تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۵
رییس سازمان حساب‌رسی گفت: بر اساس بررسی انجام شده توسط سازمان حساب رسی بدهی 2 میلیارد و 400 میلیون یورویی بابک زنجانی مورد تأیید سازمان حساب رسی است.
بدهی 2.4 میلیارد یورویی "بابک زنجانی" تایید شد
بدهی 2.4 میلیارد یورویی "بابک زنجانی" تایید شد
به گزارش عصر هامون، اکبر سهیلی پور در نشست خبری امروز خود بدهی ۲.۴ میلیارد یورویی بابک زنجانی را تأیید کرد.

وی در ادامه افزود: بابک زنجانی بدهی ۵.۲ میلیارد دلاری به شرکت شستا را پرداخت نکرده است.

*** بابک زنجانی مبلغی از بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت نکرده است

وي با بیان آنکه در مورد گروه آریا اقدامات لازم از سه سال پیش انجام شده بود گفت: سه سال پیش مدارک مربوط به عدم ارائه وسیقه‌های مورد نیاز از سوی گروه آریا به نهادهای مربوطه ارائه شد و عملاً به این نهادها اعلام گردید که گروه آریا وسیقه‌های لازم را برای دریافت تسهیلات ندارد اما متأسفانه این موضوع مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفت .

***وضعیت دارایی ‌های بابک زنجانی

سهیلی پور با تأیید بدهی ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورویی بابک زنجانی گفت: این میزان بدهی معادل بیش از ۳ میلیارد دلار است که از کشور خارج کرده و به پیمانکاران پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: در مورد دارایی‌های بابک زنجانی در ایران اطلاعی ندارم اما در مورد گروه آریا باید بگویم این رقم بالغ بر ۱۱ میلیون و ۸۷۱ هزار میلیارد ریال به علاوه حجم تمام هزینه‌های آن است.

سهیلی پور در ادامه نشست خبری عنوان کرد: در رابطه با بحث دارایی‌های بابک زنجانی باید بگویم این فرد با شرکت HK به عنوان یک شرکت هونگ کونگی به ثبت رسیده بوده سال گذشته دارایی‌های آن مورد بررسی قرار گرفت که به علت آنکه این بررسی در پایان سال بوده اولین فرصت مناسب برای بررسی تکمیلی آن اول سال جاری بوده که ما توانستیم بررسی‌های تکمیلی را در مورد آن انجام بدهیم.

***بابک زنجانی ۵.۲ میلیارد دلار بدهکار به تأمین اجتماعی است

رییس سازمان حساب رسی کشور در مورد میزان بدهی بابک زنجانی به شرکت شستا که یکی از شرکت‌های سازمان تأمین اجتماعی است اظهار داشت: رقم بدهی بابک زنجانی به شرکت شستا سازمان تأمین اجتماعی بالغ بر ۵.۲ میلیارد دلار است که بابک زنجانی اعلام کرده بود این رقم را از طریق بانک اسلامی مالزی واریز کرده سپس از بررسی‌های انجام توسط سازمان تأمین اجتماعی معلوم شد که هیچ رقمی به حساب این سازمان از طریق بانک اسلامی مالزی واریز نشده است.

***تشکیل کمیته مبارزه با ویژه خواری

سهیلی پور افزود: طبق دستور ویژه رییس جمهور در مورد مبارزه با ویژه خواری کمیته‌هایی در نهادهای مختلف تشکیل شده که سازمان حساب رسی به عنوان یکی از سازمان‌های وزارت اقتصاد در این رابطه فعال است و در این مورد پرونده خاصی تاکنون وجود ندارد اما این سازمان پرونده افرادی را که در نقل و انتقال پول دخالت دارند را در حال بررسی کردن آن است.

وی در ادامه در رابطه با موضوع رسیدگی به انحرافات بودجه‌ای شرکت‌های دولتی گفت: ما فقط مسئول رسیدگی به عملکرد مالی شرکت‌های دولتی و سایر بخش‌های دولتی مانند وزارت‌خانه‌ها هستیم.

وی با یادآوری این نکته در تمام بررسی‌ پرونده گروه آریا سازمان حساب‌ رسی تذکرات لازم در زمان برخورد با تخلف به موقع ارائه کرد گفت: زمانی‌که بدهی گروه آریا به مرز ۷۰ میلیارد ریال رسید و بلافاصله تذکر لازم را ارائه کردیم.

هم اکنون تخلف مالی بابک زنجانی بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال است که جلوی این تخلف به موقع گرفته شد.

وی در خصوص ضریب نفوذ حساب رسی در کشور گفت: هم اکنون با توجه به ارائه‌ی ۲۵۰ هزار اظهار نامه مالیاتی توسط کشور‌ها رقم ضریب نفوذ حساب رسی افزایش یافته در حال حاضر ۳۳ هزار کشور توسط بخش خصوصی و فقط ۹۰۰ شرکت توسط سازمان حساب رسی، حساب رسی می‌شود.

***موجودی صندوق توسعه ملی ۴۰ میلیارد دلار است

رییس سازمان حساب رسی که خود عضو هیئت مدیره صندوق توسعه ملی است گفت : این صندوق تا پایان شهریور سال جاری ۵.۳ میلیارد دلار تسهیلات پرداخت کرده و در مجموع ۱۳ میلیارد دلار تسهیلات در اختیار بخش‌های مختلف قرار داده است.
***افزایش اختیارات حساب رسان بر اساس برنامه پنجم توسعه

سهیلی پور با بیان آنکه در حال حاضر اختیار حساب رسان در بخش خصوصی بسیار ناچیز است عنوان کرد: اگر چه شرایط سازمان حساب رسی نسبت به سال‌های گذشته بهبود چشمگیری یافته اما همچنان دست حساب رسان بخش خصوصی برای حساب رسی بیشتر و بهتر بسته است که در قانون برنامه پنجم توسعه پیش بینی‌های لازم در رابطه با گسترش عملکرد حساب رسان پیش بینی شده است.

وی در خصوص آمارهای ارائه شده در مورد مطالبات معوق بانک‌ها که از سوی بانک مرکزی اعلام شده و با نظر قوه قضائیه حدود ۲۰ هزار میلیارد اختلاف دارد گفت: از این میزان اعلام شده از سوی بانک مرکزی بیشترین معوقات مربوط به چند نفر است که رقم بالای ۱۰۰ میلیارد ریال را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ ۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcdjn0o.yt0596a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما