تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۴
حجت الاسلام والمسلیمن علی اکبر پور بیان اینکه بصیرت و آگاهی لازمه انتخاب اصلح است، گفت: علاج دردهای مزمن کشور در پرشور بودن انتخابات و حضور عمومی مردم است.
انتخابات1400 انتخاباتی سرنوشت ساز در گام دوم انقلاب است/ بصیرت و آگاهی لازمه انتخاب اصلح
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبرپور، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با عصرهامون با اشاره به در پیش بودن یکی از سرنوشت ساز ترین و حساس ترین مقاطع نظام جمهوری اسلامی ایران به نام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستاها، بیان کرد: طبیعتا هر انتخاباتی که در طول 42 سال گذشته در کشور برگزار شده با حساسیت ها و ویژگی های مختلف روبرو بوده و انتخابات 1400 نیز دارای ویژگی های خاص خود است.

اولین انتخابات ریاست جمهوری در دوره گام دوم انقلاب

وی ادامه داد: اولین انتخابات ریاست جمهوری در دوره گام دوم انقلاب یکی از ویژگی های مهم این دور به شمار می رود، در چهل سال اول انقلاب اسلامی 12 دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد اما در انتخابات که 1400سیزدهمین دوره ریاست جمهوری است هشتمین رئیس جمهور کشور پا به عرصه خدمت می گذارد و باید با تکیه بر تجربه چهل سال اول انقلاب اسلامی انتخاباتی پرشور، بانشاط، پرحضور و با انگیزه با حضور همه دلسوزان و پایبندهای به نظام و ارزش های انقلاب، حتی با حضور افرادی که پایبند به ایران و کشور خود هستند، برگزار شود.

اکبر پور تصریح کرد: ویژگی دیگر این دوره اولین انتخابات ریاست جمهوری در دهه پنجم انقلاب اسلامی است، ما چهار دهه را با عزت، اقتدار و افتخار پشت سر گذاشته ایم، خداوند می فرماید "تغییر و سرنوشت هر قومی به دست خود آن قوم است"، اگر قومی، ملتی و جمعی اراده کردند که تغییری در سرنوشت خود ایجاد کنند قطعا آن تغییر شدنی است.

وی اضافه کرد: طبیعتا ملت و امت انقلابی ما با رویکردی انقلابی و ارزشی قطعا خواهان تغییر وضع موجود هستند و حضرت حق هم طبق قول و وعده ای که به مومنین داده که اگر" شما اراده تغییرکردید من هم به پشتوانه تغییر شما اراده تغییر خواهم کرد"، شاهد تغییری اساسی در سرنوشت حداقل چهار ساله انقلاب اسلامی باشیم.

انتخابات لیله القدر نظام است

این مقام مسئول بیان کرد: انتخابات به تعبیر مقام معظم رهبری لیله القدر نظام است، همانطور که به تازگی لیالی قدر را پشت سر گذاشتیم و سرنوشت یکساله خود را با تزرع و خضوع در درگاه حق رقم زدیم، در انتخابات ریاست جمهوری نیز می توانیم سرنوشت چهار سال کشور خود را رقم بزنیم.

وی افزود: موضوع از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است اگر لیله القدر بخاطر رقم خوردن سرنوشت انسان ها ونزول قرآن با برکت از هزار ماه برتر است، لیله القدر نظام هم ویژگی خاص خود را دارد بر این اساس انتخابات پیش رو قطعا لیله القدر چهار ساله قوه مجریه و فردی می باشد که قرار است بر منصب این قوه قرار بگیرد.

اکبرپور تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب انتخابات را فرصت بی نظیری می داند که باید از آن استفاده کرد، قطعا مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی، دلسوزان این نظام و کشور می دانند که این فرصت و موقعیت بی نظیر آن هم در کشورهایی که دموکراسی واقعی دارند، به شمار می آید.

انتخابات پایه های اقتدار کشور را مستحکم می کند

وی گفت: عده ای در دنیا ممکن است شعار دموکراسی و مردم سالاری بدهند ولی در حقیقت انتخابات های صوری برگزار می کنند همانطور که قبل از پیروزی انقلاب شاهد آن بودیم.

وی بیان کرد: مردم با رای و نگاه و حضور خود می توانند انتخاب کننده باشند، فرصت انتخابات، فرصت بی نظیری است که باید از آن با تجریه چهل ساله ای که پشت سرگذاشته ایم و تکیه گاه خوبی است، استفاده شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان تصریح کرد: ما رئیس جمهوری به نام شهید رجایی داشتیم 28 روز این والا مقام، بر مسند ریاست جمهوری تکیه زد و هر رئیس جمهوری که پس ازاو بر این مستند تکیه زد، سعی کرده خود را در رنگ و بوی شهید رجایی جلوه دهد.

وی در ادامه گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، هیچ چیز همچون انتخابات نمی تواند باعث استحکام پایه های اقتدار کشور شود، دنیا انگشت به دهان مدیریت، حکمت، شجاعت، درایت و تیزبینی رهبر انقلاب است.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که هیچ چیز در انتخابات نمی تواند جای مردم را پر کند، افزود: ما اگر می گوییم جمهوری اسلامی، هم در جمهوریت باید به حد اعلی و هم در اسلامیت کمک کنیم و هیچکدام جای هم را نمی تواند بگیرد.

 مردم و  رهبری دوبال پرواز جامعه

وی تصریح کرد: یکی از پایه های تنومند و محکم نظام مردم هستند چرا که آنها نشان دادند در طول این 43 سال بعد از پیروزی انقلاب هر جا ورود کرده اند، جانانه همت کرده و واقعا تاثیر گذار بودند، ما از این ظرفیت و توان جمهوریت یعنی مردم غافل نیستیم ونباید غافل باشیم.
وی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، وقتی مردم در انتخابات شرکت می کنند، نظام را هیچ قدرتی نمی تواند تکان دهد، همه ما می دانیم در این دوران روزی نبوده است که دشمنان دست از توطئه علیه نظام و کشورمان بردارد و زمانی نبوده که طمع به مملکت ما نداشته باشند، ولی آنان در هیچ اقدامی موفق نبوده اند، چرا که مردم در صحنه بوده اند.

وی تاکید کرد: یک بال پرواز این جامعه مردم و بال دیگری رهبر معظم انقلاب هستند، بال پرقدرت و پر حرکت این نظام امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب(مدظله) بوده و هستند.

اکبرپور اذعان کرد: صحنه ها، گردنه ها و پیچ ها و وقایع سختی را پشت سر گذاشته ایم که از نمونه های آنها می توان به 18 هزار ترور به دست منافقین کوردل و معاندین، 8سال دفاع مقدس، ارتحال حضرت امام راحل(ره)، فتنه های مختلف87، 88، 96 و 98 و غیره اشاره کرد ولی این وقایع را گام به گام با عزت و اقتدار پشت سر گذاشته ایم زیرا مردم در صحنه حضور داشتند و در برنامه ای به مثل 9 دی حماسه آفریدند.

حرکت نظام و انقلاب با قوت و قدرت تداوم دارد

وی تصریح کرد: حرکت نظام و انقلاب در طول 43 گذشته با قوت و قدرت تداوم داشته و متوقف نشده چرا که هدایت کنندگان آن امامین انقلاب وقوه محرکه ای مانند مردم پشتوانه انقلاب هستند، سرعت حرکت گاهی به علت کج فهمی و بدفهمی و گاهی نیز به دلیل عدم دقت در رای دادن کُند شد ولی حرکت متوقف نشده است.

وی اضافه کرد: در انتخابات چند اصل امنیت، سلامت، رقابت، مشارکت و انتخاب آگاهانه و اصلح، هرکدام به نوبه خود مهم و ویژگی های خاصی را دارا هستند، اگر اقتدار و استحکام درونی نیاز داریم و قرار است پایه های نظام برای ادامه با این عوامل مستحکم بماند قطعا نیاز به حضور حداکثری مردم در صحنه هایی به مثل انتخابات داریم، براین اساس همه دلسوزان نظام، انقلاب و مملکت باید تلاش کنند حضور در انتخابات پیش رو به صورت حداکثری انجام شود چرا که هرجا حداکثر حضور را در صحنه داشته ایم، آبی بر آتش همه فتنه های داخلی و تهاجمات بیرونی ریخته شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان تاکید کرد: دشمن در پی این است به مردم القا کند انتخاب آنها تاثیری ندارد ولی واقعیت صحنه این نیست، مردم به عینه مشاهده کرده اند که رای تک تک افراد جامعه سرنوشت ساز است، هر رای که در صندوق توسط مردم انداخته می شود یک پایه استحکام بر پایه های نظام می افزاید، باید با هر تفکر و سلیقه تلاش کنیم تا همه در این عرصه مشارکت کنند.

علاج دردهای مزمن کشور در انتخاباتی پرشور

وی ادامه داد: در این برهه وظیفه نیروهای ارزشی و انقلابی سنگین تر است زیرا دشمن تلاش دارد یاس در جامعه ایجاد کند، باید دست به دست هم داده تا این یاسی که دشمن دارد به جامعه وارد می کند را با پاتک و پدافند خود، تبدیل به امید کنیم.

وی اظهار کرد: در انتخابات 98 مردم انتخابی دقیق داشته و منجر شدند مجلسی انقلابی شکل گیرد، امروز در قوه قضائیه حرکاتی صورت گرفته که بارقه امید در دل مردم و مظلومان و مستضعفان زنده شده و چپاولگران بیت المال و مفسدین احساس ترس کرده اند و این از برکات یک مسئول است.

این مقام مسوئل اظهار کرد: باید القائات دشمن را شناخت و برای زهر آنان پادزهر آماده کرد و اینکار مجموعه نیروهای انقلابی در هر پست و منسب است که تعهدی به نظام، اسلام و شهدا دارد، این وظیفه سنگین است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: به فرموده رهبر انقلاب، علاج دردهای مزمن کشور در انتخابات پرشور و حضور عموم مردم و بعد هم انتخاب اصلح مهم است، ما دردهایی در جامعه داریم که آنهاباعث ناامیدی مردم شده است، امروز معیشت مردم، اقتصاد جامعه، ارزش پول ملی، ارز وبازار های ما واقعا مردم را دچار آسیب و دردسر کرده و اینها دردهای مزمنی بوده که بی شک طبیب حاذق نیاز دارد.

بصیرت لازمه انتخابی اصلح

وی تصریح کرد: در انتخاب اصلح، بصیرت لازم بوده و تلاش کنیم اگر قدرت تشخیص اصلح را نداریم باید به معتمدین، بزرگان و خواص بصیر جامعه مراجعه کنیم زیرا این کارما در سرنوشت کشور مهم است.

اکبرپور در پاسخ به اینکه برخی می گویند "اختیار نداشتیم و نگذاشتند"،  بیان کرد: طی یک سخنرانی رهبر معظم انقلاب فرمودند که تمام قوه عِده و عُده کشور دست رئیس جمهور است، حالا اگر بناست کسی بی کفایتی و بی لیاقتی خود را به گردن "نگذاشتند و اختیار نداشتیم" بگذارند، موضوع چیز دیگری است، ولی واقعیت جامعه این می باشد که قوه مجریه تاثیرگذارترین قوه در سرنوشت کشور است.

وی افزود: بیش از 95 درصد سرمایه انسانی و اقتصادی مملکت همه در دست رئیس جمهور است، شوراهای امنیت ملی ، فرهنگی، امنیتی واقتصادی همه و همه رئیس آنها رئیس جمهور است پس شیطنتی که انجام می شود که رئیس جمهور اختیار ندارد، قطعا این چنین نیست و ما باید هوشیارانه و زیرکانه تلاش کنیم تا انتخاب اصلح صورت گیرد و به جامعه روح امیدواری تزریق شود که نیاز کنونی همین است.

وی گفت: متاسفانه با بی تدبیری هایی که گاهی صورت می گیرد، مردم گاها سرخورده می شوند و اینجا نقش خواص جامعه بی بدیل است، افرادی هستند که مردد بوده و بعد از اینکه شورای نگهبان نسبت به صلاحیت ها اظهار نظر می کند، یک سرخوردگی برای طرفداران برخی از کاندیداها ایجاد می شود، اینجا وظیفه ما به عنوان متولیان امر، جذب حداکثری است.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcay0n6w49nea1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما