تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۰
وزیر کشور گفت: توجه به راه‌های استان به‌ویژه منطقه بلوچستان برای توسعه سواحل مکران بسیار مفید است؛ زیرا راه؛ زیربنای توسعه است و باید برای ارتقای راه‌ها و استانداردسازی آنها با سرعت بیشتری حرکت کنیم و مسئله راه‌ها در دستور کار جدی مسئولان باشد.
استانداردسازی راه‌ها در سیستان و بلوچستان با جدیت پیگیری شود
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، احمد وحیدی وزیر کشور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در فرمانداری شهرستان کنارک بیان کرد: مسائل و مشکلات سیل‌زدگان از لحظات اولیه توسط مسئولان به‌ویژه استاندار و فرمانداران در حال پیگیری است و مشکلات بر اساس اولویت پیگیری و مرتفع خواهد شد، دولت با تمام قوا در کنار مردم است و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: در بحث برق، اقدامات لازم در حال انجام است، به‌زودی تمام مشکلات مردم سیل‌زده حل می‌شود البته در ابتدا باید آب مصرفی مردم به‌صورت سالم و بهداشتی تأمین شود تا شاهد مشکلات دیگری در این مناطق نباشیم.

وی گفت: اقدامات اساسی برای تأمین زیرساخت‌ها و رفع مشکلات مردم انجام شود تا مردم به‌راحتی و آسوده‌خاطر زندگی کنند و ترس و هراسی در هنگام بارندگی نداشته باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند، لذا بایستی سرعت بیشتر در اجرای طرح‌های حوزه راه، برق، آب، تلفن، اینترنت و آبخیزداری باشد، تصریح کرد: مشکلات آب‌گرفتگی خانه‌ها در شهر کنارک نیز باید پیگیری شود و طرح‌های نیمه‌تمام فاضلاب شهری و هدایت آب‌های سطحی به نتیجه برسد تا همیشه در زمان بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند.

وحیدی با اشاره به اینکه که آب پشت سدها برای اشتغال و تولید کاربرد دارد، ادامه داد: گرگروها (فرسایش خندقی خاک) برخی روستاها را با مشکل جدی تخریب مواجه کرده که امیدواریم با انجام طرح‌های آبخیزداری و مهار آب‌ها بتوانیم گرگروها را ساماندهی کنیم.

وی در پایان از تلاش همه دست‌اندرکاران و قشرهای مختلف مردم و مسئولان برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان تشکر و قدردانی کرد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcaian6w49niu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما