تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۰
سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در جریان جنگ اخیر علیه غزه مرتکب "جنایت جنگی" شده است و خواستار مجازات عاملان این جنایت شده است.
اسرائیل در غزه مرتکب "جنایات جنگی" شده است
اسرائیل در غزه مرتکب "جنایات جنگی" شده است
به گزارش سرويس بين الملل عصر هامون، به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید رژیم اسرائیل در جریان جنگ اخیر علیه غزه مرتکب جنایت جنگی شده است.

این سازمان مدافع حقوق بشر روز سه‌شنبه (۱۸ آذر) در گزارش خود گفت تخریب چهار ساختمان چند طبقه در جنگ ۵۰ روزه غزه نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی بود.

فیلیپ لوتر، مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل گفت: «همه شواهد موجود نشان می‌دهند که تخریب گسترده [ساختمان‌ها] از روی عمد و بدون هیچ توجیه نظامی انجام شد.»

وی افزود بر اساس حقایق موجود و بیانیه‌های ارتش رژیم اسرائیل، هدف از این حملات از بین بردن «معیشت متزلزل» مردم غزه بود.

لوتر گفت: «باید به طور مستقل و بی‌طرفانه درباره جنایات جنگی تحقیق شود و کسانی هم که مسئول آن هستند باید در دادگاه‌های عادلانه محاکمه شوند.»

بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، یکی از ساختمان‌هایی که تخریب شد «مرکز تجاری شهرداری» در رفح بود. این مرکز با داشتن مغازه‌ها، درمانگاه و دفاتر، منبع درآمد صدها خانواده در غزه بود.

همچنین، این سازمان فعال حقوق بشر خواستار ورود به غزه و تحقیقات سازمان ملل درباره جنگ غزه است اما رژیم اسرائیل تا به حال با این درخواست مخالفت کرده است.

رژیم اسرائیل ۱۷ تیر حمله به نوار غزه را آغاز و خسارات زیادی به این منطقه وارد کرد.حملات رژیم اسرائیل به غزه بیش از ۲ هزار و ۱۴۰ کشته و حدود ۱۱ هزار مجروح بر جای گذاشته است.

این حمله موجب ویرانی گسترده در سراسر غزه شد. بر اساس آماری که مقام‌های فلسطینی منتشر کردند، در این جنگ به بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ خانه آسیب رسید و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ خانه به کلی ویران شد.

سرانجام فلسطین و رژیم اسرائیل چهارم شهریور با میانجی‌گری مصر یک توافق آتش‌بس بلندمدت امضا کردند.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdciuraq.t1ar32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما