تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۰
جام جهانی 1954 سوییس، اولین جام جهانی فوتبال بود که پخش تلویزیونی شد. تنها 16 سال بعد و به مدد ماهواره های مخابراتی دهه 60 میلادی، جام جهانی 1970 مکزیک تبدیل به اولین دوره ای بود که تصاویر آن به سرتاسر کره خاکی ارسال شد.
پخش زنده جام جهانی از چه زمان آغاز شد؟
پخش زنده جام جهانی از چه زمان آغاز شد؟
به گزارش سرويس خواندنی های عصر هامون، یکی از بزرگترین لذت های جام جهانی دیدن بازی ها از طریق تلویزیون است اما این نوع تماشا تا جام جهانی سوییس وجود نداشت و هر کس می خواست بازی ها جام را مشاهده کند باید به استادیوم های ورزشی می رفت و از نزدیک بازی را نظاره می کرد.

جام جهانی 1954 سوییس، اولین جام جهانی فوتبال بود که پخش تلویزیونی شد. تنها 16 سال بعد و به مدد ماهواره های مخابراتی دهه 60 میلادی، جام جهانی 1970 مکزیک تبدیل به اولین دوره ای بود که تصاویر آن به سرتاسر کره خاکی ارسال شد. صحنه های کامل بازی به همراه تصاویر آهسته از دیگر پیشرفت های این دوره بود.

حالا البته جام جهانی بیشترین بیننده را در بین اتفاقات ورزشی در سراسر دنیا دارد. جام جهانی 2010 در همه کشورهای جهان پخش شد و حتی در قطب جنوب و دایره قطبی شمالی نیز بیینده داشت. آن دوره باعث شکسته شدن بسیاری از رکوردهای تلویزیونی در نقاط مختلف دنیا شد.

دوره گذشته جام جهانی، 3.2 میلیارد بیننده تلویزیونی خانگی داشت، که حدود 46.4 درصد از کل جمعیت زمین را تشکیل می دهد. این آمار بیش از پیش شگفت انگیز جلوه می کند وقتی در نظر بگیریم که این تعداد بدون محاسبه بینندگانی است که در خارج از خانه های خود و در مکان هایی مثل رستوران ها، باشگاه ها و یا از طریق اینترنت و تلفن همراه مسابقات را تماشا کرده اند.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcceeqp.2bqps8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما