تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۲
با حضور رئیس جمهور در استان سیستان و بلوچستان ؛

علمای اهل سنت خواستار دیدار روحانی با خانواده شهدای ترور شدند

باحضوررئیس جمهور در استان سیستان و بلوچستان علمای اهل سنت در این استان خواستار دیدار دکتر حسن روحانی با خانواده شهدای ترور این استان شدند.
علمای اهل سنت خواستار دیدار روحانی با خانواده شهدای ترور شدند
به گزارش عصر هامون ، رئیس جمهورکشورمان در سومین سفر استانی خود، صبح امروز به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است.حال در این میان علمای اهل سنت استان و دیگر اقشار مردم خواستار دیدار دکتر روحانی با خانواده شهدای ترور شدند.

براین اساس ، امام جمعه مسجد حنفاء خاش با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان ، گفت : حضور رئیس‌جمهور ایران در منازل شهدای ترور استان کار بسیار ارزشمند و شایسته ای است .
مولوی عبدالستار حسین زهی در خصوص دیدار رئیس جمهور ایران با خانواده ترور استان در گفتگو با تفتان ما ، اظهار داشت : اعتقاد ما بر این است که خداوند تبارک و تعالی پاسدار خون شهدا است و ما با اتکا به این باور مطمئن هستیم که خون پاک شهیدان در جای خود به ثمر نشسته و ان شاالله تداوم خواهد یافت .

وی افزود : در سال های گذشته اگر چه برخی از ارزش های دینی و فرهنگی کمرنگ گردیده است اما مقام شامخ شهیدان و احترام به خانواده های شهدا و ایثارگران حتی از دید نسل جوان امروز نیز کمرنگ نگردیده است .

مولوی حسین زهی بیان کرد : این مقام و منزلت به هیچ عنوان تنزل نمی یابد و اهداف بلندی که شهدای گرانقدر ما از اوایل انقلاب شکوهمند ایران اسلامی برای آن جان خود را گذاشتند ، محقق شدن استقلال آزادی جمهوری اسلامی بوده است و ما نیز اگر می خواهیم رهرو واقعی و حقیقی این شهیدان باشیم می بایست در جهت استقرار و تعمیق همین آرمان های بلند کوشا باشیم.

مدرس حوزه علمیه مدینه العلوم خاش با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان ، خاطرنشان کرد : حضور رئیس‌جمهور ایران در منازل شهدای ترور استان کار بسیار ارزشمند و شایسته ای است .

وی گفت : راهی که شهداء ما رفتند راه پیشرفت و کمال و نیز مهمتر از همه راه دفاع از ناموس و سرزمین بوده و اگر امروز سربلندی ، عظمت و عزت داریم همه را مدیون فداکاری ها و رشادت های آنان هستیم .

این روحانی برجسته اهل سنت خاطرنشان کرد : ما همه باید به خانواده های شهدا و خصوصا به خانواده شهدای ترور احترام گذاشته و امیداوارم که بتوانیم در راه آنان و در مسیر خدمت به ملت غیور ایران اسلامی قدم بگذاریم .

مولوی حسین زهی با اشاره به این مطلب که دیدار آقای روحانی رئیس جمهور ایران با خانواده شهدای ترو استان قطعا موجب توجه هرچه بیشتر مدیران اجرایی به این شهیدان خواهد شد ، اذعان داشت : خانواده شهدای ترور عزیزان ملت ایران هستند که باید همواره تکریم شوند و دیدار با آنان نیز موجب تقویت وحدت و یکپارچگی بیشتر در استان می شود .

وی افزود : امیدواریم با همت دولت، مشکلات خانواده شهدا ء و ایثارگران نیز بر طرف شود.

امام جمعه مسجد حنفاء خاش در پایان با اشاره به این مطلب که خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت‌اند، اظهارداشت : این سعادت بزرگی است که امروز نصیب ملت ایران اسلامی شده تا فرزندان عزیز خود ر در راه اسلام و کشو فدا می کنند و ما ملت ایران تا ابد مدیون شهدا و خانواده های آنان هستیم .

*مولوی اهل سنت خواستار دیدار رئیس جمهور با خانواده شهدای تاسوعای حسینی شد /یاد وخاطره تاسوعائیان چابهار فراموش شدنی نیست

مولوی درتکیده از علما و نویسندگان مطرح چابهار با اشاره به سفر دکتر روحانی به شهرستان چابهار گفت: شهدای تاسوعای حسینی سند مظلومیت ما هستند و ازرئیس جمهور خواستاریم در سفر آتی خود به چابهاراز خانواده معزز شهدای تاسوعای حسینی دیدار نماید.

مولوی سید محمد درتکیده در گفتگو با چهاربهاران اظهار داشت: حادثه تاسوعای حسینی برای همیشه تاریخ مدعیان دفاع از حقوق اهل سنت و داعیان اسلام حقیقی را رسوا کرد.

وی با اشاره به شهادت طفل شش ماهه در کنار مادرش افزود: ثنا همانند علی اصغر تشنه و گرسنه شهید شد و حاصل شهادت آن عزیزان اتحاد و همبستگی بیشتر مردم در کنار یکدیگر شده است.

مولوی اهل سنت با تاکید برزنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا افزود : چابهار هیچ وقت یاد و خاطره تاسوعائیان را فراموش نخواهد کرد و از ریاست محترم جمهور می خواهیم از خانواده معزز این عزیزان دیدار داشته باشد تا شاید مرحمی بر زخمهای مادران وپدران و همسران داغدیده حادثه تروریستی تاسوعای حسینی چابهار باشد.

مولوی درتکیده با اشاره به تهدید جدید جیش الکفر گفت : اگر آنان اندکی شعور و فهم علمی داشتند با این آیه الله تبارک تعالی گفته شان را پس می گرفتند . خداوند عزو جل در سوره زمر می فرماید :” فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ“

پس بشارت ده به آن بندگان من، آنان (کسانی) که به سخن گوش فرامى‏دهند و بهترین آن را پیروى مى‏کنند؛

نگفته است که سخنان فلان قومیت را گوش کنید یا نکنید چرا که اولین کسی که قومیت و ناسیسونالیستی را مطرح کرد شیطان بود و گفت من از آتشم و انسان از خاک و برای همیشه تاریخ رانده درگاه احدیت شد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) فرموده است بسراغ علم بروید ولو در چین باشد. بنابراین بنا برگفته جیش الکفر پس چینیها چون مسلمان نیستند نعوذبالله نباید پیامبر چنین صحبتی می فرموده است.

درتکیده اختلاف افکنی با هدف خوشحال کردن اربابان غربی عربی این گروه ملحد را مهمترین عامل چنین گفته ها و حرکات آنها دانست و بیان کرد: ملت ایران و مردم شریف استان سیستان وبلوچستان با همدلی و اتحاد هر گز به چنین حرکات و سخنانی ارزش قائل نیستند و گول چنین توجیه های سخیفانه و کودکانه ای را نمی خوردند و در سایه رهبرشان برای دفاع از ارمانها انقلاب و اسلام می کوشند .

*دیدار رییس جمهور با خانواده شهدای ترور خنثی کننده توطئه حامیان گروهک های معاند است

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دیدار رییس جمهور با خانواده شهدای ترور سیستان و بلوچستان بر هم زننده معادلات گروهک های ضد نظام و حامیان خارجی آنهاست.
مولوی سلامی در گفت و گو با عصر هامون با اشاره به مقام شامخ شهدا، اظهار داشت: شیعه و سنی در حوادث های مختلف تروریستی شهدای مشترک دارند و این اشتراک بهترین فاکتور و مظهر برای بیان وحدت میان شیعه و سنی در این مرز و بوم است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: لازم است که در برنامه های ریاست جمهور به استان دیدار با خانواده شهدا ترور باشد، زیرا این دیدار قطعا می تواند تبلیغات سوئی که دشمنان اسلام و گروهک های تروریستی به راه انداخته اند و حرف از عدم سازش میان شیعه و سنی میزنند خنثی کند.
وی با اشاره به اینکه که معاندین و گروهک های تروریستی چون جیش الظلم به دنبال ترسیم تصویری غیر واقعی از نظام جمهوری اسلامی ایران هستند افزود:آنها می خواهند تصویری غیر واقعی را از نظام جمهوری اسلامی به اذهان عمومی داخلی و خارجی تزریق کنند، و توقع مردم شیعه و سنی استان این است رییس جمهور با این امر پسندیده به دیدار خانواده شهدا ترور برود و با این عمل توطئه معاندین را خنثی کند.
وی ضمن اظهار بی اطلاعی از برنامه رییس جمهور برای دیدار با خانواده شهید خاصی در استان بیان کرد: خانواده شهید جنگی زهی یکی از شهدای اهل سنت استان در روستایی دور افتاده زندگی می کنند و قطعا رفتن رییس جمهور یا یک وزیر به آنجا مقدور نمی باشد اما وظیفه علمای استان معرفی شهدای این خطه به مسئولین است.

*رییس جمهور با خانواده شهدای ترور استان دیدار کند/شهدای ترور سند وحدت و مظلومیت استان هستند

امام جمعه اهل سنت سراوان خواستار دیدار ریاست جمهور با خانواده شهدای ترور شد .
مولوی ساداتی در گفت و گو با عصر هامون اظهار داشت: سیستان و بلوچستان یکی از استانهایی است که از پدیده ترور و تروریسم بیشتر از سایر استانها ضربه خورده است.
وی با اشاره به مقام شامخ شهدا بیان کرد:قطعا هر مسئول و مقامی لازم است دیداری با خانواده های شهدا و تسکین دل این عزیزان داشته باشند و مسلما ریاست جمهور در برنامه پیش رو حتما دیداری با خانواده شهدا علی الخصوص شهدای ترور استان در برنامه دارد زیرا شهدا ترور سند وحدت و مظلومیت این استان می باشند.
وی به تهدید اخیر گروهک تروریستی جیش الظم اشاره کرد و گفت: تهدید معلمان و افرادی که نقش بزرگی در با سوادی جامعه دارند به هیچ وجه قابل قبول نیست و این روش ها همیشه محکوم بوده و هست.
وی همچنین به ادعای گروهک تروریستی در حمایت از جامعه اهل سنت اشاره کرد و گفت: امروزه منطق زور و ترور و باج گیری به زباله دان تاریخ پیوسته است و این اقدامات محکوم است و حمل سلاح و انجام اقدامات تروریستی بی منطقی است، جامعه اهل سنت خودشان نماینده و فرهنگ دارند و نیاز به حمایت افراد تروریست ندارد، و اگر زمانی مشکل برای آنها وجود داشته باشد این باب در نظام جمهوری اسلامی باز است و از راه گفتمان حل خواهد شد.

*آزادی مرزبانان اینطور نیست که شخصی بخواهد امتیازی بگیرد و این آزادی را به خود منسوب کند!


وی با اشاره به آزادی مرزبانان گفت:آزادی مرزبانان در راستای همکاری با نظام جمهوری اسلامی بوده است، و هر شخصی که در این نظام زندگی می کند و در شادی و غم هم شریک هستند این است که در هنگام ضرورت به هر نحوی که می توانند به کشورشان کمک کنند، و اینطور نیست که شخصی بخواهد امتیازی بگیرد و این آزادی را به خود منسوب کند.
وی با اشاره به ضرورت اجرای امر به معروف و نهی از منکر گفت: امروز هر کسی در هر جایگاهی که باشد به دستورات اسلام باید عمل کند.

*دیدار با خانواده شهدای حوادث تروریستی خاری است به چشم دشمنان اسلام


امام جمعه اهل سنت زابل ضمن خیر مقدم به حضور ریاست جمهور در استان گفت:این سفر را به فال نیک می گیریم که با امدن اقای روحانی ودیدن استان از نزدیک وخصوصا سیستان مشکلات مردم برطرف شود.

شه بخش با اشاره به همدلی مردم استان سیستان وبلوچستان در گفت و گو با اوشیدا گفت: سالیان زیادی است مردم این منطقه با وحدت ویکدلی کنار هم به خوبی زندگی می کنند وکسی نتوانسته بین انها تفرقه بیندازد واز الان به بعد هم نمی توانند وحدت مارا از بین ببرند.

وی اظهار داشت :یکی از آسیب های این استان غیور وپهناور وجود گروهکهای تروریستی است که هر از چند گاهی فرزندان رشیدمان را شهید می کنند .

شه بخش گفت:ما از دولت ومقامات خواستار پیگیری رفع مشکلات هستیم.

امام جمعه اهل سنت زابل گفت :بیشترین شهدا که توسط گروهک های تروریستی شهید شده اند را استان سیستان وبلوچستان دارد ویکی از خواسته های مردم منطقه که جهت ارج نهادن به خانواده های شان وزنده نگه داشتن یاد شهدای حوادث تروریستی این است که رئیس جمهور با این عزیزان دیدار کند تا خاری به چشم دشمنان ایران عزیز باشد.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcfj0dt.w6dyjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما