تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰
زنگ انقلاب امروز ۱۲ بهمن به طور همزمان در دبیرستان پسرانه رازی ایرانشهر طنین‌انداز شد.
عزت و سربلندی دستاوردهای نظام/انقلاب اسلامی حیات دوباره ای به دین و ارزش‌های آن بخشید
به گزارش عصرهامون به نقل از پهره؛ همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن، زنگ انقلاب امروز ۱۲ بهمن با حضور امامان جمعه معزز، فرماندار، مسئولین و مدیران ادارات، فرهنگیان در دبیرستان پسرانه رازی ایرانشهر طنین‌انداز شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه ایرانشهر بیان کرد: بزرگداشت ایام دهه فجر براساس مبانی قرآن بوده و خداوند در این کتاب آسمانی به همگان یادآور شده که ایام الله را نباید فراموش کنند.

وی افزود: دهه فجر یک روز خدایی بوده و ایامی عظیم و بزرگ بوده که از آن به ایام الله تعبیر می شود.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: ملت عزیز ایران خوب یادشان است که این کشور تحت سلطه دو هزار ساله ی کسانی بوده که دل در گرو عظمت و عزت مردم نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: اگر به تاریخ این مملکت مراجعه کنیم اولین موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد و نباید از آن به سادگی بگذریم این بوده که انقلاب اسلامی اولین و بزرگترین دستاورد احیای هویت ملی، اعتماد به نفس و خودباوری را به جامعه اسلامی هدیه کرده است.

این خطیب جمعه عنوان کرد: استقلال، عزت و عظمت، کارآمدی دین و احیای جهانی آن از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و به برکت همین نظام، وابستگی حکومت های استبدادی و استکبار ستیزی ساقط شدند.

وی اضافه کرد: در دوران رژیم شاهنشاهی، استبداد و استعمار، بسیاری از حقوق مردم را از لحاظ فکری، فرهنگی، نظامی، اقتصادی پایمال کرد و با از بین بردن روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و هویت ملی مردمان این سرزمین باعث عدم شکوفایی استعدادهای آنان شدند.

وی گفت: با پیروزی انقلاب و به برکت نظام اسلامی و همراهی امام راحل روحیه خودباوری، اعتماد به نفس در میان جوانان و نوجوانان ایران قوای مجدد گرفت‌.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: ملت ایران باید قدردان زحمات و تلاش های امام خمینی (ره) این مرد الهی و آسمانی باشند و در حقیقت ایشان احیاگر دین اسلام بودند و مکتبی پیش پای ما گذاشت که با آن میثاق می بندیم و برای همیشه پای بندش هستیم.

به گفته وی، امروزه دشمنان به دنبال نابودی ایران هستند و هواپیماهای پیشرفته خود را به سرزمین مان اعزام می کنند، اما قدرت بازدارندگی عجیبی که در میان مردمان این کشور است باعث برملا شدن و بر باد رفتن نقشه ها و دسیسه های شوم آنان می شود.

بزمانی عنوان کرد: از ویژگی های مهم ملت ایران این است که در برابر زیاده خواهی های دشمنان سر تعظیم فرود نمی آورند و امروز در مسیر و سمت و سوی بیانیه گام دوم انقلاب قدم بر می دارند تا با وجود این آرمان ها و اهداف بلند به تمدن نوین اسلامی برسند و الگویی برای تمام جهانیان شوند.

در ادامه مراسم علی شعبانی، سرپرست معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر بیان کرد: چهل و دومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی را به همه ملت بزرگ ایران و فجر آفرینان تبریک عرض می کنم و در حقیقت ۱۲ بهمن سرآغاز فصل خودشکوفایی مردمان این سرزمین بوده است‌.

وی افزود: این عزت و سربلندی که امروز ملت ایران دارند از سوی خداوند متعال به آنان ارزانی شده است.

فرماندار ایرانشهر تصریح کرد: عزت و عظمت ملت ایران باید برای همگان یادآوری شود و این مسائل تا قیام قیامت برای همه انسان ها به واقعی پایدار تبدیل شود و همچنان باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: در سال های ۵۶ و ۵۷ یکی از گسترده ترین اقشاری که برای انقلاب جانفشانی کرد و در صحنه های مختلف حضور داشتند جوانان و نوجوانان بودند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حقیقت فلسفه پیروزی انقلاب، تربیت نسلی بود که هویت ایران اسلامی را پاس بدارند و با وجود این معیارها و هنجارها، انسانی متعالی پرورش دهند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcjyxevouqetmz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما