تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۴
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

بهتر زیستن با شناخت کلام معصومین

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سیستان و بلوچستان گفت: اگر نسبت به کلام حضرات معصومین به‌خصوص حضرت علی (ع) شناخت پیدا کنیم، قطعاً بهتر زندگی خواهیم کرد؛ چراکه خداوند آنان را هادیانی برای هدایت بشر قرار داده است.
بهتر زیستن با شناخت کلام معصومین
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی عرب خالص در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: به‌واسطه آشنایی بیشتر مردم با کلام و نظریات امیرمؤمنان حضرت علی علیه‌السلام، روز نوزدهم ماه مبارک رمضان به نام روز نهج‌البلاغه نام‌گذاری شده است.
 
وی ادامه داد: کتاب شریف نهج‌البلاغه که توسط سیدرضی در اواخر قرن چهارم جمع‌آوری‌شده است از سه بخش خطبه‌ها، نامه‌ها و کلمات قصار یا حکمت‌های امیرالمؤمنین تشکیل شده است.
 
عرب خالص افزود: در بخش اول که خطبه‌های امام بزرگوار است، راه و روش بهتر سخن‌گفتن و روش فصاحت و بلاغت به همگان بیان شده است که این خطبه‌ها شامل مسائل توحیدی، آفرینش و حتی مسائل سیاسی و اجتماعی کلام ایشان است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سیستان و بلوچستان در ادامه به بخش دوم کتاب نهج‌البلاغه اشاره کرد و تصریح کرد: بخش دوم شامل نامه‌هایی است که از حضرت علی (ع) به دیگران ارسال شده است که می‌توان از مهم‌ترین نامه‌های این قسمت، به وصیت حضرت علی به امام حسن مجتبی و نامه‌ای که به مالک‌اشتر نخعی ارسال شده است، اشاره کرد. همچنین قسمت سوم، کلمات قصار یا حکمت‌های این امام بزرگوار است که شامل حدود ۴۰۰ کلمه قصار است.
 
عرب خالص در ادامه به اهمیت کلام حضرات معصوم در زندگی اشاره کرد و گفت: اگر نسبت به کلام حضرات معصومین به‌خصوص حضرت علی (ع) شناخت پیدا کنیم، قطعاً به ما در زندگی کمک خواهد کرد؛ چراکه آنان را خداوند، هادیانی برای هدایت بشر قرار داده است در عرصه‌های مختلف زندگی از جمله سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، دینی و خانوادگی تأثیرات را خواهیم دید.
 
وی اذعان کرد: در نامه امام علی به مالک‌اشتر نخعی، ایشان دستور اجتماعی و نوع حکومت‌داری را در مقابل با اقشار مختلف مردم و فقرا را نشان می‌دهد و یا در جای دیگری در خطبه‌ها، هنگامی که در عرصه سیاسی در مقابله با معاویه و مکرهای او قرار می‌گیرد، حضرت هیچ‌گاه از دایره اخلاق خارج نمی‌شود.
 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سیستان و بلوچستان در پایان به نامه ۳۱ امام علی (ع) که خطاب به امام حسن مجتبی به‌عنوان یک جوان است، اشاره کر دو گفت: اگر جوانان می‌خواهند به سعادت و سرمنزل مقصود برسند، باید دستورالعمل‌های امیرالمؤمنین را در زندگی خود اجرا کنند.
 
انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdchzqnz-23n-wd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما