تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۷
در رزمایش جهادگران فاطمه ۳ مطرح شد؛

رویکرد بسیج جهاد تبیین، خدمت و امیدآفرینی است

رئیس سازمان بسیج ادارات کشور گفت: رویکرد بسیج، جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امیدآفرینی است.
رویکرد بسیج جهاد تبیین، خدمت و امیدآفرینی است
به گزارش عصرهامون، رزمایش جهادگران فاطمی۳ به مناسبت هفته بسیج سازندگی ظهر امروز با حضور گروه های جهادی، فرماندهان نظامی، برخی از مدیران دستگاه های اجرایی در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان آغاز بکار کرد.
 
سردار پرویز آبسالان، جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در ابتدای این رزمایش در قالب جهاد تبیین از تداوم رزمایش جهادگران فاطمی سه تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی خبر داد و گفت: این اقدام باهمت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی انجام شد و کاری ارزشمند به شمار می‌رود.

وی افزود: در قالب این رزمایش ۲۸۰ سری یخچال بین مددجویان کمیته امداد توزیع خواهد شد.
 
خدمت به مردم بزرگ‌ترین افتخار است

مصطفی خاکسار قهرودی، قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه این رزمایش با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی به جامعه هدف به‌عنوان یک اصل مهم در کمیته امداد موردتوجه است، بیان کرد: نظام اسلامی شاخص اصلی برای همه امور سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌‎ها، خدمت به مردم است.

وی گفت: دو اقدام مهم که از آغازین روزهای انقلاب توسط بنیان‌گذار کبیر امام خمینی (ره) تشکیل شد و همچنان باگذشت چندین دهه در کنار یکدیگر نقش‌آفرینی می‌کنند تشکیل نهاد انقلابی برای دفاع از هویت و هستی نظام بود؛ یعنی تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و دیگری در جریان خدمتگزاری و خدمت به نیازمندان تحت عنوان کمیته امداد حضرت امام (ره) بود.

 این مقام مسئول تأکید کرد: توفیق خدمتگزاری به مردم برای ما افتخار است، امروز اگر این دو بال در عرصه‌های مختلف در کنار هم قرار گرفته‌اند به تشخیص نیاز و کارنامه درخشان در دفاع بوده که بعد از گذران دوره‌های دفاع باعزت و عزت مداری وارد عرصه خدمت شدند و در حوزه‌های مختلف تهیه مسکن، تأمین وسایل زندگی، تقدیم بسته‌های حمایتی و اهدای جهیزیه و... برای دستیابی به یک زندگی عزتمند برای مردم تلاش می‌کنند، در واقع خدمت و نوکری به مردم همان هدفی است که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون به آن افتخار می‌کردیم.

بسیج در گام دوم انقلاب نقش‌آفرین است

فضل‌الله کفیل، رئیس سازمان بسیج ادارات کشور در این مراسم با بیان اینکه همت بلند جهادگران منشأ خدمت و برکات بزرگ برای مردم و محرومان جامعه است، گفت: بسیج شجره طیبه و یک درخت پرثمری است که امروز ما برکات آن را در صحنه‌های مختلف دیده و می‌بینیم، در تاریخ انقلاب اسلامی نقاط بسیار روشنی از وجود بسیج و برکات آن به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه امروز در گام دوم انقلاب اسلامی نهاد مقدس بسیج و بسیجیان حضور تأثیرگذار دارند، بیان کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی یک راهبرد اساسی متوجه مجموعه بسیج است، یک پاسخگویی به همه نیازهای کشور و انقلاب چرا که بسیج حضور بی‌بدیل و تأثیرگذار دارد، حضوری رضایت‌بخش و رضایت آفرین؛ یکی از راهبردهای دیگری که امروز بسیج پرقوت به دنبال آن است موضوع جهاد است؛ یعنی جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امیدآفرینی که این مهم پیام رزمایش جهادگران فاطمی ۳ است.
 
اهدای ۲۸۰ یخچال به مددجویان کمیته امداد

مهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان در ادامه این رزمایش یکی از رسالت‌های کمیته امداد را ارائه و واگذاری خدمات امداد به مردم عنوان و بیان کرد: بخش عمده‌ای از کارهای امداد امروز تصدی‌گری است، واگذاری کارها به مردم در قالب‌های مختلف از جمله اقدامات این نهاد به شمار می‌رود دراین‌بین یکی از قالب‌های مهمی که به آن تکیه کرده‌ایم گروه‌های جهادی هستند.

به گفته وی؛ گروه‌های جهادی در مباحث مختلف عمرانی، بهداشتی، پزشکی، بسته‌های حمایتی و... ورود کرده و ایفای نقش می‌کنند به طور نمونه در ماه مبارک رمضان به همت گروه‌های جهادی یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز نیز در قالب طرح شهید رجایی ۲۸۰ دستگاه یخچال ویژه مددجویان کمیته امداد باهمت گروه‌های جهادی و اقشار تخصصی بسیج ادارات کارمندان سپاه سلمان توزیع خواهد شد که این عمل خداپسندانه باهمت گروه‌های جهادی، بسیج و کمیته امداد امام خمینی (ره) در دستور کار قرار گرفته و در سطح استان توزیع خواهد شد.
 
بهترین شاخص برای جهاد تبیین خدمت به مردم است

رضا شریفی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری نیز در ادامه با بیان اینکه بهترین جهاد تبیین که می‌توان آن را انجام داد ذیل جهاد خدمت است، گفت: ما با تهاجم و جنگ شناختی دشمن روبرو هستیم اگر بنا است با سربلندی و سرافرازی از این عرصه عبور کنیم که بخش اعظم آن را سپری کرده‌ایم چاره‌ای جز خدمت صادقانه و خالصانه به مردم نداریم، مردمی‌سازی اقتصاد،  دولت و حکمرانی سبب کاهش هزینه‌های حکومت می‌شود؛ زیرا هرکجا مردم پای‌کار آمدند به معنای واقعی کلمه کارها پیشرفت کرده است.

وی ادامه داد: فصل جدیدی در زمینه بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه استان در حوزه‌های مختلف آغاز شده است، باید اقداماتی که انجام می‌شود در قالب جهاد تبیین به سمع و بصر مردم اطلاع‌رسانی شود، این انسجام و همدلی از هر زمان دیگری بیشتر موردنیاز است و اینکه مردم اقشار مختلف ببینند که ما در میدان هستیم کار می‌کنیم؛ نقشی که بسیج به‌خوبی آن را ایفا کرده و در واقع تبلور عینی جهاد خدمت و جهاد تبیین روحیه بسیجی و جهادی او روحیه در میدان بودن است.
   
انتهای خبر/ خ
https://asrehamoon.ir/vdcjayevouqemyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما