تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۷
بیشتر خبرگزاری های مهم جهان عصر چهارشنبه با برجسته کردن بخش هایی از بیانات مقام معظم رهبری در روز ملی فن آوری هسته ای، رهنمودهای ایشان را از زوایای مختلف بازتاب دادند.
بازتاب بیانات رهبری در روز ملی فناوری هسته ای، در رسانه های خارجی
بازتاب بیانات رهبری در روز ملی فناوری هسته ای، در رسانه های خارجی

به گزارش عصر هامون، خبرگزاری رویترز سخنان مقام معظم رهبری را  منتشر  و تاکید ایشان را بر ضرورت ادامه گفت و گوهای هسته ای  برجسته کرد.

رویترز نوشت :رهبر عالی ایران با وجود تاکید بر ضرورت ادامه مذاکرات ، گفته است که ایران نباید از هیچیک از دستاوردهای هسته ای خود دست بردارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به بزرگداشت روز فن آوری هسته ای نوشت : "آیت الله علی خامنه ای که در مسائل حکومتی حرف آخر را در ایران می زند، همچنان در سخنرانی اش موضعی سرسختانه گرفت و گفت که برنامه های هسته ای ایران ادامه خواهد یافت. "

این خبرگزاری  بخشی از سخنان رهبری را برجسته کرد که مذاکره کنندگان ایرانی را از پذیرش حرف زور از جانب طرف مقابل  برحذر داشته است .

خبرگزاری فرانسه نیز این تیتر را برای بازتاب سخنان رهبری برگزید که " آیت الله  خامنه ای  پشتیبانی خود را از گفت و گوهای هسته ای تکرار کرد."

این خبرگزاری با یادآوری حمایت رهبری ایران از مذاکرات  در دولت حسن روحانی ،  این بخش از سخنان مقام معظم رهبری را نیز به نقل از  تارنمای "khamenei ier" منعکس کرد که "همه باید بدانند فعالیت های هسته ای ایران در بخش تحقیق و توسعه و نیز دستاوردهای هسته ای ایران هرگز متوقف نخواهد شد. "

تارنمای خبرگزاری شین هوا (چین ) نیز ابتدا فقط این بخش از سخنان رهبر معظم انقلاب را منعکس کرد که ایران نباید از حقوق هسته ای خود دست بکشد و برنامه های تحقیقی و دستاوردهای اتمی ایران متوقف نخواهد شد.

شین هوا سپس در خبری تکمیلی به نقل از مقام معظم رهبری نوشت که سیاست قطعی ایران،  نفی سلاح های اتمی است ، از سوی دیگر، شبکه خبری بی بی سی با اشاره به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب نوشت : آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران گفته است که مذاکرات باید ادامه یابد اما مذاکره کنندگان ایران نباید هیچ حرف زوری را قبول کنند.

بیانات رهبری در روز ملی فناوری هسته ای






 

 






انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcaoonm.49nwa15kk4.html
منبع : شبکه خبر
نام شما
آدرس ايميل شما