تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۵
مشاور فرماندار شهرستان نیک‌شهر در امور بانوان:

مادران و بانوان بیشترین تأثیرگذاری بر جامعه را بر عهده دارند

مشاور فرماندار شهرستان نیک‌شهر در امور بانوان گفت: مادران مسئولیت تربیت انسانی که یک وظیفه الهی و ذاتی است را بر عهده دارند.
مادران و بانوان بیشترین تأثیرگذاری بر جامعه را بر عهده دارند
به گزارش پایگاه خبری عصر هامون، حبیبه رئیسی در گفتگو با خبرنگار استال پرس بیان کرد: مادران می‌توانند الگو‌های خوبی در زمینه وحدت باشند با مطالعه تاریخ معاصر در جریاناتی نظیر انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بانوان ملت اسلامی وحدت‌آفرین بودند، به دلیل محوریت زن مسلمان در خانواده، فرهنگ‌سازی در عرصه‌های گوناگون بحث بانوان جایگاه ویژه پیدا می‌کند.

وی افزود: برای تربیت نسل وحدت‌گرا و مردان بزرگ در کانون خانواده مادران اثرگذارترین هستند؛ بنابراین وحدت اسلامی عامل اقتدار اسلام در برابر کفر و اختلاف، آفت بزرگ عزت و استقلال مسلمان است، مادران و بانوان کشور عزیز ایران سهم بزرگی را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند به‌طوری‌که اگر حضور و مسئولیت‌پذیری بانوان در نهضت انقلابی نمی‌بود به‌احتمال زیاد این انقلاب به این شکل پیروز نمی‌شد.

مشاور فرماندار نیک‌شهر در امور بانوان تصریح کرد: نقش بانوان مسلمان در ایجاد وحدت در جامعه اسلامی متفاوت از تعلیمات و هنجار‌های افراطی غرب است؛ زیرا با پیروی از الگو‌های زنان مبارز مسلمان و مبنای اعتقادی دین مبین اسلام که از معارف ناب قرآن کریم، سنت پیامبر اکرم (ص)  و بزرگان دین است نشئت می‌گیرد، وحدت فقط به معنای یکی‌شدن نیست؛ بلکه به معنای هماهنگی و همدلی هم است.

وی ادامه داد: مطلبی که در میان بانوان باید خیلی جدی گرفته شود این است که زن به سمت معرفت، علم، مطالعه، آگاهی، کسب معلومات و معارف اسلامی حرکت کند و به آن اهمیت خاصی دهد، باید نگذاریم تربیت‌های غلط غربی به خانه و خانواده راه پیدا کند در این صورت است که بانوان می‌توانند در تحکیم جامعه سرنوشت‌ساز باشند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdciuzazqt1aqy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما