تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۵
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نقطه افتراق ایران و عربستان کمتر از نقطه اشتراک این دو کشور است، بنابراین باید روی نقاط اشتراک تمرکز بیشتری کنیم.
ایران و عربستان باید روی نقاط اشتراک‌شان تمرکز بیشتری کنند
ایران و عربستان باید روی نقاط اشتراک‌شان تمرکز بیشتری کنند
به گزارش سرويس سياسي عصر هامون، عباسعلی منصوری‌آرانی نماینده مردم آران و بیدگل به دورنمای روابط ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی دو کشور قدرتمند و تأثیرگذار در دنیای اسلام و جامعه بین‌المللی هستند، از این رو این دو کشور می‌توانند نقش بی‌بدیلی در منطقه ایفا کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: عربستان علاوه بر اینکه جزء کشورهای همسایه ماست، به لحاظ اشتراکات مذهبی و حتی مباحث اقتصادی از جمله در حوزه نفت قابلیت همکاری دارد.

وی تصریح کرد: عدل سیاسی ایجاب می‌کند عربستان و ایران رابطه داشته باشند تا با کمک همدیگر مشکلات پیش‌روی منطقه را حل کنند.

رایزن نظامی سابق ایران در عربستان تصریح کرد: عربستان سعودی باید به این فهم عمومی برسد که این کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که باید امنیت منطقه را تامین کنند.

نماینده مردم آران و بیدگل اظهار داشت: ایران و عربستان دورانی را با روابط خوب سپری کردند و ما می‌توانیم به یک شرایط خوب برگردیم و تأثیرات آن را هم داشته باشیم.

منصوری آرانی در پایان خاطرنشان کرد: نقطه افتراق ایران و عربستان کمتر از نقطه اشتراک این دو کشور است، بنابراین باید روی نقاط اشتراک تمرکز بیشتری کنیم.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcgnx9n.ak9u74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما