تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۵
امام جمعه شهرستان چابهار:

سپاه نهادی مردمی و در قلب همه جای دارد

حجت الاسلام و المسلمین محمد موسوی گفت: سپاه پاسداران نهادی از بطن مردم و انقلاب و همان گونه که از اسمش مشخص است« سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، همیشه دغدغه کمک به مستضعفین را داشته و این را در ادوار مختلف به اثبات رساندند.
سپاه نهادی مردمی و در قلب همه جای دارد
به گزارش عصرهامون، حجت الاسلام و المسلمین محمد موسوی؛ امام جمعه شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با بیان اینکه سپاه از نیروهای صد در صد مردم و بدون الگوی خارجی تشکیل شده است بیان کرد: سپاه یک نهاد تنها نظامی نیست؛ اگر در بعد امنیتی کشور مورد تهدید قرار گیرد سپاه حضور دارد، اگر در بعد سازندگی کشور نیاز پیدا کند باز هم سپاه برای انقلاب آنجا حضور دارد و اگر در بعد اقتصادی کشور در معرض خطر باشد سپاه پاسدار این انقلاب اسلامی است که نقش مهم و پررنگی دارد.

امام جمعه شهرستان چابهار ادامه داد: سپاه در زمینه های اقتصادی فعالیت های بسیار عالی و چشمگیر دارد و این نهاد از نظر امام خمینی (ره) که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود؛ کاملا برای این برهه از زمان تعریف شده است.

وی افزود: در خارج از مرزها برای ایران تهاجم می شود این سپاه پاسداران است که می ایستد و اجازه نمیدهد که تهاجم دشمن به مرزهای ایران برسد و در دفاع مقدس سپاه با تمام وجود از مرزها دفاع می کند.

موسوی با بیان اینکه سپاه در صف اول محرومیت زدایی قرار دارد، تصریح کرد: سد سازی، بزرگراه، جاده سازی، راه آهن، بهترین خدمات را ارائه می کند، در بحث محرومیت زدایی سپاه در صف اول حضور پیدا می کند؛ پس این به همان فرمایش امام راحل برمیگردد که اگر سپاه نبود پس الان کشوری هم وجود نداشت.

وی گفت: در سپاه انسان های عالی مرتبه همچون سردار سلیمانی، سردار همت و سردار زین الدینی و دیگر شهیدان که نشان دادند در اوج جوانی همه وجودشان را برای انقلاب و پاسداری از این انقلاب حفظ می کنند.

امام جمعه شهرستان چابهار با بیان اینکه در تمامی حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله سپاه از اولین لحظه تا آخرین لحظه کنار مردم است ادامه داد: امروز هم سپاه در خط مقدم بیماری کرونا قرار دارد و از همان روزهای اول و اولین لحظات شیوع در کشور وارد میدان شدند و در شهرها، مساجد، مراکز عمومی و پرتردد و مراکز بهداشتی همراه و همگام مدافعان خط مقدم سلامت ایستادند و به کمک آنها آمدند.

وی اظهار کرد: همه مردم باید قدر این نهاد مقدس را بدانند، نهادی که آمریکا از نام آن وحشت دارد و بر خود میلرزد و هیچ متجاوزی حق تصرف به کشور را با وجود پاسداران ندارد، در آبهای دریای عمان و خلیج فارس سپاه مقتدرانه و قهرمانانه از کیان و حیثیت انقلاب اسلامی محافظت می کند و ما آرزومندیم در این اهداف عالی خودشان موفق باشند.

موسوی یادآور شد: سپاه  در همه  سال های فعالیت خود  با اقتدار نشان داد که از توانایی و قدرت رزمی و بازدارندگی در سطحی راهبردی برخوردار است و در ماموریت های محوله در دفاع از امنیت مرزها و بیرون از مرزها تاثیر گذاری خود را اثبات کرده است.

وی گفت: مرزهای سیستان و بلوچستان به خوبی توسط سپاه پاسداران حفظ می شود و از طرف دیگر برای مردم محروم این استان محرومیت زدایی وایجاد اشتغال در دستور کار دارند و فقرزدایی هم درحال انجام است.

امام جمعه شهرستان چابهار خاطرنشان کرد: نهضت مساوات در ماه شعبان و رمضان که پرچم دار اصلی هم سپاه پاسداران است و درحال تلاش و خدمت به اقشار آسیب پذیر و نیازمند است باید مردمی انجام شود و مردم و خیران هم در این راه سپاه را یاری کنند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdccx1qso2bqix8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما