تاریخ انتشار :شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰
گردهمایی بسیجیان عشایر سران طوایف و معتمدین امروز در زاهدان برگزار، و طی آن برضرورت شکل گیری شرکت های دانش بنیان و تعاونی ها تاکید شد.
حل مسائل در گرو نهادینه شدن فرهنگ توسعه دانش بنیان است/ عشایر در مسائل اقتصادی و بحث امنیت غذایی نقش بسزایی دارند
به گزارش عصرهامون، سردار محمد کرمی، فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه در گردهمایی بسیجیان عشایر سران طوایف و معتمدین سیستان وبلوچستان که در حسینیه عاشقان ثارلله برگزار شد با بیان اینکه عشایر در جهت سلامت و امنیت غذایی تلاش می کنند، گفت: تامین امنیت غذایی یکی از مهمترین اهداف هر کشوری است که عشایر در این زمینه ایفای نقش می کنند.

وی با اشاره به ضرورت شکل گیری شرکت های دانش بنیان و تعاونی ها، افزود: باید از تکنولوژی روز برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف استفاده کرد، باید همه برای توسعه و پیشرفت استان در این زمینه پای کار باشند زیرا شرایط فراهم است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در حوزه علم، فناوری، نو آوری و خلاقیت باید ورود و کار کرد، استان باید متحول شود و این مهم جزبا فعالیت عشایر محقق نخواهد شد.

وی با تاکید بر این مطلب که هرجایی مردم وارد میدان شدند در انجام کار موفق بودیم، گفت: مردم در هشت سال دفاع مقدس حضور پیدا کردند دست در دست هم دادند و در برابر دشمن ایستادگی کرده تا به پیروزی رسیدیم؛ امروز مردم باید درمیدان بیایند چرا که هر جا کار به مردم واگذار شد موفق بودیم.

 
کرمی با تاکید بر این مطلب که امروز باید بسیج حوزه اقتصاد را متحول کند، ادامه داد: باید برای نسل جدید تبیین کنیم که در طول انقلاب اسلامی کجا بودیم، کجا هستیم و باید کجا برویم، امروز دشمن با یک جنگ شناختی کامل به میدان آمده و ما باید در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سیاسی آماده مقابله باشیم.

 فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه با اشاره به اینکه باید فرهنگ کار در استان توسعه یابد، اظهار کرد: کارآمد ترین نظام، نظام اسلامی است، تفکر، نو آوری و خلاقیت عبادت است با همکاری می توان مسیر توسعه استان را سریع طی کرد.

جهاد تبیین راهکاری موثر در خنثی سازی اهداف دشمنان است

سردار احمد شفائی، فرمانده سپاه سلمان استان در ادامه این گردهمایی با بیان اینکه عشایر در طول تاریخ به ویژه عمر با برکت انقلاب منشأ خیر و برکت بوده اند، افزود: عشایر محور تلاش و مجاهدت بوده و هستند، این قشر از جامعه در عرصه های امنیتی، دفاع از کشور و تولید توانستند به شایستگی کار کنند و اگر نبود این تلاش ها و مجاهدت شرایط امروز ما این گونه نبود.

وی با اشاره به ضورت جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: امروز بنابر ضرورت اولویت دار ترین کار، جهاد تبیین است که رهبر فرمودند فوری و واجب است و نباید این فرصت را از دست دهیم.

 
این مقام مسئول با بیان اینکه جهاد تبیین راهکاری موثر در خنثی سازی اهداف دشمنان است، ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند اراده خود را بر ملت ایران تحمیل کند، هدف آن‌ها تخریب و تحریف انقلاب اسلامی است از این رو تشریح دستاوردهای نظام و انقلاب برای مردم به ویژه نسل جدید می‌تواند در خنثی‌سازی توطئه‌های آنان موثر باشد.

فرمانده سپاه سلمان استان با اشاره به اینکه نباید تحت تاثیر عملیات روانی دشمن قرار گیریم، ادامه داد: با تشریح و تبیین اقدامات انجام شده برای رفاه مردم، توطئه‌های معاندان و مخالفان نظام خنثی می شود؛ قطعاً بدون حضور و مشارکت و همراهی مردم نمی‌توانیم در این میدان مقابله کرده و از مشکلات عبور کنیم، رمز توفیق ما همراهی مردم است.

 وحدت، رمز پیروزی ایران در طول تاریخ است

حسین فروغی، مدیر سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان استان هم با بیان اینکه عشایر به عنوان مرزداران انقلاب اسلامی هستند، افزود: وحدت کلمه رمز پیروزی ملت ایران در مراحل مختلف بوده، و امروز نیز مهمترین وسیله ملت ما برای مقابله با توطئه ها است.

وی با اشاره به فرامین گهربار امام راحل مبنی بر اینکه عشایر در همه جای کشور از لحاظ فداکاری، شجاعت و شهامت جز بهترین افراد مردم هستند، ادامه داد: در راستای گرامیداشت ۲۹ اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج عشایری و روز قشر، برنامه نشست بصیرتی با موضوع جهاد تبیین ویژه سران طوایف معتمدین ریش سفیدان و خانواده معظم شهدا و آحاد عشایر برگزار شد.
 
 
 
وی اظهار کرد: حضور اقوام و مذاهب مختلف، سران طوایف اعم از شیعه و سنی در کنار یکدیگر خاری در چشم دشمنان انقلاب است، بر این اساس هدف از این گردهمایی نیز نشان دادن وحدت، اخوت، همدلی و همچنین جهاد تبیین و بصیرت افزایی است.

فروغی با اشاره به این مطلب که جهاد تبیین یکی از مسایل مهم و ضروری و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: عشایر و طوایف نقش مهم و تاثیر گذاری در جامعه دارند و می توانند با تاثیر گذاری خود جهاد تبیین را بین قبایل، طوایف خود تبیین و روشنگری کنند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcaean6i49ny61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما