تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۹
جواد اکبری زاده گفت:برنامه های ویژه در سطح منطقه سیستان جهت آموزش گروههای مختلف و اگاهی بخشی در برابر بیماری ایدز برگزار خواهد شد.
تعداد 40نفردر منطقه سیستان مبتلا به ایدز هستند/برگزاری کارگاه مقابله با ایدزدر زابل
تعداد 40نفردر منطقه سیستان مبتلا به ایدز هستند/برگزاری کارگاه مقابله با ایدزدر زابل
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از اوشیدا،جواداکبری زاده معاونت بهداشت درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل  درخصوص تشریح برنامه های هفته ایدز که توسط دانشگاه علوم پزشکی برگزار میشود گفت: هرساله 10آذر بعنوان روز جهانی ایدز می باشد که جهت اطلاع رسانی این بیماری خطرناک سازمان جهانی بهداشت برنامه های مختلفی در این زمینه دارد .
اکبری زاذه گفت: همزمان با اجرا نواختن زنگ ایدز در مدرسه شهیدعالی شهرستان زابل به طبع در دیگر شهرستان های سیستان هم این زنگ نواخته شده است .
وی دیگر برنامه های هفته ایدز در سیستان را اینگونه بیان کرد:برگزاری کلاس های آموزشی برای گروهای هدف مردم و رابطین خانه های بهداشت ،مادران ،پرسنل دانشگاه علوم پزشکی باهدف افزایش ارتقاع آموزش برگزارمی گردد .
معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: کارگاه ایدز برای افزایش سطح آگاهی پزشکان با استفاده از متخصصین مجرب تهران برگزارمی گردد .
اکبری زاده جلسه شورای بهداشت در شهرستانهای سیستان و دورهای اموزشی را از دیگر برنامه های این هفته نام برد.
وی با اشاره به وجود افراد مبتلا به این بیماری در سیستان بیان کرد: " نمی توان گفت که در منطقه سیستان کسی مبتلا به ویروس ایدز وجود ندارد بلکه تعداد 40نفر در حوزه سیستان مبتلا به این ویروس هستند که تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و به زندگی ادامه می دهند.
اکبری زاده افزود:این افراد اکثرا معتاد و تزریقی هستند و ویروس ایدز با استفاده از سرنگهای آلوده منتقل شده است.
انتهای پیام /4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcg3z93.ak9xw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما