تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۶
معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران سیستان و بلوچستان:

ماه شوال ماهی که گناهان مؤمنان مرتفع می‌شود

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران سیستان و بلوچستان گفت: اهمیت ماه شوال در بخشیده‌شدن گناهان انسان‌ها تأثیر بسزایی دارد، آثار ماه مبارک رمضان نمایان و گناهان مؤمنان مرتفع و برداشته می‌شود.
ماه شوال ماهی که گناهان مؤمنان مرتفع می‌شود
نرگس طالبی در گفتگو با خبرنگار «عصرهامون»، با اشاره به اهمیت ماه شوال و اعمال آن در بخشیده‌شدن گناهان بیان کرد: ماه شوال ماهی است که برکات و آثار اعمال ماه نورانی رمضان در آن نمایان و گناهان مؤمنان، محو می‌شود؛ زیرا نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و آله و سلم) فرمودند؛ ماه شوال را ازاین‌جهت شوال نامیده‌اند که گناهان مؤمنان مرتفع و برداشته می‌شود.

وی افزود: برداشتن گناهان در این ماه نتیجه عبودیت خالصانه و کسب معنویت مضاعف در ماه مبارک رمضان است و در این ماه انسان باتوجه‌به پاکی که برایش حاصل شده می‌تواند جهش معنوی روبه‌رشد و تولدی دوباره داشته باشد.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: مهم‌ترین عمل در ماه شوال این است که توجه و برنامه‌ریزی برای اعمال و رفتار فردی و اجتماعی خود تا رمضان سال بعد داشته باشیم که رفتار مؤمنان مزین به صبغه الهی باشد و سلوک رمضانی مؤمنان حفظ شود و صدقه دادن و کمک به نیازمندان یکی از موضوعات مهمی است که مؤمنان در ماه شوال باید به آن توجه کنند.

وی عنوان کرد: هشتم شوال المکرم سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم‌السلام است که در این روز شایسته است ضمن ترویج و احیای سیره آن بزرگواران، زیارت بامعرفت داشته باشیم آقا رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله و سلم وعده داده‌اند که هر انسانی که آن ائمه مظلوم علیهم‌السلام را زیارت کند پاهایش بر صراط، روزی که همه پاها لرزان است ثابت بوده و نمی‌لغزد و از هراس روز قیامت در امان خواهد بود.

طالبی در پایان با اشاره به این که در این ماه نورانی که متبرک به نام معصومی بزرگوار است خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) که داغ فقدان آن امام معصوم را در این ماه داریم ایشان را شفیع قرار داده و از خداوند درخواست نماییم به حق این نور مطهر، توفیق حفظ معنویاتی را که در ماه رمضان کسب نموده‌ایم به ما عنایت نماید و علاوه بر انجام واجبات با خلوص نیت، مداومت بر قرائت و تدبر در قرآن و عمل به دستورات آن را داشته باشیم تا حرکت در مسیر الهی، در صراط مستقیم، حفظ شود و انحراف به مسیر شیطان حاصل نشود.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcgn79q3ak93w4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما