تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۰
وزیر کشور گفت: در قضیه به گروگان بردن مرزبانان عزیز کشورمان ما پاکستان را کاملاً مسئول می‌دانیم و باید پاسخگو باشد.
پاکستان را در موضوع 5 مرزبان ربوده شده کاملا مسئول می دانیم/باج گیری از کشور قدرتمند ایران قابل هضم نیست
پاکستان را در موضوع 5 مرزبان ربوده شده کاملا مسئول می دانیم/باج گیری از کشور قدرتمند ایران قابل هضم نیست
به گزارش عصرهامون، "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور عصر امروز در نشست خبری خود، در پاسخ به سؤالی درباره سرنوشت ۵ مرزبان ربوده شده اظهار داشت: اصل مسئله گروگان‌گیری ۵ نفر از اعضای فداکار و عزیزمان در نیروی انتظامی برای ما موضوع بسیار تلخی است.

وزیر کشور یادآور شد: تذکرات لازم به مسئولین منطقه داده شده و جلساتی برای جلوگیری از رخ دادن اینگونه اتفاقات تشکیل و تدابیری اندیشیده شده است.

وی افزود: در حوزه دیپلماتیک، وزارت خارجه به سفیر پاکستان تذکرات لازم را داده است و خود ما ملاقات‌های مرزی نیز داشته‌ایم و در این ملاقات‌ها این مباحث را مطرح کرده‌ایم و گروهی قرار شده ظرف امروز یا فردا به پاکستان بروند و در آنجا صحبت شود.

رحمانی‌فضلی تأکید کرد: اتفاقاتی که در مرز می‌افتد از یک منظر اینکه صحنه عملیات و درگیری و این موضوعات را در نقطه صفر مرزی داریم نشان‌دهنده هوشیاری نیروهای ماست که آنها توان ورود به داخل کشور را به هیچ وجه ندارند و این نقطه قوت است.

وزیر کشور ادامه داد: اما اینکه در این نقاط این اتفاقات می‌افتد بخشی از آن به کشور مقابل باز‌می‌گردد و مسئول است.در این قضیه ما پاکستان را کاملاً مسئول می‌دانیم  و باید پاسخگو باشد. ما نمی‌توانیم منطقه پاکستان را حفاظت کنیم البته اگر از ما تقاضا کنند ما این کار را حتماً خواهیم کرد چون قدرت حفاظت از آن منقطه در هر دو طرف مرز را داریم.

وی تأکید کرد: اما وقتی آنها چنین درخواستی از ما نمی‌کنند مسئولند طبق پروتکل‌ها تفاهم‌نامه‌ها و قوانین بین‌المللی هرکس باید منطقه مرزی خود را حفظ کند و این تذکر را به آنها خواهیم داد و منتظر هستیم جواب مناسب را داشته باشیم.

رحمانی‌فضلی یادآور شد: به هر حال این قابل هضم برای کشور قدرتمند ایران نیست که عده‌ای از خاک یک کشور دیگر ورود کنند و نیروهای ما را در شرایطی به گروگان بگیرند و بعد بر اساس آن بخواهند باج‌گیری کنند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران زیر بار چنین فشارهایی نخواهد رفت و توقعمان از کشور دوست، همسایه و مسلمان پاکستان این است که با این مسائل به شدت برخورد کند و ما هم در برخورد با این موضوع به آنها کمک خواهیم کرد. https://www.asrehamoon.ir/vdcc1mq0.2bq4s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما