تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۹
محسن حیدری گفت: بویه دریایی چابهار که مدتی به دلیل خرابی از آب خارج شده بود، پس از تعمیر، با همکاری اداره کل بنادر استان در دریای عمان به آب انداخته شد.
بویه هواشناسی دریایی چابهار در دریای عمان به آب انداخته شد
محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی در گفت وگو با عصرهامون اظهار کرد: اعتبار هزینه شده برای تعمیر این بویه 300 میلیون تومان بود که به وسیله سازمان هواشناسی کشور تخصیص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بویه موج نگار چابهار از نوع Datawell بوده و پارمترهای دمای سطح آب، ارتفاع و دوره تناوب موج را اندازه گیری می کند.

مدیرکل هواشناسی با بیان اینکه بویه موج نگار چابهار تنها بویه هواشناسی در نوار 300 کیلومتری سواحل سیستان و بلوچستان است، افزود: بر اساس اسناد بالادستی باید حداقل چهار ایستگاه هواشناسی دریایی جدید در سواحل استان احداث شود.

وی ادامه داد: دو ایستگاه از این چهار ایستگاه در پسابندر چابهار و زرآباد کنارک در حال احداث است که به ترتیب حدود 33 تا 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

حیدری توسعه زیرساخت های هواشناسی دریایی در تنها بندر اقیانوسی کشور را مهم برشمرد و گفت: گسترش فعالیت های دریایی و سرمایه گذاری وسیع بخش خصوصی در صنایع دریایی استان ایجاب می کند تا برای پایش و بهبود پیش بینی مخاطرات جوی-دریایی جنوب استان، شبکه پایش هواشناسی دریایی گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: هواشناسی دریایی نقش مهمی در تأمین سلامت و امنیت فعالیت های دریایی دارد بطوریکه می تواند سالانه جان هزاران نفر را از خطرات مواجهه با پدیده های مخرب جوی-دریایی نجات دهد.

انتهای پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdcdsx0fjyt0xz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما