تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۸
پرواز پهپادهای مقاومت بر فرازسرزمین های اشغالی حیرت و وحشت رژیم صهیونیستی را برانگیخته است. همزمان در جدیدترین حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی رفح ، خان یونس و جبالیا در غزه ۷فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند .
شمار شهدای غزه به ۲۰۴ تن رسید
شمار شهدای غزه به ۲۰۴ تن رسید

به گزارش سرويس بين الملل عصر هامون، با شهادت این هفت فلسطینی دیگر در حملات بامداد امروز رژیم صهیونیستی شمار شهدای فلسطینی در  غزه به 204 تن رسید . در 9 روز گذشته بیش از 1400 نفر هم زخمی شده اند.  بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین ،  ۷۵ تن از شهدا و  ۷۰۰ تن از مجروحان زن و کودک هستند . سازمان ملل متحد اعلام کرد: هشتاد درصد از جان باختگان بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ، غیر نظامی اند.

شهادت  سه فلسطینی دیگر در حملات بامداد امروز رژیم صهیونستی
در ادامه حملات رژیم صهیونستی شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: جنگنده های این رژیم بامداد امروز در کمتر از یک ساعت بیش از ده خانه فلسطینی را در شمال نوار غزه ویران کردند.
مسئولان امنیتی فلسطینی هم اعلام کردند جنگنده های رژیم صهیونیستی در نهمین روز از حملات شان علیه مبارزان فلسطینی در غزه، خانه " محمود الزهار " از رهبران ارشد حماس را بمباران کردند.

جنگنده های اسرائیل  بامداد امروز در کمتر از یک ساعت بیش از ده خانه فلسطینی را در شمال نوار غزه ویران کردند.

منابع امنیتی و شاهدان گفتند در زمان حمله هوایی به خانه الزهار واقع در شهر غزه ،‌ هیچ کس در خانه نبود.شاهدان افزودند خانه الزهار دست کم با دو راکت هدف قرار گرفت که در نتیجه این ساختمان چهار طبقه با خاک یکسان شد و به مسجد و چند خانه مجاور آن نیز خساراتی وارد آمد.
جنگنده های رژیم صهیونیستی در ادامه حملات سحرگاه چهارشنبه به غزه ، همچنین خانه " باسم نعیم " از مقامات ارشد حماس و وزیر سابق بهداشت و همچنین خانه های " فتحی حماد " وزیر کشور سابق حماس و " اسماعیل الاشقر" عضو حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین را  که هر دو در " جبالیا  " در شمال غزه واقع شده است، هدف قرار دادند .
در این حال نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات  رژیم صهیونیستی باردیگر  با ده ها موشک مواضع این رژیم در تل آویوو ، ایلات ، اشدود ، سدیروت ، اشکول ، عسقلان ، نتیفوت و اوفاکیم هدف قرار دادند که در پی این حملات آژیر خطر در این مناطق به صدا در آمد .

 نیروهای مقاومت فلسطین  با ده ها موشک مواضع این رژیم را هدف قرار دادند
گزارش های حاکی است در حملات تلافی جویانه مقاومت به مواضع اسرائیل ، ده ها صهیونیست کشته و زخمی شده اند اما رژیم صهیونیستی با سانسور شدید ، مانع از انتشارآمار کشته شدگان صهیونیست ها می شود.  به گزارش خبرنگار شبکه خبر در غزه ،  جبهه مقاومت فلسطین ساعاتی پیش  یک فروند هواپیمای بی سرنشین رژیم صهیونیستی را سرنگون کرد. در این حال ، پرواز پهپادهای مقاومت بر فراز سرزمین های اشغالی حیرت و وحشت رژیم صهیونیستی را برانگیخته است.  نخستین بار، هواپیماهای بدون سرنشین مقاومت عملیاتی را بر فراز ساختمان وزارت جنگ اسرائیل که از آنجا تهاجم به غزه مدیریت می شود، انجام داده اند.

از سرزمین های اشغالی همچنین خبر می رسد ، اختلافات داخلی در این رژیم بالا گرفته است  . نخست وزیر رژیم صهیونیستی معاون وزیر جنگ این رژیم را به دلیل انتقاد آشکار از برخی تصمیمات این رژیم از زمان آغاز تهاجم به نوار غزه ، از سمت خود برکنار کرد. دانی دانون معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته بود : ما در این جنگ جدید شکست خوردیم و نتانیاهو باید استعفاء کند. محافل سیاسی اسرائیل نیزدر پی شکست در نوار غزه خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم شدند.
 

از آمریکا هم خبر می رسد به دنبال تداوم حملات نیروهای مقاومت به سرزمین های اشغالی، کمیسیون سنای آمریکا روز سه شنبه افزایش کمک مالی این کشور را به سامانه دفاع ضد موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به " گنبد آهنین "  تصویب کرد.
رژیم صهیونیستی در حال حاضر از این سامانه برای مقابله با راکت های شلیک شده از نوار غزه استفاده می کند .

 افزایش کمک مالی آمریکا به سامانه " گنبد آهنین "  رژیم صهیونیستی

سناتورها بسته 351 میلیون دلاری برای تامین مالی این سامانه رهگیر را طی سال بودجه ای 2015 که از یکم اکتبر آغاز می شود، تصویب کردند. این رقم در سال 2014 ، دویست و سی و پنج میلیون بود. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تنها 179 میلیون دلار اعتبار برای سال 2015 در این خصوص پیشنهاد کرده بود.
از زمان راه اندازی سامانه گنبد آهنین در اسرائیل در سال 2011 تاکنون ، آمریکا هفتصد میلیون دلار برای توسعه این سامانه هزینه کرده است. هدف از این سامانه مقابله با پرتابه های کوتاه و میان بردی (راکت ، خمپاره و موشک) است .
اعتبارات سال 2015 که در آن همچنین 270 میلیون دلار برای دیگر سامانه های ضد موشکی پیش بینی شده است، باید تا ماه سپتامبر به تصویب قطعی سنا نیز برسد. مجلس نمایندگان آمریکا نیز در ماه مه مبلغ مشابهی را تصویب کرده بود.
در مجموع آمریکا کمک نظامی 30 میلیارد دلاری را به اسراییل بین سال های 2009 تا 2018 پیش بینی کرده است. اسراییل در سال 2014 ، سه میلیارد و یکصد میلیون دلار کمک نظامی دریافت کرده است.

 

دانلود

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdchimnm.23n-vdftt2.html
منبع : شبکه خبر
نام شما
آدرس ايميل شما