تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۴
امام‌جمعه اهل‌سنت سراوان:

انتخابات عرصه مهم تصمیم‌گیری است

امام‌جمعه اهل‌سنت سراوان گفت: نیاز است افراد خیرخواه و ناصح و میهن‌دوست در امر مهم انتخابات که از عرصه‌های مهم تصمیم‌گیری است ایفای نقش نمایند.
انتخابات عرصه مهم تصمیم‌گیری است
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، مولوی سید عبدالصمد ساداتی در گفتگو با شستون بیان کرد: انتخابات به‌عنوان یکی از ابزارهای حضور و مشارکت مردم؛ از امور اساسی در نظام اسلامی محسوب می‌شود و سرنوشت کشور و ملت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: انتخابات در اسلام از قرآن و سنت ثابت شده است و قرآن کریم در آیات مبارکه «و امرهم شورا بینهم و انالله یامرکم ان تود الامانات الی اهل‌ها مسلمانان را مورد خطاب قرار می‌دهد، الله متعال می‌فرماید: الذین هم لاماناتهم و عهدهم راعون" امانت را باید به کسی بسپارید که متعهد و امانت‌دار باشد.
امام‌جمعه اهل‌سنت سراوان ادامه داد: در حوزه‌های انتخاباتی فرد یا افرادی متدین و توانمند نامزد شده‌اند که باید اصلح را انتخاب کرد و نباید غفلت و کوتاهی صورت گیرد، همان‌گونه که قرآن کریم گواهی دروغین را حرام قرارداده و از سوی دیگر شهادت راستین را واجب کرده است، چنانچه مفتی محمد شفیع عثمانی رحمه‌الله مفتی اعظم پاکستان و از علمای برجسته جهان اسلام رأی‌دادن به افراد نیک و باصلاحیت را دارای پاداشی بزرگ و بلکه وظیفه شرعی عنوان نموده و فرمودند: اگر در یکی از حوزه‌های انتخاباتی هیچ‌کدام از نامزدها به معنای واقعی، لایق و متدین تشخیص داده نشد، ولی یکی از آنها به اصول خداترسی و اصلاح امور نسبت به دیگران پایبندتر است، به نیت تقلیل ظلم و شرّ، رأی‌دادن به او جایز و بلکه مستحسن است.

مولوی ساداتی تصریح کرد: کوتاهی‌ها و کمی و کاستی‌ها قابل‌چشم‌پوشی نیست؛ اما نباید عقب‌نشینی کرد بلکه نیاز است افراد خیرخواه و ناصح و میهن‌دوست در امر مهم انتخابات که از عرصه‌های مهم تصمیم‌گیری است ایفای نقش نمایند و در انتخاب اصلح از غیر اصلح در این عرصه که مربوط به حقوق آحاد مردم جامعه و تأثیرگذار است؛ مشارکت آگاهانه داشته باشند.

وی اذعان کرد: اصل انتخابات در اسلام از دیدگاه قرآن و سنت ثابت است، قرآن کریم در آیات مبارکه مسلمانان را به مشاوره و شورا و سپردن امانت به کسی که اهلیت و شایستگی داشته و اصلح باشد؛ فرامی‌خواند.
وی تصریح کرد: در نظام اسلامی کسانی زمام امور را باید به دست بگیرند که توسط آرای مردم انتخاب شوند؛ چنانچه در قرآن کریم اشاره شده است؛ امانت را باید به کسی بسپارید که متعهد و امانت‌دار باشد و نمایندگی مردم نیز مسئولیت و امانت است.

امام‌جمعه اهل‌سنت سراوان افزود: روایات زیادی در این زمینه از آن حضرت صلی‌الله علیه و آله و سلم آمده است که اهمیت این مسئله و اهتمام به امور جامعه را نشان می‌دهد، ازاین‌جهت باید احساس مسئولیت نمود و با انتخاب آگاهانه مشارکت کرد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcguu9qnak93w4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما