تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۲
روز گذشته اثر هنری کامیار صادقی که به سفارش سازمان زیباسازی شهرداری تهران در خیابان ولیعصرخیابان ولیعصر اجرا شده بود، به وسیله پیمانکاران شهرداری تخریب شد.
عکس/ تخریب اثر هنری 130 میلیونی در تهران
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون،کامیار صادقی هنر نقاش درباره این اتفاق می‌گوید: دیروز دوستی با من تماس گرفت و خبر تخریب پله‌های نقاشی شده واقع در خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر را به من داد. من در ابتدا باور نمی‌کردم تا این که امروز صبح با مراجعه به این مکان مشاهده کردم که کارگردان با کمپرسور به جان این اثر هنری افتاده‌اند و در حال تخریب کردن آن هستند.
این هنرمند نقاش درباره رقم قراردی که با سازمان زیباسازی منعقد کرده بوده نیز می‌گوید: برای نقاشی این سه پله قرارداری به ارزش 200 میلیون تومان منعقد کردم که قرار شد در نهایت کار نقاشی بر روی دو پله را تمام کنم و برای باقیمانده قرار داد هم یک کار دیگر در شهرک والفجر به انجام رساندم. در مجموع چیزی حدود 131 میلیون هزینه برای این کار انجام شده است.
صادقی ادامه می‌دهد:‌ برای این کار چیزی نزدیک به 9 ماه وقت گذاشتم. وقتی امروز رفتم و از پیمانکاران پرسیدم که چرا این اثر هنری را تخریب می‌کنید؟ گفتند دستوری از دفتر آقای قالیباف رسیده مبنی بر اینکه تمام پله‌های خیابان ولیعصر باید برقی شوند. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا کارشان را دقیقا از تخریب این پله‌ها آغاز کردند؟ حداقل می‌توانستند با تخریب دیگر پله‌های این خیابان کارشان را شروع کنند. در واقع شهرداری می‌توانست برای حفظ این اثر و زیباسازی شهر، این بنا را دستنخورده باقی بگذارد و دیگر پله‌ها را برقی کند.
کامیار صادقی درباره ویژگی‌های این اثر هنری می‌گوید: این اثر با تکنیکی کار شده بود که حداقل تا 50 سال ماندگار می‌ماند و به این راحتی از بین نمی‌رفت چرا که کار اساسی انجام شده بود. حتی در کتاب‌های نفیسی که شهرداری تهران تحت عنوان «تهران قدیم، تهران جدید» منشر کرد نیز تصویر این پله‌ها کار شده بود.
وی خاطرنشان می‌کند: بعد از ملاحظه این تخریب‌ها و عکاسی از آن‌ها به سازمان زیباسازی شهر تهران رفتم تا علت این تخریب را از مسولان جویا شوم که به دلیل تغییر مکان این سازمان و عدم اسقرار کارمندان، نتوانستم کسی را برای پاسخگویی پیدا کنم.
انتهای پیام/ 7250
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcfmmdv.w6d1tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سورنا
مردمی که دنبال سبد کالان
سبد خاطره هاشون راحت از بین میبرن