلیغاتی نامزدها تعیین نمایند و در این راستا استفاده از اماکن دولتی و عمومی مشروط به اخذ مجوز از مقامات ذیصلاح و پرداخت هزینه برای تمامی نامزدها و طرفداران آنها بلامانع است .

وی افزود: با زمان آغاز تبلیغات استفاده از هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنان اعم از کاغذی، پارچه ای، مقوایی، فلزی و یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر از ۷۰ × ۱۰۰ سانتی متر ممنوع است .

وی با بیان اینکه شرکت پست در چارچوب اساسنامه خود می تواند در امر توزیع آثارتبلیغاتی نامزدها اقدام نماید اضافه کرد: مطبوعات و نشریات حق ندارند آگهی یا مطالبی علیه نامزدهای انتخاباتی درج نمایند و یا مطلبی بنویسند که دال بر انصراف گروه یا اشخاصی از نامزدهای معین باشد.

وی ادامه داد: در این صورت نامزدها حق دارند پاسخ خود را به نشریه مزبور بدهند و آن نشریه طبق قانون مطبوعات مکلف به چاپ فوری آن درمهلت مجاز تبلیغات می باشد .

ارجمندی اظهار داشت: انتشار اعلام نظر شخصیت ها بدون ذکر عنوان و مسئولیت آنان ، مجامع، احزاب و گروه های مجاز، در تأیید نامزد انتخاباتی باید مستند به مدرک کتبی و امضا شده مربوط به تأیید و حمایت باشد و نامزد انتخاباتی در صورتی که بخواهد از تأیید مراجع یاد شده در صدر این نامه استفاده نماید باید مستندات و مدارک آن را ارایه کند .

وی یادآور شد: همزمان با آغاز کار ستاد تبلیغات انتخاباتی نامزدها ، نشانی و محل ستاد و نام مسئول آن باید کتباً و با امضای نامزد انتخاباتی مربوط ، به آگاهی هیأت اجرایی حوزه انتخابیه برسد .

وی گفت: ستاد تبلیغات انتخابات، مرکزی است که فعالیت های تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنها مندرج در مواد فصل پنجم آیین نامه تبلیغات در آن ساماندهی وانجام می پذیرد و هر داوطلب تنها می تواند درهر منطقه شهرداری یک ستاد تبلیغاتی دایر نماید.
انتهای پیام/5696 https://www.asrehamoon.ir/vdcc.4qsa2bqssla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما