تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵
یک مدرس حوزه علمیه گفت: رعایت، حجاب آرامش و آسایش را برای زن به دنبال دارد و همچنین باعث کاهش ارتکاب به گناه می‌شود.
حجاب، باعث آرامش و آسایش بانوان می‌شود
به گزارش پایگاه عصرهامون، محبوبه آهنی در گفتگو با شستون بیان کرد: در مورد رعایت حجاب و عفاف در قرآن کریم سفارش‌هایی شده و فایده‌هایی برای این امر ذکر شده است که از جمله فواید آن این است که حجاب زنان را از آزار و اذیت محافظت می‌کند، باعث پاکی و عفت در زنان می‌شود و باعث می‌شود که دیگران فقط به شخصیت زن تمرکز کنند.

وی افزود: رعایت حجاب باعث می‌شود که چشم و هم چشمی‌ها کاسته شود؛ همانطور که حجاب باعث تقویت پاکی و عفت در بانوان می‌شود می‌تواند بهبود عزت نفس آن‌ها کمک کند، عزت نفس زنان بر اساس پوشش زنان سنجیده می‌شود و حجاب آرامش و آسایش را برای زن به دنبال دارد و همچنین باعث کاهش ارتکاب به گناه می‌شود.

مدرس حوزه علمیه ادامه داد: از آیه ۵۹ سوره احزاب برداشت می‌شود که چادر سر کردن و پوشاندن زن موجب می‌شود همگی بدانند که این زن مسلمان و مؤمن و پاک است و ملعبه دست هوسرانان نیست.

آهنی خاطر نشان کرد: رسول اکرم (ص) می‌فرماید: اگر مردی راضی شود به اینکه زنش آرایش کرده و از خانه خارج شود بی‌غیرت است و اگر این مرد بی‌غیرت نباشد گناه کرده و زن هنگامی که آرایش کرده و معطر از خانه‌اش خارج شود و شوهرش به این عمل رضایت دهد با هر قدمی که زن بردارد برای شوهر او خانه‌ای در جهنم ساخته می‌شود، پس وصیت مرا در مورد زنان خود به خاطر بسپارید تا از شدت حسابرسی خدا نجات پیدا کنید.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdchzvnzw23n-xd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما