تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۶
مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا الان 17 هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر شده است ،گفت: در اجرای این طرح نیازی به مراجعه افراد به اداره ثبت احوال نیست .
تاکنون 17 هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر شده است/ سیستان با کاهش 5 درصدی جمعیت روبروست
تاکنون 17 هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر شده است/ سیستان با کاهش 5 درصدی جمعیت روبروست
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از اوشیدا،رضا راحت دهمرده مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا بیان داشت: ماموریت اصلی سازمان ثبت احوال ثبت به موقع ولادت ،فوت ،طلاق و ازدواج است.
راحت دهمرده گفت: مهلت قانونی ثبت وقایع ولادت و فوت ظرف مدت 15 روز پس از وقوع است.
وی با بیان اینکه صدور طلاق از طریق مراجع قضایی در اختیار ثبت احوال قرار می گیرد، افزود: اگر بخواهیم آمار دقیق از وضعیت جمعیتی یک منطقه از کشور را داشته باشیم لازم است این وقایع به موقع ثبت شود.

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر تمام نمایندگیهای ثبت احوال در استان به پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور در ارتباط هستند .
وی گفت: تغییر هر گونه آدرس و نشانی افراد باید بلافاصله روی پایگاه اطلاعات جمعیتی ثبت شود.
دهمرده با بیان اینکه در سیستان آمار دقیق مهاجرت را نداریم گفت: ثبت به موقع وقایع حیاتی در مهلت های قانونی و اطلاع رسانی برای درج آدرس فعلی فرد در سامانه ثبت احوال خیلی مهم است.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد و راه اندازی نمایندگی ثبت احوال در بیمارستانها یکی از برنامه های ثبت احوال است که تا کنون در هشت بیمارستان شاخص استان نمایندگی ثبت احوال دایر شده است و افراد در صورت تولد فرزند با مراجعه با این نمایندگی ها در کمتر از 20 دقیقه اطلاعات فرزند خود را در سیستم ثبت احوال به ثبت خواهند رساند.
مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه شهرستان زابل ثبت ولادت تقریبا هماهنگ با میانگین کشوری است اما در زمینه ثبت فوت از میانگین استانی هم پایین تر بوده و با مشکل مواجه هستیم.
راحت دهمرده ادامه داد: تا کنون چهار میلیون و پانصد سند ولادت و فوت در استان تحت آرشیو الکترونیکی به ثبت رسیده است که در حوزه زابل 800 هزار سند ولادت و فوت ثبت سامانه شده و با این اقدام مهم ارائه خدمات به مردم به مراتب بهتر شده است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا الان 17 هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر شده است ،گفت: در اجرای این طرح نیازی به مراجعه افراد به اداره ثبت احوال نیست و بصورت اینترنتی ثبت نام انجام شده و شهروندان کد رهگیری دریافت کرده و با سایر مدارک به ثبت احوال مراجعه می کنند.
این مسئول بیان کرد: رتبه اول جمعیت جوان کشور به این استان تعلق دارد و این درحالی ست که هفت درصد جمعیت جوان زیر 30 سال هستند.
دهمرده یادآور شد: روز به روز آمار فاقدین شناسنامه در استان رو به افزایش است و باید این مطلب را مدنظر قرار داد که سکونت افراد در یک منطقه دلیلی بر بومی بودن آنها نیست.

وی اظهار داشت: بالاترین نرخ ولادت مربوط به این استان است و اگر نرخ ولادت در استان 35 است در سیستان 25 درصد است و این بدین معناست که در سیستان 5 درصد کاهش جمعیت وجود دارد.
مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: افزایش سن ازدواج،مهاجرت،افزایش طلاق نسبت به ازدواج از علل کاهش نرخ موالید هستند.
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdccs4qe.2bq1p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما