تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲
به نظر نمی رسد که پرونده عملیاتهای تروریستی در کشورهای غربی یک هفته پس از واقعه حمله به دفتر هفته نامه شارلی ایبدو بسته شود بلکه گزارشها حاکیست که تروریسم به پشت دروازه های ایالات متحده آمریکا رسیده است .
طرح انفجار در کنگره آمریکا خنثی شد/ فرودگاه لئوناردو داوینچی رم از فاجعه گریخت
طرح انفجار در کنگره آمریکا خنثی شد/ فرودگاه لئوناردو داوینچی رم از فاجعه گریخت

به گزارش سرويس بين الملل عصر هامون، به نقل از سرویس بین الملل رهیاب نیوز، پلیس آمریکا فردی را در ایالت اوهایو به اتهام طرح ریزی برای انفجار در کنگره آمریکا بازداشت کرده است.

 خبرگزاری رویترز گزارش داد که فرد بازداشت شده از تصمیم خود برای پیوستن به داعش خبر داده بود. شبکه آمریکایی  CBS نیز با مخابره این رویداد تایید کرد که این فرد قصد داشت تا با تهیه 600 کیلوگرم مواد منفجره نسبت به عملیات تروریستی در ساختمان کنگره اقدام کند.

در این بین شبکه CNN نیز در خبری اعلام کرد که دو ساختمان در پایگاه نظامی فورت دکس پس از دریافت گزارشهای مشکوکی مبنی بر یافتن بمب دست ساز تخلیه شدند.
پس از حوادث هفته گذشته در پاریس دستگاههای امنیتی ایالات متحده آمریکا تدابیر پیشگیرانه مانند  افزایش حفاظت از ساختمانهای دولتی و  بازرسی ناگهانی مسافران و وسایل آنها در فرودگاههای این کشور را به شدت تشدید کرده است.

همچنین خبرگزاریها  خبر دادند که پلیس ایتالیا بمبی را در فرودگاه لئوناردو داوینچی شهر رم خنثی کردند. در جزئیات این حادثه آمده است که این بمب در کیف یک مرد اهل کشور اسلوونی بوده و پس از خبردار شدن کاپیتان هواپیما و پلیس از وجود این بمب در هواپیمای ایرباس A360 نیروی خنثی سازی بمب وارد عمل شده و آن را خنثی کردند. تصویر زیر دود سفید متصاعد شده از غیرفعال کردن بمب را نشان می دهد.

 

انتهای پیام/4030

https://www.asrehamoon.ir/vdcb9gb0.rhbafpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما